Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
kcprski Sympatyk FEFK NCC-1701-E Gdynia | 2009-07-04 21:14:48 Czy może mi ktoś streścić różnice, jakie występują pomiędzy tylnymi belkami w MK5, 6 i 7? Mowa o belkach do standardowego modelu 5D, z bębnami.
Przymierzam się do wymiany belki w moim MK7 i nie wiem, czy np. z MK6 podpasuje plug & play. Numer części jest inny od 95 i chyba belka MK6 ma przekrój okrągły i stabilizator. Wyszukiwarka nie wypluła nic sensownego poza jedną wzmianką o drobnych różnicach w mocowaniu piast. Co powiecie? [ wiadomość edytowana przez: kcprski dnia 2009-07-04 21:15:32 ] |
Magik123 Sympatyk FEFK osobowy gdzieś | 2009-07-04 22:18:29 Pasuje z jednego do drugiego, nawet ze stabilizatorem, tylko jesli dana belka ma tarcze, to musisz do niej załozyc swoje bebny. |
kcprski Sympatyk FEFK NCC-1701-E Gdynia | 2009-07-04 23:06:03 Dzięki Magik123.
A "emkasiódemkowe" belki nie są czasem sztywniejsze od tych starszych? |
kcprski Sympatyk FEFK NCC-1701-E Gdynia | 2010-05-25 10:37:58 Tak sobie patrzę na mój stary wątek i muszę sprostować - belki MK5, 6 i 7 nie podchodzą plug&play, wygląda na to, że nawet niektóre belki od MK7 '95 (MY95 1/2) nie pasują do '96 - wszystko przez inną średnicę tulejek gumowych. Tak więc uwaga przy zakupie, mierzyć, mierzyć i jeszcze raz mierzyć. |
srvrserver Sympatyk FEFK Ford Escort MK VII okolice Częstochowy | 2010-05-25 10:58:22 ja u siebie przekladalem tylna belke z MK V do MK VII... to co udalo mi sie ustalic:
1. belki ze stabilizatorem wystepowaly tylko w modelach RS 2. belka z MKV ma mniejsza srednice gumowych tulei niz ta z MKVII 3. mocowania do podluznic sa takie same 4. belka z MKV w porownaniu do MKVII wizualnie po przylozeniu jednej do drugiej wydaje sie byc delikatnie szersza (jednak nie moge tego potwierdzic na 100% gdyz nie wykonalem pomiaru) 5. dlaczego robilem wymiane?? bo seryjnie mialem bebny i chcialem zalozyc tarczobebny z RSa jak sie okazalo sa rozne rozstawy srub mocujacych piaste... |
kcprski Sympatyk FEFK NCC-1701-E Gdynia | 2010-05-25 11:48:02 I jeszcze z moich obserwacji: bekli od MK7 są DUŻO sztywniejsze od tych z MK5/6, ze stabilizatorem czy bez. |
srvrserver Sympatyk FEFK Ford Escort MK VII okolice Częstochowy | 2010-05-25 12:36:45 dlaczego uwazasz ze belka z MKVII jest sztywniejsza od tej z MKV??
wielkosc, grubosc elementow jest taka sama, foty jakie zrobilem przy przekladce swojej belki dla porownania (ta ze stabilizatorem pochodzi z MKV): wiecej info na ten temat zainteresowani moga znalezc w watku o moim escorcie: Klik Tutaj |
kcprski Sympatyk FEFK NCC-1701-E Gdynia | 2010-05-25 13:10:01 No, nawet na zdjęciu widać jak na dłoni, że główny kątownik (trzon) belki jest masywniejszy w MK7 - większa sztywność skrętna. Stężenia (płyty) też sięgają dalej - mniejsza podatność na wyginanie w trapez.
Zamiana belki MK7 na MK5/6 nawet ze stabilizatorem to w mojej opinii "siekierka na kijek". Też chciałem mieć stabilizator, ale po położeniu dwóch belek (MK7 i MK6) obok siebie dałem sobie spokój. |