Charczenie w kole

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Samochód to rav4 rocznik 99, podczas skręcania w lewo i jeździe na wprost coś charczy w lewym przednim kole, prócz charczenie słychać też bicie, które lekko odczuwalne jest w postaci uderzeń na podlodze samochodu. Podczas skrętu w prawo objawów nie ma, a jeżeli już to prawie że nie słyszalne. Przy pełnym skręcie kół i gwałtownym ruszeniu nic nie słychać więc nie wiem czy wymieniać przegub zewnętrzny czy też problem jest inna część. Bardzo proszę o poradę
  
 
skontroluj luz łożysk kół ,lub ich hałaśliwość.
  
 
Albo coś mi poszło na słuch albo owe charczenie zamieniło sie w stukanie. Podejrzewam amortyzator prawy przedni, ale nie wszystko pasuje do objawów jego padnięcia. A mianowicie przy jeździe z małymi prędkościami wszysko jest ok, uderzenia pojawiają się przy prędkościach od 40 wzwyż i to tylko na równej drodze, jeżeli nawierzchnia ma jakieś znaczne nierówności to nie słychać tego bicia, a pozatym to tak jak pisalem, przy skrecie w lewo objaw sie nasila, przy skrecie w prawo jest praktycznie niewyczuwalny. Dziwna sprawa, wszelkie sugestie dotyczące problemu mile widziane
  
 
zobacz na przegub ale wewnętrzny
  
 
Cytat:
2009-09-10 07:59:40, profesorr pisze:
zobacz na przegub ale wewnętrzny


przegub wewnętrzny mam rozumieć że to ten dziwny krzyżak po lewej stronie półosi klik ???
  
 
Odświeżam temat i proszę o pomoc. Dzisiaj wróciłem z Poznania, w połowie drogi do domu znów coś zaczęło mi bić z przodu podczas jazdy. Częstotliwość tych uderzeń zależna jest od prędkości i nie są to rytmiczne uderzenia. słychać to na wszystkich biegach ale po przekroczeniu ok 30-40 km/h, zarówno podczas jazdy na wprost jak i podczas skręcania. Może faktycznie coś nie tak jest z przegubem wenętrznym, ale żaden nie ma luzów. Wymieniał ktoś z Was przegub wewnętrzny?? Dokładnie chodzi mi o wyłożenie tego kielicha do którego wsuwana jest półoś z łożyskiem, konieczny jest demontaż skrzyni czy wystarczy spuścić olej i wyciągnąć jakąś tajemniczą zawleczkę?? Będę wdzięczny za pomoc

[ wiadomość edytowana przez: junior_ek dnia 2009-09-24 22:01:53 ]
  
 
nie demontuje się skrzyni,półoś wyciąga się bez problemu-wybijasz ją ,na tym kielichu są miejsca gdzie można przyłożyć majzlem żeby półoś wyskoczyła a później otwierasz opaski osłony przegubu wew. na końcu jest pierścień zabezpieczający ,trzeba go ściągnąć i wysunąć przegub czasem wysuwa się go lekko a czasem trzeba użyć trochę siły,ale ja bym jeszcze dokładnie obsłuchał -zdiagnozował o co konkretnie chodzi,podstawą prawidłowej naprawy jest prawidłowe zdiagnozowanie usterki i to jest najtrudniejsze ,dużo czasu trzeba poświęcić czasem idzie to szybko a czasem spędzasz 5 godzin na szukaniu a później wymieniasz element w 30minut .pozdrawiam.
  
 
Wczoraj podniosłem samochód do góry ściągnąłem koła i doszedłem do tego że charczenie i bicie dochodzi z prawego koła, wyciągnąłem całą półoś która wydaje się być ok, ale za to łożysko na zwrotnicy słychać jak nie wiem co, charczy i przycina się, jutro zamówie nowe wymienię i dam znać czy pomogło.
  
 
Cytat:
2009-09-08 10:50:00, syd pisze:
skontroluj luz łożysk kół ,lub ich hałaśliwość.


a dlaczego tego nie sprawdziłeś od razu???
  
 
Bo zaraz po tym jak napisałeś żeby zwrócić uwage na łożysko objaw ustał i w tym czasie wymieniłem amortyzatory. Problem pojawił sie ponownie po ok 2 tys km