Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Piter20 (M) Sympatyk FEFK A3 WRC | 2009-05-31 14:42:23 o ile mnie pamięć nie myli, to będziesz Kolego pionierem
popraw tytuł wątku, bo ktoś z rozpędu skasuje |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2009-06-01 07:23:20 a pytałeś na MKP? Bo tu raczej escort, a tam mondeo... |
falcon0 Sympatyk FEFK Był Essi MKVI i Foka ... WLKP | 2009-06-01 18:31:29 Najlepiej to wklej fotki komory silnika! Bo chyba jeszcze tu nikt nie robił takiego swapa ----------------- #1677 Escort już zezłomowany...:/ Foka też, teraz Foka MK3 1.6TDCi 115KM |
adamart4 escort mk4 Czechowice-Dziedzice | 2009-06-01 21:23:52 Tutaj są zdjęcia jak to wygląda. [img=http://img172.imageshack.us/img172/1781/52142159.jpg] [img=http://img38.imageshack.us/img38/3146/52384342.jpg] |
kamil76 Sympatyk FEFK Citroen C4 Grand Pic ... Ostróda | 2009-06-01 21:40:46
No fakt co Ty masz z tą linką ,linka ciągnie Ci skrzynie ,a nie łapę . Mam pytanko kolektor ssący pasuje idealnie od 1.8 czy potrzeba jakiś przeróbek. |
Magik123 Sympatyk FEFK osobowy gdzieś | 2009-06-01 21:51:08 Kolektor z 1.8 rkc pasuje idealnie, jak i reszta osprzetu, 2.0 to to samo co i 1.6 wymiary mocowan itp sa te same.
I nie ma sensu zakładac osprzetu z 1.6 bo zabierze to sporo i tak nie duzej mocy. Wałki sa tam ostrzejsze, jak zasadzimy wezszy dolot to napełnianie cylindrow sie pogorszy stąd beda odczowalne braki. Tym samym osprzetu z 1.6/1.8 nie da sie wysterowac kompem od 2.0 i odwrotnie, wiec to samo bedzie przy podawaniu paliwa przez wtryski i kompa z 1.6, dodatkowo, czujnik poł przepustnicy z escorta pracuje w zakresie od 0-5V, zas z Mondeo od 0-4V i rowniez bedzie juz lipa, to samo tyczy się przepływki jak i jej elektroniki. Czujnik temp. płynu, tep. powietrza, czujnik wału, czujnik wałka rozrz. moga byc z 1.6 czy 1.8 sa te same. A z linka jemu zapewne chodzi o samo mocowanie linki do łapy, w mondeo nie wiem czywszystkich były troszke inne łapy, ale powinno to i tak pasowac. Ja bym tylko wczesniej pomyslał jak by to jezdziło na skrzyni IB5, podejrzewam ze nieznacznie doł by sie pogorszył ale jak by zapiac 3 to ciagło by to niezle. [ wiadomość edytowana przez: Magik123 dnia 2009-06-01 21:53:50 ] |
adamart4 escort mk4 Czechowice-Dziedzice | 2009-06-01 22:38:19 Kolektor ssący jest z 1,6 1,8 ale przepustnica jest z 2.0. Przekładką silnika zajmowała się firma "project xs" z Krakowa. Zrobili mechanikę a teraz jeszcze został ten nieszczęsny komputer. Przeróbek i zamian troche było; kolektor, przepustnica, pompa wody, pompa oleju, miska olejowa, koło zamachowe ze sprzęgłem itd.
Kolego Magik skąd załatwić ten dolot i kolektor 1.8 RKC, albo gdzie szukać? [ wiadomość edytowana przez: adamart4 dnia 2009-06-01 22:39:17 ] |
Magik123 Sympatyk FEFK osobowy gdzieś | 2009-06-01 22:48:26 No jak to gdzie, alledrogo ewentualnie na forach, np tutaj, przynajmniej mi sie udało tu kupic za rozsadne pieniądze.
Ogolnie sam sie za zmiane zabieram, ale brak mi czasu, tyle ze ja cały osprzet od 2.0 jak i 1.8 rkc mam juz w swoim 1.6. Nie wiem czy bedziesz wiedział, czemu pompe wody zmieniali lub pompe oleju, smok wiem inny z miska, ale czy smok z 1.6/1.8 nie pasuje do pompy mondeo? Tak pytam z ciekawosci, bo ja ogolnie mysle zeby wogole miski nie ruszac a zeby tylko załatwic sama rure od mondeo i ja deczko przerobic pod oryginalny wydech, al zobaczymy jak bedzie. Dodatkowo, nie wiem czy mondeo nie ma ciezszego koła zamachowego, po wygladzie wyglada na ciezsze, wiec tutaj owa zmiana koła powinna przyniesc lekkie zmiany na +, o ile jest lzejsze przynajmniej z 1-2kg. A co do kompa, to nie jestem pewien ale nie wiem czy przypadkiem sam komp bez pentli immo nie bedzie działał normalnie. Bo szczerze to mnie przynajmniej boli ten immobilajser, chociazby znalezienie tego, bo kompow jest milion w niskich cenach tylko z reszta jest problem. [ wiadomość edytowana przez: Magik123 dnia 2009-06-01 22:50:50 ] |
adamart4 escort mk4 Czechowice-Dziedzice | 2009-06-01 23:09:46 Pompę wody wymienili bo są inaczej ulożone paski i kręciła by się w drugą stronę a pompe oleju dlatego że miejsce położenia filtra bylo skierowane pod skosem a nie prosto co kłuciło by się z półosią.
Misa olejowa musiała być wymieniona bo z oryginałem 2.0 nie wszedł by mi silnik. Z kompem jest taki problem ze immo jest w samym kompie a nie osobno i muszę dostać komplet ; komp kluczyk i pentle. Byłem u różnych fachowców i nikt nie dał rady wykasować immo z kompa. |
Magik123 Sympatyk FEFK osobowy gdzieś | 2009-06-01 23:29:33 Wiem ze immo jest w kompie, ale nie wiem czy np w samochodzie z immo po pozbyciu sie petli/czujnika etc dało by się go odpalic, o to mi chodzi.
Tylko w Twoim przypadku instalacja kompa musiała by byc z np 1.6 czy 1.8 to jest to samo, bo instalka z immo mogła by sie wtedy kłocic i nie dało by sie auta odpalic. Tak troche bez sensu piernicze ale moze jest taka mozliwosc. Bo oryginalna instalka z MDO ma w kosci dodatkowo wyjscie na immo, a np z 1.6 bez immo nie ma tego i moze chodziło by to wtedy. Moze ktos bardziej kumaty wypowie sie na ten temat. |