Instalacja (wiązka) elektryczna 1.4 cfi 8v i 1.6 efi 16v

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam będę w najbliższym czasie wkładał silnik 1.6 16v do escorta mk6 w którym aktualnie jest motor 1.4 8v. Wiadomo że wiązka silnika jest inna, ale chciałbym zapytać, czy muszę przekładać całą instalację elekt. aż do komputera, czy wystarczy, że przełożę wiązkę silnika ( wtyczka od wiązki silnika jest taka sama w 1.4 ,jak i w 1.6, dlatego pytam, bo wydaje mi się że instalacja jest uniwersalna i nie trzeba kopać pod deską rozdzielczą, i zmieniać całej instalacji ).
  
 
Wyszukiwarka się kłania.
  
 
Szukałem i nie potrafię znaleźć tematu, który odpowiada na moje pytanie, ale z jednego wnioskuje ( nie wiem czy poprawnie bo jest niejasno sformułowana myśl ), że trzeba zmieniać też instalację pod dechą. Proszę uprzejmie o pomoc znawców tematu..
  
 
KLIK
  
 
ALLka - wielkie dzięki, właśnie o to mi chodziło...
ale matoł ze mnie że nie wpisałem ,,swap,, w wyszukiwarce ( może dlatego, że dla mnie to nie swap )

liked dawno temu napisał:

ja robilem wlasnie taki swap. nie widze w tym nic smiesznego zwlasza ze silnik z osprzetem i skrzynia mialem za 400zl

poza zmiana silnika musisz zminiec:
skrzynke bezpiecznikow
wiazke kabli od skrzynki idace na komore silnika
uklad wydechowy
chlodnica (plus jej mocowanie od dolu)
weze
obrotomierz z oznaczeniem E na 2E

ja z powyższej wypowiedzi wnioskuję, że trzeba zmienić tylko wiązkę silnika, ( nie jestem pewien skrzynki, gdyż coś mi się zdaje, że jest identyczna, chyba, że się przekaźnikami różni ) natomiast wiązki idącej do kompa nie trzeba ruszać, z czego wynika, iż wtyczki, pod które są podpinane jednostki sterujące są uniwersalne i umożliwiają wpięcie w nie kompów od wszystkich jednostek napędowych mk5/6 .

Proszę was o ustosunkowanie się do poprawności mojej wypowiedzi...

Ja będę musiał jeszcze pompę zmienić, bo już siada w 1.4

[ wiadomość edytowana przez: Escobarto dnia 2009-06-13 21:16:56 ]

[ wiadomość edytowana przez: Escobarto dnia 2009-06-13 21:17:40 ]
  
 
To co musisz wymienic obowiązkowo to:

Wiązka komputera(zadnych wtyczek tam się nie zmienia, kompletna wiązka tylko)
Wiazka od skrzynki do komory silnika
Komputer
Skrzynke bezpieczników(chodz to jest róznie, nie chcesz niespodzianek to ja zmien)
Rure wydechu(od kolektora do katalizatora, reszta zostaje bo średnica wydechu w obu tych silnikach jest taka sama)
Węże chłodnicy dolny i gorny gróby(chłodnica jest taka sama)
Obudowę filtra powietrza plus jej dolot do silnika
Listwe kierowniczą(maglownicę) bo w tamtym zapene nie ma wspomagania
Dołożyć układ(zawor aps) znajdujący się na lewym nadkolu przy module EDIS 4
Poduszkę prawa silnika bo jest troche inna.

Reszta jest ta sama i pasuje, typu cewka, moduł podłączenia niektore.


Da sie tez bez zmiany skrzynki i jej lewej instalacji sinika, trzeba tylko sama wtyczkę od 1.6 16V na podszybiu(łącząca się z instalacja komputera) wlutowac do instalacji 1.4, zostana 4 wolne kable przy wtyczce, al nie przeszkadzają one w niczym, ale wtedy unikasz zmiany skrzynki i jej instalacji.
Ja tak na poczatku zrobiłem bo nie miałem już czasu zmieniac instalki, pozniej zmieniłem bo przeszkadzało mi jedynie to ze nie jest oryginalnie.
A jesli zmienisz instalacje to i skrzynke trzeba bo w wiekszosci przypadków pompa paliwa nie będzie sie włączac.
  
 
Cytat:
2009-06-13 22:03:27, Magik123 pisze:
[...] Węże chłodnicy dolny i gorny gróby(chłodnica jest taka sama)[...]

Mi się wydaje jednak, że chłodnica jest większa
  
 
W 1.3 raczej pewnie tak tutaj nie koniecznie, trzeba by zobaczyc i będzie widac.
  
