[Mk7] Proszę o poradę i pomoc - nowy użytkownik Essiego

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

Tak jak w temacie, od niedawna jestem posiadaczem Forda Escorta 1.6 16V Zetec 1998r. i mam do Was kilka pytań. Proszę o jakieś porady, bo nie ukrywam, że jestem początkującym jeśli chodzi o sprawy mechaniki.

Problem nr 1 - Mianowicie podczas jazdy słyszę lekkie stukanie w prawym, przednim kole....i dodatkowo jak skręcam mocno koła zarówno w prawo jak i w lewo, ponownie jest ten dźwięk.....co to może być i co należałoby wymienić???

Problem nr 2 - W momencie najechania na drodze np w małą koleinę czy niewielkie wybrzuszenie na jezdni zaczyna rzucać mi tyłem i buja mnie na boki, po czym za moment jest ok....nie ukrywam że amortyzatory są do wymiany....ale czy tylko to jest powodem, czy może coś jeszcze?

Problem nr 3 - Jechałem na lpg i w momencie kiedy skończył mi się gaz...i odczułem to....przełączyłem na benzynę.....ale odniosłem wrażenie że przełączyłem na Pb za późno, bo Essi zaczął jakby tracić na mocy i lekko się szarpać....zatankowałem gazu do pełna, odpaliłem.....ale mimo tego ledwo co ruszył ze stacji.....problem po kilku godzinach stania ustąpił....ale teraz dzieje się tak samo na benzynie....a na lpg jest już wszystko ok.....co się może dziać?


Mam nadzieję, że napisałem i wyjaśniłem wszystko jasno....proszę o pomoc i zrozumienie w tej kwestii




[ wiadomość edytowana przez: tendema dnia 2009-04-28 23:47:45 ]

[ wiadomość edytowana przez: tendema dnia 2009-04-28 23:51:22 ]
  
 
Zmień na silnik TD
  
 
ad 1. Te trzaskanie to zapewne przegub zewnętrzny
ad 2. Wymien amorki , u mnie też tak było i po wymianie spokój
  
 
Cytat:
2009-04-29 00:02:22, Georgu pisze:
Zmień na silnik TD


Chłopak szuka porady a Ty mu tak odpowiadasz.
Porażka.
  
 
Cytat:
2009-04-29 00:02:22, Georgu pisze:
Zmień na silnik TD




Prosze, prosze jaki cwaniak... Opanuj sie troszkę, bo inaczej się to skończy....


[ wiadomość edytowana przez: Cetek71 dnia 2009-04-29 00:19:51 ]
  
 
Cytat:
2009-04-28 23:46:49, tendema pisze:
Witam. Tak jak w temacie, od niedawna jestem posiadaczem Forda Escorta 1.6 16V Zetec 1998r. i mam do Was kilka pytań. Proszę o jakieś porady, bo nie ukrywam, że jestem początkującym jeśli chodzi o sprawy mechaniki. Problem nr 1 - Mianowicie podczas jazdy słyszę lekkie stukanie w prawym, przednim kole....i dodatkowo jak skręcam mocno koła zarówno w prawo jak i w lewo, ponownie jest ten dźwięk.....co to może być i co należałoby wymienić??? Problem nr 2 - W momencie najechania na drodze np w małą koleinę czy niewielkie wybrzuszenie na jezdni zaczyna rzucać mi tyłem i buja mnie na boki, po czym za moment jest ok....nie ukrywam że amortyzatory są do wymiany....ale czy tylko to jest powodem, czy może coś jeszcze? Problem nr 3 - Jechałem na lpg i w momencie kiedy skończył mi się gaz...i odczułem to....przełączyłem na benzynę.....ale odniosłem wrażenie że przełączyłem na Pb za późno, bo Essi zaczął jakby tracić na mocy i lekko się szarpać....zatankowałem gazu do pełna, odpaliłem.....ale mimo tego ledwo co ruszył ze stacji.....problem po kilku godzinach stania ustąpił....ale teraz dzieje się tak samo na benzynie....a na lpg jest już wszystko ok.....co się może dziać? Mam nadzieję, że napisałem i wyjaśniłem wszystko jasno....proszę o pomoc i zrozumienie w tej kwestii [ wiadomość edytowana przez: tendema dnia 2009-04-28 23:47:45 ] [ wiadomość edytowana przez: tendema dnia 2009-04-28 23:51:22 ]



Na wstepie witam nowego i przeproszę za kolegę, ostatnio nam się poziom troche obniża, ale liczę na powrót do normalności.

W odpowiedzi:
1. Opisz dźwięk dokładniej. Stukanie jadąc po prostej to może być któraś tulejka, natomiast jesli przy mocno skręconych kołach złyszysz rytmiczny zgrzyt to niestety przeguby
2.Do rzucania tyłem zajechane amorki to trochę za mało, zerknij pod spód zobacz czy któraś sprężyna ci się nie poluzowała, lub któryś amorek nie wykręcił z gniazda, jesli to jest ok, to jedyną odpowiedzią są poważnie zarżnięte gumy z tyłu, ale osobiście wątpie
3.Problem 3 to pompa paliwowa. LPG w esiach jest podpięte, tak że pompa wciąż kręci i gdy ktoś jeździł bez paliwa to się zaciera, zatarta nie jest wstanie nakarnić silnika. Miałem to samo w innym aucie, naprostsza rada - piluj gazu.

