[MKVII] Czujnik temperatury podający sygnał na wskaźnik

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Właśnie dotarła przesyłka z nowym czujnikiem (tzw. czarnym), ale ponieważ jest ich kilka, czy wie ktoś gdzie ten czujnik jest, bo jak sądze wymiana nie jest skomplikowana?
MK7 1.6 16V 1999r.

Z góry dzięki

[ wiadomość edytowana przez: Miro dnia 2010-05-15 15:52:29 ]
[ powód edycji: dostosowanie tytułu do nowego regulaminu ]
  
 
patrzac na silnik po prawej masz obudowe termostatu, a w niej u dołu pod skosem wkrecony ten własnie czujnik.
  
 
Nie skomplikowana, ale trzeba spuścić przynajmniej część płynu chłodzącego.
  
 
panowie raz dziś mi przestał działać wskaźnik, raz na chwile zaskoczył, zobaczyłem że nie działa jak wjechałem na nierówną drogę, (mógł przestać działać wcześniej),

wpiąłem i wypiąłem wiązkę do czujnika ale nic nie dało.
co mam sprawdzić teraz... escort w sobote chyba idzie do nowego właściciela a nie chciał bym mu oddać z takim czujnikiem :/
  
 
Przewody z kostki może są gdzieś przetarte ? Jeśli nie to raczej już czujnik pada. Ja niedawno wymieniłem na nowy, bo stary na początku też działał kiedy mu się podobało a potem kompletnie padł.
  
 
boniu jak już mnie denerwuje ten escort... wiedziałem że jak już znajdę kupca to się zacznie :/

narazie będę jeździł może do soboty się ogarnie ten wskaźnik, jak nie to w d***e go mam, najwyżej opuszczę z ceny kupcowi

ps. jak tak przerywa (raz działa raz nie) to co mogę sprawdzić, coś czytałem że jakoś zewrzeć przewody można czy coś.

  
 
a kolega stirlitz czemu wymienia czujnik?
  
 
jego post był dość dawno, nie chciałem nowego zakłądać
  
 
Cytat:
...jak tak przerywa (raz działa raz nie) to co mogę sprawdzić, coś czytałem że jakoś zewrzeć przewody można czy coś.



u mnie czujnik temperatury raz dzialal a raz nie. w koncu padl calkowicie. wymienilem przy pomocy kluczy plaskiego i nasadkowego z przedluzka - inna zabudowa w mk6 i mk7

wymieniac na minimalnie rozgrzanym silniku (byc moze zmieni sie cos w trzymaniu gwintow - tak jak przy wymianie swiec) albo na zimno - uwaga nie zagrzac aby sie nie poparzyc jak plyn po palcach pocieknie. jak ja wymienialem to nawet pol szklaneczki nie zdarzylo sie wylac. nie bylo powodu uzupelniac plynu.

teraz z uwagi na zalozony inny czujnik (z RS2000 do MK7 1.6zetec) wskazowka temp wskazuje N gdy zalacza sie wentylator, a wczesniej bylo na L - z napisu NORMAL.

pozdrawiam/
  
 
Panowie gdzie można kupić ten czujnik o którym tu rozmawiacie ?
Wymieniłem termostat, płyn chłodniczy, chłodnica była wymieniana pare miesięcy temu, ale wskaźnik temperatury czasami się podnosi, czasami w ogóle, nawet po 2-3 godzinnej jeździe gdzie wentylator się włącza a wskaźnik "leży".

Może to mi pomoże
  
 
Cytat:
2010-05-20 00:01:53, KKamil pisze:
Panowie gdzie można kupić ten czujnik o którym tu rozmawiacie ?



Widzę, że jesteś z Wrocławia

Podjedz tutaj: Germaz - Bis
dostaniesz od ręki i zamiennik i oryginał
  
 
Dzięki, tam właśnie kupowałem zestaw naprawczy do hamulców

Można tylko wiedzieć jak ten czujnik się dokładnie nazywa, i jaki jest jego przybliżony koszt ?
  
 
Witam. Widzę, że nie jestem osamotniony w tym kłopocie. Mnie też się ostatnio zdarzyło, że po przejechaniu ok. 5 km, wskażnik od temperatury ani drgnął. Po ponownym odpaleniu auta, strzałeczka od razu powędrowała na środek. Czyli mają te czujniki tendencję do zawieszania...
  
 
Z tego co widze to standardowy problem z czujnikiem w escorcie... u mnie jakis czas temu bylo to samo nawet po wymianie na nowy czujnik. Jednak po jakim czasie ten dziwny objaw ustal i czujnik pokazuje juz normalnie. Wydaje mi sie, ale na 100% nie jestem pewien ze w moim przypadku pomoglo przelutowanie skrzynki bezpiecznikow. Skrzynke przelutowywalem gdyz przestala dzialac dmuchawa (rowniez standardowa usterka escorta). Przelutowalem na wszelki wypadek calutka zebym w przyszlosci nie musial robic tego ponownie i narazie jest wszsytko OK.
  
 
Czesc,
Wymienilem czujnik temperatury wskaźnika na kokpicie na zamiennik z Włoch KW 530 165 (ten 41pln, inny był tańszy poniżej 30pln).
Nowy czujnik miał zdecydowanie inną rezystancję niż podane w tabelkach.
Chciałem zamienić na inny ponieważ obawiałem się, iż wskaźnik nie będzie wskazywał temperatury (inny opór), a jak wkręcę do auta, to nie zechcą przyjąć zwrotu.
Ostatecznie nie wytrzymałem do poniedziałku i wstawiłem czujnik w piękny niedzielny poranek - wszystko działa, wentylator załącza się, gdy wskazówka wskazuje okolice literki L "normaL" więc jestem bardzo zadowolony.

Nie wiem jak to jest w orginałach MK7, ale ten nowy czujnik miał opór 700Ohm w temperaturze pokojowej i malał z jej wzrostem (czujnik NTC) - co na to książki???
  
 
Sorry że się podepnę, ale w moim Escordzie Są dwa czujniki temperatury, który może być niesprawny jeśli wskazówka na liczniku jest cały czas w jednej pozycji?
  
 
Cytat:
2011-04-16 11:26:55, lukasz6451 pisze:
Sorry że się podepnę, ale w moim Escordzie Są dwa czujniki temperatury, który może być niesprawny jeśli wskazówka na liczniku jest cały czas w jednej pozycji?




  
 
ciekawi mnie jak moze byc ciagle w jednej pozycji,,,przy wyłączonym silniku też?? to raczej nie wina czujnika a coś ze wskazówką (za mocno przylega do ścianki tarczki lub element przesuwania wskazówki kaputt)
  
 
Zegary były wymieniane na INDIGLO, być może przy tej wymianie coś źle poskładali.. Wskazówka ta nawet w największe mrozy, czy w największy upał, na wyłączonym lub na włączonym silniku jest na wysokości "O" nOrmal