MK VII 2.0 ZETEC Wyciek oleju spod kolektora dolotowego

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.Mam w swoim essim silnik z mondeo 2.0 zetec z plastikowym kolektorem dolotowym,i borykam sie juz jakis czas z nastepujacym problemem.Mam wyciek oleju,nie tyle co z kolektora dolotowego,a raczej ze srób którymi jest on przykrecony do głowicy,mało tego olej wycieka nawet na łaczeniu silniczka krokowego z kolektorem,dodam ze wyciagalem juz kolektor,silniczek krokowy,i wszystkie te pierdoły,wyczysciłem,dałem nowa uszczelke pod koletkor,zrobiłem około 100 km,sprawdziłem i znowu to samo czy ktos miał juz może podobne objawy?Z góry dziekuje za odpowiedzi,i pozdrawiam.

[ wiadomość edytowana przez: EssiManiak dnia 2009-09-02 17:22:55 ]
  
 
Proszę edytować tytuł na zgodny z regulaminem działu.
  
 
Wygląda na to ze mam uszczelniacze do wymiany,bo nic innego mi do głowy nie przychodzi,zauważyłem (jak był kolektor ściagnięty) że na dwóch zamknietych zaworach było troche oleju,wszystko wskazuje na to,że dostaje sie on tam przez przpuszczajace (złużyte) uszczelniacze w najbliszych dniach będe walczył z tematem,i wymienie uszczelniacze,mam nadzieje że to pomoże
  
 
a na pewno nie wychodzi olej z pokrywy zaworow??
  
 
No niestety nie z pod dekla góra jest suchutka,wyglada to tak jak by cisnienie w cylindrach wypychało olej (przedostajacy sie przez głowice) do kolektora dolotowego,i wycieka on (bo trudno to nazwac zapoceniem) przez wszystkie mozliwe szczeliny typu,sruby mocujace koletkor,i elektrozawór wolnych obrotów, z niego naj bardziej leje gdysz jest najnizej,no i stojacy olej na zamknietych zaworach,musiał sie on dostac od góry,czyli wszysko jednak wskazuje na złużyte i to bardzo uszczelniacze zaworowe,a może ich juz tam wogule niema
  
 
Pamietaj ze nie wszystkie zawory sa zamkniete, czesc zamknieta czesc otwarta.
Jesli po odpaleniu nie pusci baka niebieskiego to ten olej nie scieka z uszczelniaczy zaworow.
Ewentualnie, wyciag zaworek odp. skrzyni korbowej i bez niego sprawdzaj, bo jak jest zaciety, zapchany to olej bedzie sadzic do cylindrow.


[ wiadomość edytowana przez: Magik123 dnia 2009-09-13 10:19:06 ]
  
 
sprawdź sobie układ odpowietrzania skrzyni korbowej i głowicy bo coś mi się wydaje że za wysokie ciśnienie tam masz (może zatkane przewody).
A tak przy okazji, ten silnik to Silvertop czy Blacktop? Wlazł bez problemu czy jakieś przeróbki mocowania trzeba było wykonać? Sam się przymierzam do takiego swapa.
  
 
wyciagnij zaworek, wsadz palca w to miejsce i sprawdz czy tworzy sie cisnienie /dmucha
  
 
SilverTop. tylko ten silnik pasuje pug&play.
  
 
zaworek wymieniłem na nowy,chociaz stary był jeszcze dobry,dmucha elegancko,co do cisnienia w kolektorze to faktycznie jest za duze,ale do konca niewiem czym to jest spowodowane,a co do swapa to wlazł bez problemu,zewnetrznie(wielkosciowo) to taki sam silnik jak 1.6 16v czy 1.8 16v nawet udało mi sie wcisnac cały dolot z mondeo

http://img183.imageshack.us/img183/7605/p1000904l.jpg

[ wiadomość edytowana przez: EssiManiak dnia 2009-09-13 12:23:49 ]
  
 
Możesz wrzucić fotkę komory silnika jak to wyglada w Escorcie.
  
 
Cytat:
2009-09-13 12:23:24, kamil76 pisze:
Możesz wrzucić fotkę komory silnika jak to wyglada w Escorcie.



http://img183.imageshack.us/img183/7605/p1000904l.jpg
  
 
[quote]
2009-09-13 10:21:21, Skuter9 pisze:
sprawdź sobie układ odpowietrzania skrzyni korbowej i głowicy bo coś mi się wydaje że za wysokie ciśnienie tam masz


Co może byc przyczyna za wysokiego cisnienia w kolektorze dolotowym,jezeli odpowietrzenie skrzyni korbowej działa prawidłowo
  
 
zmieniłem przepływke na AFH50-17 moze to co cos pomoze w zmniejszeniu spalania
  
 
Cytat:
2009-09-14 18:07:51, EssiManiak pisze:
[quote] 2009-09-13 10:21:21, Skuter9 pisze: sprawdź sobie układ odpowietrzania skrzyni korbowej i głowicy bo coś mi się wydaje że za wysokie ciśnienie tam masz Co może byc przyczyna za wysokiego cisnienia w kolektorze dolotowym,jezeli odpowietrzenie skrzyni korbowej działa prawidłowo



A skad stwierdzenie ze jest tam cisnienie w dodatku za wysokie?
  
 
Cytat:
2009-09-18 07:37:34, Magik123 pisze:
A skad stwierdzenie ze jest tam cisnienie w dodatku za wysokie?



na IDS-ie tak wychodzi,cisnienie w kolektorze dochodzi do 0,6 bara,a powinno byc max 0,3 bara + podwyzszone dawkowanie paliwa,do tego jeszcze za duży kąt wyprzedzenia zapłonu 30 stopni,a powinno byc max 17 stopni.