[mk6 1,8 16v] upalony kabel przy alternatorze :P

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Mam problem z elektryką w escorcie XR3i (105KM) 1,8 16v 92.r.
Zaczęło się od wariacji obrotomierza, raz działał, a raz opadał na 1tyś obrotów i po chwili się odwieszał i pokazywał poprawne obroty.
Później podczas jazdy rozładował mi się akumulator, no i auto stanęło (wcześniej się dławił), kiedy stałem na bocznym pasie ruchy na awaryjnych, zaczął świrować, radio się włączało i wyłączało, awaryjne mrugały w tempie jak bym miał przepaloną żarówkę ale wszystkie się świeciły. Akumulator jest nowy, mam go od końca kwietnia (na zlotach potrafiło grać radio przez 3-4 godziny na aku i bez problemu odpalał), po przyholowaniu auta do chaty naładowałem aku i odpalił bez zarzutów, ale przy próbie dodania gazu auto się dławi i gaśnie (jazda jest nie możliwa). Wczoraj kiedy musiałem przestawić auto udało mi się nim kawałem przejechać, ale auto nie dławi się jedynie na pół sprzęgle, a tak to jeździć nie mam zamiaru.

Co może być przyczyną, stawiałem na skrzynkę bezpieczników, ale się nie znam, dlatego proszę o pomoc.

A i przy odpalonym aucie lekko pali się kontrolka od aku, co według instrukcji oznacza "sprawdzić pasek klinowy"


[ wiadomość edytowana przez: DANIELKARI dnia 2009-09-10 08:01:46 ]
Edit tematu

[ wiadomość edytowana przez: DANIELKARI dnia 2009-09-10 09:27:11 ]

[ wiadomość edytowana przez: DANIELKARI dnia 2009-09-11 07:57:55 ]
  
 
Cytat:
2009-09-10 08:20:29, mmbu pisze:
Według tego co piszesz, to nie masz ładowania. Przerywający silnik- zbyt niskie napięcie, słaba iskra. Wyłączające się radio- zbyt niskie napięcie. ITD. Generalnie sprawdź ładowanie i napraw alternator



Oki jak wrócę z pracy to przejrzę kable do i z alternatora, ale dlaczego na pół sprzęgle się nie dławił i byłem wstanie ruszyć? A z kontrolką to mam zakładać że coś z paskiem klinowym (tak jak napisane w książce)?





[ wiadomość edytowana przez: DANIELKARI dnia 2009-09-10 08:26:24 ]
  
 
Cytat:
2009-09-10 08:26:27, mmbu pisze:
Bo nie potrzebował całej mocy silnika. I raczej regulator napięcia masz walnięty, a nie instalację. A po włączeniu zapłonu kontrolka aku się świeci?


TAK kontrolka się świeci.
  
 
Cytat:
2009-09-10 08:28:38, mmbu pisze:
No to 99% regulator napięcia w alternatorze Chcesz kupić? [ wiadomość edytowana przez: mmbu dnia 2009-09-10 08:29:55 ]


A za ile?? A będę w stanie sam to wymienić??
  
 
Dzięki za pomoc, po pracy wykręcę alternator i zobaczę co i jak.
Jak ktoś miał by jeszcze inne podejrzenia co to może być, to proszę pisać
  
 
Cześć,
Ja miałem podobny problem, tzn. auto stanęło na środku skrzyżowania i trup, zacząłem oglądać wszystkie kable i okazało się że najnormalniej w świecie upalił się kabelek przy alternatorze który odpowiadał za ładowanie akumulatora, 30 minut roboty, 8 h ładowania akumulatora i śmiga aż miło
Pozdrawiam

.Edit.
Dokładnie to o ten mi chodzi -->Klik

[ wiadomość edytowana przez: KissEK dnia 2009-09-10 13:00:57 ]
  
 
Sprawa rozwiązana był upalony kabel przy alternatorze, naprawa zajęła mi około 15min bo ciężko mi było tak dobrze dojść z rękoma
Dziękuję wszystkim za pomoc