Carina E 2.0D problem przy odpalaniu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.Mam problem z carina E 2.0D, mianowicie podczas jej odpalania po pkrzekreceniu kluczyka w stacyjce silnik zaczyna sie tak jakby dlawic i zaczyna przerywac prace przez jakies 10 sekund, a w miedzy czasie z wydechu wydobywaja sie siwe spaliny takze przez czas 10 sekund po czym wszystko sie stabilizuje. x() Wie ktoś moze w czym jest problem ??
  
 
i to tak nagle sie stalo z dnia na dzien ?
  
 
Cytat:
2009-05-30 09:06:02, Cromm pisze:
i to tak nagle sie stalo z dnia na dzien ?




Nie, to nie stało się z dnia na dzien tylko taki samochód kupiłem. Byłem na postawieniu diagnozy w serwisie i gosc powiedział mi ze na jednym cylindrze jest zbyt małe ciśnienie.Najmniejsze cisnienie jest na 2 cylindrze (25 bar) na 1 jest 27 bar na 3 33 bar a na 4 jest 29 bar. Kopci na siwo przy odpalaniu i delikatnie przerywa silnikiem, a przy dodaniu gazu objawy znikaja. .Natomiast drugi diagnosta powiedział ze to moze byc zawor na pompie ktory trzyma cicnienie 5 atmosfer i w momencie odpalania nie ma 5 atmosfer na pompie i dlatego tak przerywa. Co z tym zrobic??
  
 
Cytat:
2009-05-30 14:22:29, cezarion2009 pisze:
Nie, to nie stało się z dnia na dzien tylko taki samochód kupiłem. Byłem na postawieniu diagnozy w serwisie i gosc powiedział mi ze na jednym cylindrze jest zbyt małe ciśnienie.Najmniejsze cisnienie jest na 2 cylindrze (25 bar) na 1 jest 27 bar na 3 33 bar a na 4 jest 29 bar. Kopci na siwo przy odpalaniu i delikatnie przerywa silnikiem, a przy dodaniu gazu objawy znikaja. .Natomiast drugi diagnosta powiedział ze to moze byc zawor na pompie ktory trzyma cicnienie 5 atmosfer i w momencie odpalania nie ma 5 atmosfer na pompie i dlatego tak przerywa. Co z tym zrobic??


Trzeba powtorzyc pomiary i wykonac probe olejowa,aby sie dowiedziec czy silnik zajechany czy tylko glowica.A rozrusznik i akumulator dobrze kreci czy kulawo,bo wtedy wszystkie cisnienia gorzej wyjda.A jak robiono pomiar to bylo na zimno czy cieply silnik i czy sprzeglo bylo wcisniete?A swiece zarowe sprawdzili jak mierzyli cisnienie?
  
 
Cytat:
2009-05-30 16:15:17, Bigelektron pisze:
Trzeba powtorzyc pomiary i wykonac probe olejowa,aby sie dowiedziec czy silnik zajechany czy tylko glowica.A rozrusznik i akumulator dobrze kreci czy kulawo,bo wtedy wszystkie cisnienia gorzej wyjda.A jak robiono pomiar to bylo na zimno czy cieply silnik i czy sprzeglo bylo wcisniete?A swiece zarowe sprawdzili jak mierzyli cisnienie?



Próba olejowa była zrobiona, i cisnienie po tej próbie jest dobre, a akumulator i rozrusznik sa dobre. Pomiar był robiony na ciepłym silniku bez wciskania sprzegła, a świece żarowe są nowe...
  
 
czyli pozostaje zarżniety silnik ....?
  
 
Cytat:
2009-05-31 17:42:45, cezarion2009 pisze:
Próba olejowa była zrobiona, i cisnienie po tej próbie jest dobre, a akumulator i rozrusznik sa dobre. Pomiar był robiony na ciepłym silniku bez wciskania sprzegła, a świece żarowe są nowe...


Czy problem wystepuje na cieplym i na zimnym silniku w takim samym stopniu?
  
 
[quote]
2009-05-31 23:04:48, Bigelektron pisze:
Czy problem wystepuje na cieplym i na zimnym silniku w takim samym stopniu?
[/quo

Pomiar był robiony jednak z wciśnietym sprzęgłem.... Nie problem jest wtedy kiedy silnik jest zimny po dłuższym postoju gdzieś tak 10-12 godzin. Na ciepłym silniku nie ma z tym problemu . Wiecie co moze byc przyczyną??
  
 
zaniim Bigelektron odpowie to moze jednak bylo by warto sprawdzic swiece zarowe, ponownie i ich grzanie.

Rozumiem ze silnik na goracym chodzi aksamitnie i nic mu nie dolega ?

Czy pompa tryskowa byla ruszana albo wymieniany filtr paliwa ?
  