Pozdrawiam, w razie dalszych pytań pisz priva, polecam się na przyszłość
  
 
[quote]
2009-04-29 07:38:14, grzesiek127 pisze:
2.Do rzucania tyłem zajechane amorki to trochę za mało, zerknij pod spód zobacz czy któraś sprężyna ci się nie poluzowała, lub któryś amorek nie wykręcił z gniazda, jesli to jest ok, to jedyną odpowiedzią są poważnie zarżnięte gumy z tyłu, ale osobiście wątpie




witaj
ad2.a propo twojej wypowiedzi mialem to samo i pojechalem do mechanika i wiesz co bylo???
mialem popekana i skorodowana podluznice i jak on mi to zespawal (bo nie ukrywam ze ja nie umie spawac) no i jak mi zespawal to od razu sie inaczej jezdzi

no i ja dodam swoj problem na gazie moj essi chodzi lepiej niz na bendzynie czasami??? bo widzisz na gazie mam 900 obrotow a na bendzynie 600-700 i czym to jest spowodowane ???? bo ja juz nie moge dojsc do tego prosze o pomoc ???
  
 
Cytat:
Problem nr 3 - Jechałem na lpg i w momencie kiedy skończył mi się gaz...i odczułem to....przełączyłem na benzynę.....ale odniosłem wrażenie że przełączyłem na Pb za późno, bo Essi zaczął jakby tracić na mocy i lekko się szarpać....zatankowałem gazu do pełna, odpaliłem.....ale mimo tego ledwo co ruszył ze stacji.....problem po kilku godzinach stania ustąpił....ale teraz dzieje się tak samo na benzynie....a na lpg jest już wszystko ok.....co się może dziać? Mam nadzieję, że napisałem i wyjaśniłem wszystko jasno....proszę o pomoc i zrozumienie w tej kwestii [ wiadomość edytowana przez: tendema dnia 2009-04-28 23:47:45 ] [ wiadomość edytowana przez: tendema dnia 2009-04-28 23:51:22 ]



mialem podobnie. wymieniłem swiece i przewody WN i jest git.

mi tez tył lata i nie wiem co to jest... stawiam albo na tuleje albo na spręzyny amorki mają podobno 3 lata motocrafta wiec nie powinny mi pasc jak myslicie?
  
 
Cytat:
2009-04-30 10:40:39, seba1_kuna1 pisze:
mialem podobnie. wymieniłem swiece i przewody WN i jest git. mi tez tył lata i nie wiem co to jest... stawiam albo na tuleje albo na spręzyny amorki mają podobno 3 lata motocrafta wiec nie powinny mi pasc jak myslicie?


podobno?, to moga mieć i 10lat...
zresztą wiek nie jest istotny, a raczej przebieg, styl jazdy i jakość dróg...
  
 
Witam Kolegę i Kolegów ( już tym jednym stwierdzeniem poziom sie podniósł )


Co do tyłu mogą byc gumy wybite .. tak samo miałem u siebie

napewno bez ogladania samochodu od spodu sie nie uda zgadnać

A kolega jaki typ nadwozia ma??

odnosnie podpowiedzi kolegi Georgu : lepszy zwykły D

[ wiadomość edytowana przez: dark_freddy dnia 2009-04-30 11:46:07 ]
  
 
Cytat:
2009-04-29 00:02:22, Georgu pisze:
Zmień na silnik TD



to by sobie dopiero biedy narobił...
  
 
Cytat:
2009-04-29 00:02:22, Georgu pisze:
Zmień na silnik TD



A wtedy będziesz bardzo często odwiedzał forum w okresie jesienno-zimowym szukając odpowiedzi na pytanie dlaczego nie chce zapalić

[Sorry za OT ale nie mogłem się powstrzymać]
  
 
Cytat:
2009-04-29 00:02:22, Georgu pisze:
Zmień na silnik TD







a co myslisz ze te silniki sa az tak dobre (zobaczymy jak szybko go zahestasz) tutaj trzeba poradzic koledze a jak by on to zrobil to by byl co minute na forum hiiii
  
 
ad. 2. A może łożysko?
  
 
Witam wszystkich!!
ad.1 Odnośnie tego lekkiego stukania: u mnie problemem tego typu zachowania były wybite tuleje na wachaczach. od kiedy je wymieniłem wszystko jest OK!
Pozdrawiam i życzę powodzonka!
  
 
Nie ma takiej części - "wachacz". Masz dziwne auto.
  
 
Hmm....no to tak....byłem już u mechanika i dowiedziałem się, że muszę wymienić:

1. Tuleje wahacza

2. Drążki stabilizatorów

3. Amorki tył


Mam jeszcze do Was pytanie....nadmienię tylko że mam Essiego 1,6 16V '98r. z LPG. Właśnie apropo LPG to pali mi ogromną ilość gazu...bo prawie 15L / 100km i prócz tego po przełączeniu na benzyne zaczyna się dławić. Co może być tego przyczyną? Piszę to tutaj i proszę o ewentulane porady, bo byłem już z gazem i mechanik powiedział mi że nie potrafi powiedzieć co tam jest i musiałby go rozebrać i nie wie ile to może kosztować :/ a nie bardzo mam chęc bulić za to, że on zobaczy co tam jest i nie wiadomo czy to zrobi....
  
 
Której generacji masz gaz?
Kiedy wymieniałeś filtry i regulowałeś go ostatnio?
  
 
Hmm powiem szczerze, że jeżeli chodzi o filtry i ich wymianę oraz regulację gazu to nie wiem kiedy była ostatnio....miesiąc temu go kupiłem...i teraz po kolei chce w nim wszystko wymienić to co potrzeba, no i właśnie się zająłem teraz tym gazem i dławieniem....

A jak mogę sprawdzić, której generacji mam gaz?
  
 
na początek wystarczy

link do opisu