Problem z zap³onem - 2,0 DOHC

  
Sortuj wg daty:
rosn±co malej±co
Witam wszystkich, mam problem z zap³onem w DOHCu w mojej zag£adzie...

opisze co i jak by³o:

mam w DOHCu zwyk³y aparat zap³onowy w bloku z czujnikiem halla i wsadzony modu³ z poloneza APE 05

Wszystko dzia³a³o spoko a¿ do 2 dni temu kiedy to na trasie auto zaczê³o nagle przerywaæ na wysokich obrotach. Po staniêciu auto chcia³o chodziæ jedynie na wolnych (w miarê równo) jednak po dotkniêciu kabli od modu³u ju¿ stanê³o i to na amen (holowanko)

Okaza³o siê ¿e ukruszy³ siê jeden z kabli przy czujniku Halla (ten co jest wy¿ej) - wcze¶niej ju¿ by³o to przez poprzedniego w³a¶ciciela naprawiane ¿ywic±. I tu jest moje pierwsze pytanie - który (z tych 2 kabli które odchodz± od czujnika) maj± byæ wpiête gdzie w module ?



W tym momencie przylutowa³em 2 nowe kable, wsadzi³em nowy modu³ ale auto nadal nie gada. Mam 2 ró¿ne modu³y (taki stary du¿y z poloneza i taki nowszy). Jakie napiêcia maj± byæ na tych 2 odczepach z modu³u?? (w jednym module tym starym mam 12V na obu a w drugim na obu 1,31V...) Nie wiem ju¿ totalnie o co z tym chodzi, help...

wykrêci³em te¿ ca³y aparat, poda³em na czujnik napiêcie z modu³u i krêci³em nim w rêce z podpiêtym miernikiem pod masê i pod oba kable na zmianê i czujnik jak gdyby nie ¿y³ (tzn nic sie nie dzieje)

kto¶ ma jeszcze jaki¶ pomys³ i do¶wiadczenie????

A mo¿e w Kraku kto¶ ma taki aparat lub czujnik na sprzeda¿???
albo choæ na testy by u¿yczy³???
Pozdrawiam
  
 
a próbowa³e¶ pod³±czyæ odwrotnie. byæ mo¿e tu le¿y przyczyna nie dzia³ania.
  
 
tak tak pod³±cza³em juz na 100 sposobów
  
 
Nie kumam jaki to Ty masz "zwyk³y aparat z czujnikiem Halla"???
I jak to niby mia³oby dzia³aæ z APE05?
I jakim cudem mia³oby to mieæ dwa kabelki?
chyba masz zwyk³y generator idukcyjny w postaci cewki (ja wiem ¿e to jest pewien wariant Hallo-podobny, ale ju¿ trzymajmy siê konkretów). Je¶li to jest na bazie aparatu z poloneza to sam ten generator mo¿na kupiæ. Chyba ¿e to z £ady, by³u tam takie apararty? Zrób chocia¿ zdjêcie z góry, to bêdzie ³atwiej co¶ poweidzieæ.

  
 
najprawdopodobniej przylyowales kable (swoja droga tam wypadaloby dac cos senowniejszego i ekranowanego, chocby "zielony kabelek" z poldka) do plytek zatopionych w tworzywie czujnika odlutowujac jednoczesnie koncowki uzwojenia cewki. Ewentualnie sama cewka czujnika jest trafiona. Wez omomierz i zobacz czy ten czujnik wykazuje jakiekolwiek przejscie. Jesli nie, mozesz sprobowac oskrobac jeszcze troche tworzywa przy stykach i ponownie polutowac. Aparat jest typowy od dohc, a taki czujnik z tego co pamietam jezdzil w jakims uno i ktorejs regacie (chyba 85, ale glowy nie dam) oraz w gaznikowej cromie 2.0.