Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
mar125 (M) Furious Moderator 124sc'74 , 125p'76 , ... sosnowiec | 2009-09-04 21:33:32 wyciągacz owszem , ale mocowany na klej (zdaje sie epoksydowy) a potem specjalnym rozpuszczalnikiem ( ) klej rozpuiszczamy i blacha jak nowa (ale taka bez załamań)
coś ktoś mówił o jakiejś metodzie z magnesem , ale co i jak nie wiem... |
chris_black Wrocław | 2009-09-04 21:40:32 http://www.dentbusters.pl/ - polecam tam zaglądnąć i się wszystkiego dowiedzieć : ) |
jar128 F&F Sympatyk Gdańsk | 2009-09-04 22:19:58 http://www.dentbusters.pl/ - polecam tam zaglądnąć i się wszystkiego dowiedzieć : )
zobacze elegancko jednak widze że raczej w detalu robią 1-no wgniecenie godzina X 100sztuk = pół miesiąca? |
chris_black Wrocław | 2009-09-04 22:34:30 "elegancko jednak widze że raczej w detalu robią
1-no wgniecenie godzina X 100sztuk = pół miesiąca?" wiesz... można robić więcej niż jedną wgniotkę na raz : P Podeślij im zdjęcia uszkodzeń i na pewno dadzą Ci znać czy się to opłaca czy nie. |
maciek2000 Fiat 126 Abarth Jaroslaw | 2009-09-06 09:52:38 Witam
Ja robiłem 4 auta metodą na klej (narzędzia wurtha). Suzuki grand vitara - wielkość wgnieceń nawet do 5mm. Mazda 6 do 3mm - więc po dużym gradzie. Powiem tak: wyszło każde wgniecenie na elementach karoserii za wyjątkiem maski i dachu. Z maską nie opłaca się bawić, z dachem jest inaczej - aby się pozbyć całkowicie śladów - należy zdemontować podsufitkę i resztę powyciągać (o ile nie połamał się lakier) specjalnymi łyżkami do wypychania wgnieceń + młoteczki. Niestety jest to czasochłonne - 1 auto po gradzie około 3dni. Jeżeli bedziesz sie bawił metoda na klejenie to nalezy przycinac plastikowe ssawki do wielkości wgniecenia bo narobisz wiekszych szkód niz były... Pozdrawiam |
maciek2000 Fiat 126 Abarth Jaroslaw | 2009-09-06 09:53:46 Witam
Ja robiłem 4 auta metodą na klej (narzędzia wurtha). Suzuki grand vitara - wielkość wgnieceń nawet do 5mm. Mazda 6 do 3mm - więc po dużym gradzie. Powiem tak: wyszło każde wgniecenie na elementach karoserii za wyjątkiem maski i dachu. Z maską nie opłaca się bawić, z dachem jest inaczej - aby się pozbyć całkowicie śladów - należy zdemontować podsufitkę i resztę powyciągać (o ile nie połamał się lakier) specjalnymi łyżkami do wypychania wgnieceń + młoteczki. Niestety jest to czasochłonne - 1 auto po gradzie około 3dni. Jeżeli bedziesz sie bawił metoda na klejenie to nalezy przycinac plastikowe ssawki do wielkości wgniecenia bo narobisz wiekszych szkód niz były... Pozdrawiam |
jar128 F&F Sympatyk Gdańsk | 2009-09-06 13:11:21 dzięki
metoda na klej wydaje się najlepsza jednocześnie odpada malowanie. w przypadku dupowozu nie musi być idealnie ,a ocynkowana blacha wybacz drobne popękania lakieru. dach to największe wyzwanie (zdjęcia w deszczu troche zamaskowało spustoszenie) słupki boczne są twarde jednak może to pomuc przywrucić im poprzedni kształt ? klapa bagarznika w identycznym kolorze to koszt ok 200 zł obecnie zamontowana wyszpachlowana na gładko i pomalowana przez jakiegoś partacza 3 lata temu w Niemczech przednia pokrywa została wymieniona napisz mi maciek2000 jaki był by koszt powyciągania wgniotów z młoteczkowaniem ? |
maciek2000 Fiat 126 Abarth Jaroslaw | 2009-09-06 19:27:38 Ja kupilem sobie taki zestaw - ok 750zl. Ja na Twoim miejscu nie młotkowałbym dachu bo tu trzeba doświadczenia (mi pomagał kolega z wypracowanym "wyczuciem"
Na słupkach bez problemu na 0. Klapa - ja bym sie nie zastanawial nad wymiana. Dach - ta metoda wychodzi na 95%. Ja bym np dał relingi i nikt nie zobaczy ze cokolwiek bylo robione. Ogólnie jak dojdziesz do wprawy to mozesz na tym zarabiac. Do mnie wpadaja kumple na szybka naprawe (np. wgniecenia parkingowe, po imprezce dach w takim a4 jak Twoje.) Masz szczescie ze blachy w tym modelu sa w miare sztywne bo np. mazda ma wyjatkowo podatne blachy i łatwo przegiąć. pozdrawiam |
jar128 F&F Sympatyk Gdańsk | 2009-09-07 21:09:20 jeśli moższ napisz jakie nażędzia są niezbędne do takiej naprawy
- puler z kilkoma rodzajami gumek. - na pewno młotek blacharski - ???? jaki twoim zdaniem był by koszt naprawy :dachu , słupków, górnej części drzwi ? pod koniec tygodnia porozmawiam z magikiem wyciągającym wgniecenia jednak przy takiej ilości może to przekroczyć jego wartość dzięki za pomoc |
maciek2000 Fiat 126 Abarth Jaroslaw | 2009-09-08 13:12:41 Koszt to glue puller + pistolet do podgrzewania + młoteczek GUMOWY + gumowa "cegiełka" (oby przejmowała część energii z młotkowania) i trochę samozaparcia. Koszt wszystkiego to ok 1000pln.
Szybka instrukcja: Odtłuszczasz powierzchnię (przecierasz lekko załączoną do zestawu watą szklaną) Zaznaczasz mazakiem środek wgniecenia Jeżeli potrzeba to przycinasz plastkikowe adaptery Nakładasz klej na adapter (tak by wypełnił całą powierzchnię) Podciągasz wgniecenie (mocno ale z wyczuciem) Oczywiście jedno wgniecenie wyciągasz nawet po kilka razy... Podgrzewasz adapter (tylko po klejącej części bo po kilku razach się główki poobrywają a to 7zł) Najlepiej się ściąga się podgrzany klej tekturką. Wycierasz załączonym rozpuszczalnikiem Polerujesz pastą ścierną. Powodzenia |
jar128 F&F Sympatyk Gdańsk | 2009-09-09 21:17:08 |