Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
DANIELKARI Sympatyk FEFK był ESCORT XR3i Poznań | 2009-09-14 18:25:44 Witam,
znowu mam problem z escortem (XR3i 105KM 1,8 16v 92.r.) zaczęło się wczoraj kiedy podczas jazdy auto zgasło i nie chciało odpalić, kumpel mnie zaholował do chaty, standardowo zacząłem od świec i kabli, po wykręceniu pierwszej świecy sprawdzałem czy jest iskra, na początku nie było jej widać, lecz po paru obrotach rozrusznika auto odpaliło i była widoczna iskra, zadowolony wkręciłem i podpiąłem wszystko na miejsce, sprawdziłem odpalił jak zwykle (nie sprawdzałem czy jedzie). Dziś rano chcąc jechać do pracy odpalam i próbuję ruszyć, auto odpaliło normalnie, lecz na próbę dodania gazu(ruszenia) zaczynał się dławić, obroty nie wzrastały. Po paru zgaśnięciach nie chciał odpalić, więc ponownie jak dzień wcześniej sprawdzam kable i świece, brak iskry. Spiesząc się do roboty zostawiłem to na potem, będąc w pracy zakupiłem sobie nowe kable WN (oryginał motocraft), po powrocie z pracy założyłem nowe kable i sprawdzam - brak iskry, biorę miernik i sprawdzam - nie ma napięcia, na cewce nie ma, więc patrze na kabel do cewki nie ma napięcia, i na tym etapie się zatrzymałem i została moja bezradność. A w między czasie sprawdziłem też wszystkie bezpieczniki - są dobre. Więc proszę o pomoc, co to może być? Trochę się rozpisałem |
DANIELKARI Sympatyk FEFK był ESCORT XR3i Poznań | 2009-09-15 08:55:27 Nikt mi nie pomoże
Koledzy czy może mieć to jakieś powiązanie ze skrzynką bezpieczników? Kolejna rzecz zauważona to brak cyknięcia przy przekręceniu stacyjni, pompę paliwa sprawdzałem na krótko do aku i kręci. Jakieś sugestie, co to może być lub co mam jeszcze sprawdzić? |
DANIELKARI Sympatyk FEFK był ESCORT XR3i Poznań | 2009-09-15 09:19:56
Ale teraz pytanie czy to może być wina tylko tych przekaźników (właśnie trochę czytałem na ten temat w książce "Sam naprawiam"), ponieważ wcześniej raz był prąd a raz nie, bo zastanawiam się nad tą skrzynką bezpieczników |
DANIELKARI Sympatyk FEFK był ESCORT XR3i Poznań | 2009-09-15 10:09:17
Mam schemat w książce "Sam naprawiam", i chyba nie mam immo (nic mi o tym nie wiadomo) To co, mam po pracy wyciągać skrzynkę bezpieczników i sprawdzać (wzrokowo), czy co mam zrobić. Czy mam oddać do elektryka (a ile elektryk może policzyć sobie siana) [ wiadomość edytowana przez: DANIELKARI dnia 2009-09-15 10:20:47 ] [ wiadomość edytowana przez: DANIELKARI dnia 2009-09-15 10:34:16 ] |
DANIELKARI Sympatyk FEFK był ESCORT XR3i Poznań | 2009-09-15 10:53:27
Wszystkie wtyczki już przeglądałem, czy się nie odpięły lub coś, ostatnio miałem utleniony kabel przy alternatorze i poszło parę zwarć jak był luźny, ale później jak go ponownie przykręciłem to było oki na tydzień i wyskoczyło to co wyżej
No to po pracy zacznę rozbierać i sprawdzać [ wiadomość edytowana przez: DANIELKARI dnia 2009-09-15 10:56:10 ] |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2009-09-15 11:31:45 sprawdź same kable kilka cm za wtyczkami, bo lubią się przełamywać... |
DANIELKARI Sympatyk FEFK był ESCORT XR3i Poznań | 2009-09-15 11:36:05
Kable sprawdzałem aż do wiązki Chyba będę musiał poszukać jakiegoś taniego elektryka |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2009-09-15 11:38:49 jeśli nie jesteś kumaty w elektryce, to pewnie nie masz wyboru.
Możesz też sprawdzić połączenia i napięcia miernikiem. Podesłać Ci schematy? Jeśli tak, to podaj proszę na priva maila, coś może znajdę... |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2009-09-15 11:39:36 sprawdzałeś czujnik (i jego podłączenia) położenia wału korbowego? |
DANIELKARI Sympatyk FEFK był ESCORT XR3i Poznań | 2009-09-15 11:43:16
Też sprawdzałem [ wiadomość edytowana przez: DANIELKARI dnia 2009-09-15 11:51:55 ] Edit, bo byka walnąłem bo pomyliłem z czujnikiem faz rozrządu [ wiadomość edytowana przez: DANIELKARI dnia 2009-09-15 11:52:39 ] |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2009-09-15 12:47:46
nie jestem pewien jak w 16V escorcie, ale w probe2 czujnik dawał sygnał do kompa, a ten sterował modułem zapłonowym, który dawał sygnał na cewkę. Zasilanie cewki i sterowanie to to samo... |
DANIELKARI Sympatyk FEFK był ESCORT XR3i Poznań | 2009-09-15 13:16:09 co do dyskusji widze że nic nowego nie ma.
Nadal zostaje że jak wrócę z pracy to przeglądam skrzynkę bezpieczników czy jeszcze coś sprawdzić? |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2009-09-15 13:26:47
zasilanie cewki nie oznacza, że jest tam iskra, a dopiero jej sterowanie, więc czujnik położenia wału może wg mnie mieć wpływ na samą iskrę... |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2009-09-15 13:32:09
no to skrzynka bezpieczników pozostaje niestety... PS: to daj maila [ wiadomość edytowana przez: surec dnia 2009-09-15 13:32:36 ] |
DANIELKARI Sympatyk FEFK był ESCORT XR3i Poznań | 2009-09-15 13:40:23 ja nie jestem elektrykiem
schematów nie chce bo mam całą książkę: eBooks Sam Naprawiam - Ford Escort i Orion sierpien 1990-1999.pdf i tam są jakieś schematy Sprawdzę to napięcie na tych przekaźnikach, a może pożyczę na podmiankę sprawną skrzynkę bezpieczników |
DANIELKARI Sympatyk FEFK był ESCORT XR3i Poznań | 2009-09-15 13:49:20
Ale jeśli z inną skrzynką będzie iskra (ogólnie prąd na cewkę) to oznacza że moja jest uszkodzona. Na początek wyjmę (spróbuje) skrzynkę bezpieczników [ wiadomość edytowana przez: DANIELKARI dnia 2009-09-15 13:53:17 ] |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2009-09-15 14:48:57 ja wkładałem u siebie chyba ze 4 skrzynki z różnymi numerami9 i po przełożeniu przekaźników i bezpieczników wszystko działało jak należy... [ wiadomość edytowana przez: surec dnia 2009-09-15 14:49:20 ] |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2009-09-15 15:41:19
albo raczej ja miałem szczęście... Zawsze szukałem skrzynki z taką samą ilością pinów w złączach i max 92rok produkcji....możliwe, że to też miało znaczenie. Różniły się przeważnie dwoma ostatnimi literami... |