 
Cytat:
2009-06-01 15:25:27, Cromm pisze:
zaniim Bigelektron odpowie to moze jednak bylo by warto sprawdzic swiece zarowe, ponownie i ich grzanie. Rozumiem ze silnik na goracym chodzi aksamitnie i nic mu nie dolega ? Czy pompa tryskowa byla ruszana albo wymieniany filtr paliwa ?



tak jak napisałem ciepłemu silnikowi nic nie dolega, to się dzieje jedynie po dłuzszym postoju ok 10-12 godzin, filtr był wymieniany ale pompa nie byla ruszana
  
 
a podczas wymiany filtra nie zapowietrzyl ktos lekko ukladu ?
Albo inaczej czy po wymianie filtra paliwa nie zaobserwowales ze silnik inaczej chodzi i inaczej zapala ?

Choc ja bym sprawdzil jednak te swiece...
  
 
Cytat:
2009-06-01 18:37:00, Cromm pisze:
a podczas wymiany filtra nie zapowietrzyl ktos lekko ukladu ? Albo inaczej czy po wymianie filtra paliwa nie zaobserwowales ze silnik inaczej chodzi i inaczej zapala ? Choc ja bym sprawdzil jednak te swiece...



nie wydaje mi sie zebym miał wtedy problemy z odpalaniem czy tez zeby silnik inaczej chodzi, a czy nie zapowietrzył ktos układu to nie wiem bop zostawiłem im samochód na cały dzien i nie było mnie przy wymianie filtra także nie wiem
  
 
A może uszczelka puszcza i woda na tłoku po długim postoju? He?
  
 
Cytat:
2009-06-01 17:47:46, cezarion2009 pisze:
tak jak napisałem ciepłemu silnikowi nic nie dolega, to się dzieje jedynie po dłuzszym postoju ok 10-12 godzin, filtr był wymieniany ale pompa nie byla ruszana


Kompresje mierzono przez wyjecie swiec zarowych czy wtryskiwaczy?W jaki sposob sprawdzano swiece zarowe?
Sprobuj przed zapaleniem po nocy podpompowac paliwo pompka reczna.
Jezeli ten brak cisnienia bylby powodem to na cieplym tez by trzepalo silnikiem zanim by zapalil.
Czy po np 3 godzinach postoju zapala od strzalu??Czy trzeba pokrecic?Po ilu sekundach krecenia zapala?
  
 
Cytat:
2009-06-01 22:47:14, Bigelektron pisze:
Kompresje mierzono przez wyjecie swiec zarowych czy wtryskiwaczy?W jaki sposob sprawdzano swiece zarowe? Sprobuj przed zapaleniem po nocy podpompowac paliwo pompka reczna. Jezeli ten brak cisnienia bylby powodem to na cieplym tez by trzepalo silnikiem zanim by zapalil. Czy po np 3 godzinach postoju zapala od strzalu??Czy trzeba pokrecic?Po ilu sekundach krecenia zapala?


Carinka puszcza dymek rano przy odpalaniu silnika i troche trzesie. Natomiast przez cały dzień objawy te sie nie powtarzaja.Kompresja była mierzona przez wtryskiwacze. Po 3 godzinach odpala z pierwszego uderzenia rozrusznika.Odpala po pierwszym rozruchu. A gdzie jest pompka reczna żeby popdompowac paliwo???
  
 
Cytat:
2009-06-02 17:21:53, cezarion2009 pisze:
Carinka puszcza dymek rano przy odpalaniu silnika i troche trzesie. Natomiast przez cały dzień objawy te sie nie powtarzaja.Kompresja była mierzona przez wtryskiwacze. Po 3 godzinach odpala z pierwszego uderzenia rozrusznika.Odpala po pierwszym rozruchu. A gdzie jest pompka reczna żeby popdompowac paliwo???



Wie ktoś gdzie jest ta pompka reczna??
  
 
tuz nad filtrem paliwa obok pompy hamulcowej i filtra powietrza, taki czarny grzbek ze srobka posrodku.
  
 
Cytat:
2009-06-01 22:47:14, Bigelektron pisze:
Kompresje mierzono przez wyjecie swiec zarowych czy wtryskiwaczy?W jaki sposob sprawdzano swiece zarowe? Sprobuj przed zapaleniem po nocy podpompowac paliwo pompka reczna. Jezeli ten brak cisnienia bylby powodem to na cieplym tez by trzepalo silnikiem zanim by zapalil. Czy po np 3 godzinach postoju zapala od strzalu??Czy trzeba pokrecic?Po ilu sekundach krecenia zapala?


Pompowanie paliwa po nocnym postoju nie dało zadnego efektu.Przy odpalaniu silnika problem jest taki sam jak wczesniej.
  
 
A moze faktycznie pompa jest troche zapowietrzona...
No bo jesli wszystko gra swiece OK, prąd tez
  
 
sprawdz luzy zaworowe,może masz podparty lekko zawór i stąd braki w komporesji