MKVII - 1,6 16V zetec - wartości oporu kabli WN

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam czy mógłby ktoś podać jak w temacie wartości dobrych kabli wysokiego napięcia, bo moje mają najkrótszy - 4,6ohm, a najdłuższy ma 7,5ohm, wydaje mi się że to są zbyt duże wartości i również różnice pomiędzy tymi wartościami, będe wdzięczny za info.
  
 
wg książki to jest 30kOhm
  
 
Jutro zmierze to ci podam,bo właśnie przed chwilą zaprowadziłem bryke na parking
a kable i świeczki(motorcraft) mam nowe,niedawno zmieniałem.

[ wiadomość edytowana przez: kris2629 dnia 2009-08-27 20:38:55 ]
  
 
Witam
Książka od MK4 podaje maksymalną wartośc 17,5 kOhm natomiast ty podałeś w pojedynczych Ohm-ach więc coś tu jest mocno nie tak. Przyznam sie szczerze że swoich nie mierzyłem ale te pojedyncze Ohm-y to przesada.
Pozdrawiam
  
 
Mierzenie oporu kabli jest naprawdę na nic, ktoś bardziej obeznany w elektryce kiedyś dokładnie tłumaczył dlaczego.
Przecież kable nie kosztują takiego majątku żeby ich raz na jakiś czas nie wymienić, bo zwyczajnie tracą swoje właściwości, przede wszystkim izolacyjne.
A jak chcesz sprawdzić "czy jeszcze są dobre" to już lepiej podnieś maskę i zapal silnik w nocy, jak masz choinkę dookoła kabli to wymieniaj nie czekaj.
  
 
Z zasady przewody i kable powinny mieć możliwie najmniejszą możliwą oporność. Służą to przesyłania energii do elementów wykonawczych, więc jakikolwiek zbędby opór to strata cennej mocy. Nie wiem co ta książka podaje w tych Kiloomach, ale wątpię żeby same przewody. Musiałybyć z drutu oporowego, żeby miały takie wartości, co nie ma żadnego sensu. Przy przewodach WN ważniejsza jest ich izolacja niż oporność dlatego, że wysokie napięcie ma dojść do świecy i tam wytworzyć łuk, a nie walić po całym deklu.
  
 
Witam
W rzeczywistości oporności kabli są w kiloomach bo kiedyś mierzyłem tak dla czystej satysfakcji - tak na dobrą sprawę to nie chce nikogo wprowadzic w błąd ale tak wysoka rezystancja może byc po to aby przez uzwojenie cewki nie popłynął zbyt duży prąd co mogłoby doprowadzić do jej uszkodzenia - takie coś mi do głowy przyszło.
Pozdrawiam
  
 
Mam do dyspozycji kable od renaulta 19 poj 1,4 i bravo 1,2 16v oraz jeszcze nie sprawdzone kabelki od Cariny 1,6 ale te pierwsze dwa, czyli od renaulat mają opór od 0.80 Najkrótszy do 1,60kohm a od bravo mają najkrótszy 1,80 do 3,60 kohm dłuższy wiec to są nieduże wartości a nie chcę kupować kolejnej rzeczy, aby zlikwidować dławienie essiego, bo juz się trochę wykosztowałem a kabelki oryginały nie sa takie tanie, a znając mojego farta pewnie to nie są kable.
Wyczytałem że dobre kabelki mają poniżej 1kohm.

Moje Kable nie maja przebicia, kiedyś miały ale je czysciłem i konserwowałem, dodam że objawy są takie że na zimnym silniku jak mu nagle przygazuje to on się dlawi nie spala mieszanki a juz wymianiłem świece Fomoco, zawór bocznikowy zamiennik, sprawdzona Lambda, przepływomierz, potencjometr przep. oraz zawór korbowodu i juz nie wiem co jeszcze.
  
 
Miałem dzisiaj zmierzyć i zapomniałem,
ale jutro zmierze bo bede zciągał wygłuszenie maski do czyszczenia.
Jutro ci zapodam ile jest
  
 
Cytat:
2009-08-28 20:39:03, maradona250 pisze:
Mam do dyspozycji kable od renaulta 19 poj 1,4 i bravo 1,2 16v oraz jeszcze nie sprawdzone kabelki od Cariny 1,6 ale te pierwsze dwa, czyli od renaulat mają opór od 0.80 Najkrótszy do 1,60kohm a od bravo mają najkrótszy 1,80 do 3,60 kohm dłuższy wiec to są nieduże wartości a nie chcę kupować kolejnej rzeczy, aby zlikwidować dławienie essiego, bo juz się trochę wykosztowałem a kabelki oryginały nie sa takie tanie, a znając mojego farta pewnie to nie są kable. Wyczytałem że dobre kabelki mają poniżej 1kohm. Moje Kable nie maja przebicia, kiedyś miały ale je czysciłem i konserwowałem, dodam że objawy są takie że na zimnym silniku jak mu nagle przygazuje to on się dlawi nie spala mieszanki a juz wymianiłem świece Fomoco, zawór bocznikowy zamiennik, sprawdzona Lambda, przepływomierz, potencjometr przep. oraz zawór korbowodu i juz nie wiem co jeszcze.


No faktycznie jak chcesz oszczędzać na przewodach WN to co dopiero będzie z droższymi częściami
  
 
Cytat:
2009-08-28 20:39:03, maradona250 pisze: Moje Kable nie maja przebicia, kiedyś miały ale je czysciłem i konserwowałem


Jeśli było tak jak piszesz,to na twoim miejscu dawno bym się ich pozbył,lepiej wydać 130 zyla i mieć spokój na dłuższy czas
  
 
to teraz ja.
pierdoly piszecie i tyle.
cablesy w.n. moga miec i pojedyncza ohmy
i kiloomy
zalezy jakie sa.
tzw silikonowe w praktyce w zaleznosci od dlugosci 15-20kΩ/mb
te z normalna zyla miedziana maja do 1Ω.
zawsze warto poogladac stan i czy nie swieca w nocy.
  
