Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Jacek1983 Pełnoprawny Klubowicz Civic EJ9 1.4 iS/Ast ... Warszawa | 2009-08-28 23:25:05 A jaki jest powód remontu? Bierze olej? Dymi mocno? Tak w ogóle czy jest to 8 czy 16 V?
Co do części, to pierścienie i panewki to będą zapewne nominały, jeśli zostaną dotychczasowe tłoki i korbowód, a to zależy od tego w jakim są stanie, a tego nie określisz, dopóki nie rozbierzesz silnika. Zatem wg mnie powinieneś poczekać z zakupem jakichkolwiek części do czasu, kiedy mechanik to wszystko rozłoży na części i zobaczy, jakie jest zużycie. W głowicy to na pewno uszczelniacze zaworów, poza tym [w całym silniku] wymień uszczelniacze wałka i wału, no i oczywiście rozrząd, pompę wody. Moim zdaniem 230 tys. km to jeszcze za wcześnie na remont silnika, zwłaszcza jeśli to jest 1.4 8V. One wytrzymują bez problemu 300 tys. bez remontów [ew. jakieś wycieki się pojawiają]. Natomiast jeśli chodzi o 1.4 16V, to znam przypadki, kiedy remont się należał po 80 tys. km od nowości, bo tak olej żarły, że nie szło na niego zarobić... |
MISZAsty Pełnoprawny Klubowicz manta B cabrio/ reks ... Poznań | 2009-08-29 17:30:53 remont kapitalny to praktycnzie nowy silnik.. zalezy od fachmana ktory bedzie to składał i na jakich podzespołach to sie zrobi (jak złożysz silnik na uszczelkach AJUSA to moze byc roznie z przebiegiem.. jak na REINZ to masz oryginał opel tylko nie w oplowskim opakowaniu )
na Twoim miejscu jezeli chcesz robic juz kapitalke a nie kupowac innego motoru na SWAP wymienił bym nastepujace rzeczy na nowe (nie biorac pod uwage standardowych czesci jak uszczelki, pierscienie rozrzad itp itp): -panewki główne i korbowodowe (obojetnie w jakim stanie sa te uzywane) -chłodnica -tłoki (jezlei stare nie trzymaja juz wymiaru) [ wiadomość edytowana przez: MISZAsty dnia 2009-08-29 17:31:32 ] |
Jacek1983 Pełnoprawny Klubowicz Civic EJ9 1.4 iS/Ast ... Warszawa | 2009-08-29 20:11:45 W zasadzie remont silnika jest lepszy, niż swap, bo któż to wie, co siedzi w innym silniku i czy nie okaże się, że za 20 tys. km trzeba robić remont...
Wszystko wyjdzie, jak rozbierzesz motor i zobaczysz, w jakim stanie są części. [ wiadomość edytowana przez: Jacek1983 dnia 2009-08-29 20:12:11 ] |
YANNOSICK (S) Pełnoprawny Klubowicz Yerseke,Holand | 2009-09-01 08:56:34 Wstaw fotki poglądowe to wpasujemy gdzie trzeba ten wężyk i będzie jak nowy (albo wyprany w Perwolu). |
mutra Forumowicz Astra 1,6 16 v CARAV ... Wrocław | 2009-09-01 19:09:43 ponoć wc-kostka w komorze silnika jest dobra na takie szkodniki. |
for Forumowicz WLKP | 2009-09-01 20:48:40 wrzucam foty
|
for Forumowicz WLKP | 2009-09-02 07:19:46 ... jeszcze mała obserwacja z dzisiejszego poranka. Po zatkaniu owej dziurki zaraz po odpaleniu silnik pracował trochę płynniej, przy ciepłym silniku zatkanie skutkowało dławieniem się motoru. |
maryjan (S) RegionAdmin Opel Corsa C GSI Stężyca piękna okolica==>Wa-wa | 2009-09-02 15:56:12 to jest siakis wezyk od podcisnienia, poszukaj dobrze drugi koniec musi byc gdzies pod ta plastikowa puszka na zdjeciu |
kwix Forumowicz Astra I Kraków | 2009-09-03 09:41:03
Ale że co szkodnik musi poddać kostkę konsumpcji i musi mu ona zaszkodzić? Czy też kostka ma działanie prewencyjne? Pytam bo ponieważ zostało mi już niewiele maty wygłuszającej i problem staje się palący. Widocznie nowy zesaw "czarnych wężyków" fabryka wykonała z niejadalnej dla szkodnika mieszanki bo jego gusta kulinarne wyraznie skłaniają sie ku macie. A co do fotek to maryjan ma rację drugi króciec jest pod puszką od strony przedziału pasażerskiego. Można go wymieńić na dowolny sztywny wężyk który będzie tylko pasował do krócców. Elastyczny sie nie nadaje. [ wiadomość edytowana przez: kwix dnia 2009-09-03 09:46:06 ] |
mutra Forumowicz Astra 1,6 16 v CARAV ... Wrocław | 2009-09-03 16:00:37 ponoć zapach skutecznie odstrasza kuny i wiewiórki |
kwix Forumowicz Astra I Kraków | 2009-09-04 11:37:14
Szkoa bo wlałbym cos bardziej radykalnego.... |
for Forumowicz WLKP | 2009-09-12 08:33:39 ... kolejny problem. Przerywa na gazie, często pomaga krótkotrwałe przełączenie na benzynę i jest OK.
Miał ktoś taki problem? Oczywiście i receptę na niego. |
Jacek1983 Pełnoprawny Klubowicz Civic EJ9 1.4 iS/Ast ... Warszawa | 2009-09-12 23:21:59 Spróbuj podkręcić delikatnie dostawę gazu. Jeśli to nie pomoże, to szukaj nieszczelności przy zespole wtryskowym - tam, gdzie "wchodzi" instalacja gazowa. Sprawdź też filterek od gazu przed reduktorem. |
for Forumowicz WLKP | 2009-09-14 17:46:09 ... znalazłem nagrzewnicę na Allegro i chciałem ją kupić tylko to jest jakiś typ Valeo do Astry F tylko jest jakaś dziwna bo ma wlot/wylot z krawędzi bez rurek. Jest nowa i tania tylko czy da się ją zamontować?
link do strony z tą nagrzewnicą http://www.allegro.pl/show_item.php?item=722780265 |