 
Cytat:
2009-06-13 22:30:23, Magik123 pisze:
W 1.3 raczej pewnie tak tutaj nie koniecznie, trzeba by zobaczyc i będzie widac.

Moje przypuszczenia popieram tym, że miałam 1.4 i wszyscy mówili o zmianie chłodnicy przy swapie na 2.0 na ta z 16V dlatego wnioskuje, że jednak jest różnica choć nie sądzę by chłodnica z 8V nie dała rady


[ wiadomość edytowana przez: ALLka dnia 2009-06-13 22:33:34 ]
  
 
Przy 2.0 faktycznie, musiał bym sprawdzić u koleżki jaka tam jest.
  
 
Cytat:
2009-06-13 22:32:57, ALLka pisze:
Moje przypuszczenia popieram tym, że miałam 1.4 i wszyscy mówili o zmianie chłodnicy przy swapie na 2.0 na ta z 16V dlatego wnioskuje, że jednak jest różnica choć nie sądzę by chłodnica z 8V nie dała rady [ wiadomość edytowana przez: ALLka dnia 2009-06-13 22:33:34 ]



Chłodnica w 1.8 16V jest inna niż 1.4 8V. A więc zapewne w 1.6 również jest inna.
  
 
Jeżeli chodzi o chłodnicę, to i tak ją zmienię na tę od szesnastki ( bo mam całe auto, więc mi to lotto ).
  
 
A no to nie masz zadnego problemu w Twoim temacie, bo wszystko masz wiec przekładaj jak pisze i bedzie grało.
  
 
Cytat:
2009-06-13 22:03:27, Magik123 pisze: Wiązka komputera(zadnych wtyczek tam się nie zmienia, kompletna wiązka tylko) Wiazka od skrzynki do komory silnika Komputer Skrzynke bezpieczników.



Z tego co piszesz wnioskuję, że muszę też kopać pod dechą...
Wiem, wiem z tymi wtyczkami, że się ich nie zmienia bo niby jak?
Już tłumaczę ja myślałem, że jest tak:
w komorze silnika niedaleko silnika wycieraczek jest jajowata wtyczka
( jest tak w obu autach 1.4 i 1.6 i pewnie we wszystkich escortach mk5 i 6 ) i jest to ta wtyczka od wiązki silnika niby. Myślałem, że do tej wtyczki wepnę wtyczkę z wiązką motoru od 16v. Po zdjęciu zegarów widać kwadratową wtyczkę 8pinową od skrzynki bezpieczników ( myślałem, że tam wepnę te kabelki z 16v, nie zmieniając s.bezp. )
Natomiast myślałem że wiązki idącej od s.b do kompa nie trzeba zmieniać mając na myśli wolne piny we wtyczce kompa ( czyli, że idą dodatkowe kable od sb których piny w wtyczce kompa są wolne, myśląc, że wtyczki w kompach są uniwersalne, tylko że dodatkowe piny są we wtyczce, a nie ma ich w kompie. )

wątpię, że ktoś zrozumiał o co mi chodzi bo pewnie żle myślę i niejasno napisałem... ale nie potrafię się inaczej wypowiedzieć w tej kwestii.

[ wiadomość edytowana przez: Escobarto dnia 2009-06-14 13:44:11 ]

[ wiadomość edytowana przez: Escobarto dnia 2009-06-14 13:45:18 ]

[ wiadomość edytowana przez: Escobarto dnia 2009-06-14 21:49:11 ]
  
 
W tą środę zakończyłem prace związane z włożeniem szesnastki do essa. Skrzynki bezpieczników nie zmieniałem, chłodnice zmieniałem, bo w 1.6 większa. Co mnie zdziwiło - lewą półośkę trzeba było zmienić...


[ wiadomość edytowana przez: Escobarto dnia 2009-06-26 18:35:33 ]
  
 
I jak odczucia?? wrażenia z jazdy?? gratuluję
  
 
Cytat:
2009-06-26 19:11:19, essi1616v pisze:
I jak odczucia?? wrażenia z jazdy?? gratuluję



wrażenie super . Wiesz jak sie miało 1.4 na jednopunkcie i to w gazie ( dodam, że w 1.4 były padnięte uszczelniacze na zaworach i pierścienie ) to różnica musi być. Biegi trochę dłuższe w szesnastce...
ale, że w 1.4 skrzynie miałem taką se to nie poszła do 16v...
Myślałem jakiś temacik zarzucić na forum, ale po chwili namysłu stwierdziłem, że to nie ma sensu, bo ludzie tylko piszą, że nie opłaca się 1.6 bo koszty podobne jak 1.8, które jest mocniejsze itp itd, a moim zdaniem 500zł na essiego 1.6 16v się opłaciło wydać.