Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
nesay Nowa Sól | 2009-08-31 13:35:44 Prosiłbym o szybką odpowiedź od osób które coś wiedzą na ten temat |
Kacper85 Ford Escort 1.6 16V Zabrze | 2009-08-31 14:02:19 tanie tłumiki sportowe można na szybko podzielić na przelotowe oraz komorowe (chyba się tak nazywają).
Przelotowe to tak jak środkowy w escorcie - poprostu przelot, potem zależy od grubości rury oraz wielkości puszki to taki dzwięk uzyskamy. komorowe to tak jak końcowy w escorcie - taka pucha. Tanie tlumiki sportowe które są rezonansowe poprostu mają w środku brak wytłumienia i tak jakby przygiętą rure, niczym w maluchu, dzięki czemu na niskich obrotach buczy a potem przestaje. tak mi kiedyś znajomy tłumaczył, który montuje tłumiki. mówił ze budowa tych tanich tłumików sportowych jest bardzo prosta, ale ZAWSZE odbywa się to kosztem mocy - jego zdaniem cud musialby się stać jak nie spadnie, a już napewno nie wzrośnie. U ciebie myśle, ze się wypali i będzie ciutke glośniej - zresztą przejedz z 20km i wysiądz z auta - zobaczysz ze juz chodzi głośniej bo się nagrzał. Za 1000km juz bedzie fajniej chodził, miałem podobny w Fieście 1.3 i ok, miły dla ucha, ale na wysokich obrotach "wuuuu" mieć napewno nie będziesz (ja właśnie nie chciałem tego wuuuu) Kacper |
black_time Escort Łódź | 2009-08-31 15:31:29 A u mnie za to wyje w pełnym zakresie obrotów,ale nie wiem jakiej firmy mam tłumik.Prędkości autostradowe kończą się bulem głowy. |
Praethorians Sympatyk FEFK Ford Fiesta MK7 Hong Kong | 2009-08-31 16:27:31 |
nesay Nowa Sól | 2009-09-02 12:42:03 Jakbym wyciął środkowy tłumik to przy przeglądzie koleś chyba by sie załamał, brak katalizatora, brak środkowego tłumika - same rury a na końcu buczący tłumik hehe |
sim_on Sympatyk FEFK Ford Escort Kraków-Bronowice-Birmingham | 2009-09-02 17:42:15 tez mialem kiedys "zajawke" na sportowy tlumik, zrobilem taki pod escorta sama puszka zakonczona 2 końcówkami, do tego brak kata i srodkowego, chodzil bardzooo rasowo ale uwierz mi na trase calkowicie niepraktyczne wiecej niz 120 to sie nie dalo jechac, plus byl taki ze ess w trasie do warszawy i spowrotem do krakowa spalil troszke wiecej niz 6 litrow teraz mam kata, mam srodkowy a koncowy ulterek z atestem, przyjemny dla ucha ale nie uciązliwy w trasie, szczerze polecam |
nesay Nowa Sól | 2009-09-03 12:21:20 sim_on ale Twój ulterek przypuszczalnie buczy w pełnym zakresie obrtów, a moj do 2 tyś. i to mnie martwi ( póki co ). |