 
Nie było by żadnego problemu jak bym miał 100% pewności że to kable i nawet teraz z miejsca lecę i kupuje motorcrafty ale problem jest w tym że nie chcę znowu wydać kasy w błoto bo się okaże że to nie to, a kabelki są dobre i znowu będzie dołek i podłamka, bo tak to i można wszystkie części zmienić. Najlepsze jest to kiedy podjechałem na komputer do serwisu forda ale akurat był nieczynny komp, mechanior tamtejszy po przejażdżce stwierdził że ten zetec jeździ jak 1,4 i od razu obstawiał źle ustawiony rozrząd ale jak by tak było to by ciężko palił essi, w silniku by stukało i by obroty skakały no nie, a tu nic takiego nie ma, na zimnym silniku pali na dotyk a właśnie po zmianie rozrządu a było to w zeszłym roku to ewidentnie zauważyłem że essi jest bardziej chętny do współpracy.
Acha i tu jeszcze pytanko czy to możliwe że na odpiętej Lambdzie essi może palić tyle samo, bo tak właśnie miałem?
  
 
Witam
Po odpięciu sondy komp wchodzi w tryb awaryjny i jeszcze sie nie spotkałem z takim przypadkiem żeby palił tyle samo z sondą i bez. Jedyne wytłumaczenie jakie przychodzi mi do głowy to uszkodzona sonda lambda - napisz czy komp ci nie wywalał błędu sondy.
Pozdrawiam
  
 
Sonda była sprawdzona i jest ok znajomy mechanik mówił że nie zawsze tak musi być że bez sondy bedzie palił wiecej, bo zazwyczaj pali wiecej własnie przy uszkodzonej sondzie, kiedy wysyla do kompa zle dane. co do spalania to essi mi wogole coś mało pali ale to może winna tego ze jest słaby, w trasie robie stała predkością do 100km/h 5,5ltr na setke a w miescie 7-8 ltr i mu nie raz cisne, także mechanik mi nie wierzył w te osiągi a wiem że wczesniej mi wiecej palił.
jak z tymi wartościami oporu ma ktoś może?
  
 
Jezu, kto Ci naopowiadał takich rzeczy ze przy złym ustawieniu rozrzadu ma cos stukac? Ty masz regulacje na wałach rozrzadu, i tam decyduje nawet poł zabka, na całym tez bedzie chodził tyle ze nie dosc rowno.
Kolejnym Twoim kiepskim pomysłem była wymiana zaworu bocznikowego, kto Ci to kazał zmieniac? To samo z sondą.
A teraz zalisz sie ze nie chcesz w ciemno wymieniac.

A i tak najprawdopodobniej masz do wymiany swiece z kablami, bo nikt nie bedzie myslał czy to swiece czy kable, tak to wyglada, czasem musowo wydac wieksza sume, ale na litość Boska kombinowac z kablami od trabanta, sieny, czy czego tam to według mnie juz sam nie wiem co.
Podmien od kogos, na szrocie, takie cos nic nie kosztuje, moze z 10zł, a nie wymyslasz jakies cuda na kiju.


[ wiadomość edytowana przez: Magik123 dnia 2009-08-30 12:39:14 ]

[ wiadomość edytowana przez: Magik123 dnia 2009-08-30 12:39:36 ]
  
 
Magik jak nic nie wiesz to nie sugeruj głupot, najpierw się zapytaj a dopiero "czaruj" mam kable od innych samochodow ale tylko w celu sprawdzenia ich oporności a nie podłanczania ich do auta, zawór bocznikowy wymieniłem bo sie dopiero co spalił, sonda sprawdzana bo też może powodować dławienie auta, i nie jestem taki jak ty, w ciemno to można sobie robić... Świece dopiero co zmieniłem więc czytaj dokładnie. a po zmianie rozrządu właśnie Przybylo mocy, ale tak to jest jak się czyta od końca..
  
 
Kable mają w zależności od długości kilka do kilkunastu kilo omów. Taki test co najwyżej odpowie ci czy masz przerwę czy nie.
  
 
Cytat:
2009-08-30 14:33:02, maradona25 pisze:
Magik jak nic nie wiesz to nie sugeruj głupot, najpierw się zapytaj a dopiero "czaruj" mam kable od innych samochodow ale tylko w celu sprawdzenia ich oporności a nie podłanczania ich do auta, zawór bocznikowy wymieniłem bo sie dopiero co spalił, sonda sprawdzana bo też może powodować dławienie auta, i nie jestem taki jak ty, w ciemno to można sobie robić... Świece dopiero co zmieniłem więc czytaj dokładnie. a po zmianie rozrządu właśnie Przybylo mocy, ale tak to jest jak się czyta od końca..


1.oporność kabli sobie zmierzysz, ale czy maja przebicie, to już nie. Ja bym nie kombinował z innytmi, tylko kupił Janmora za 60pln i po herbacie. W jaki sposób stwierdzisz, czy są dobre?
2.zawór bocznikowy się spalił? Można było zmienić tylko samą cewkę za 10-20pln ze szrotu...
  
 
Ok będę kupował ale juz napewno nie Janmora bo mogą być jeszcze gorsze od tych co mam, tylko motorcraft, 130zł to chyba dobra cena?
A co do cewki w silniku krokowym to żeby ją wyjąć to musiałbym rozcinać metalową obudowe, bo inaczej niema dostępu no nie?