Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Venom_4x4 Sympatyk FEFK Escort RS 2000 4x4 Warszawa | 2009-09-22 19:03:02 Podejżewam że różnicy w spalaniu nie odczujesz. |
piotroski05 Sympatyk FEFK BMW E36/Romet K125/S ... Łukowa | 2009-09-22 19:10:54 Na tych zimówkach powinne być mniejsze opory. /jak miałem escorta to zawsze odczówałem różnice po zmianie opon z zimowych na letnie i na odwrót. Zawsze miałem wrażenie że na zimówkach fordzik sie lepiej kręcił jeśli chodzi o osiągi. Rozmiary miałem takie jak u ciebie. Co do spalania to zmiany raczej niema. |
Mattisek Ford Escort Lublin | 2009-09-22 19:19:19 też tak mam, ale dlatego, że zimówki to 13" a letnie 15" |
Marcino23 Sympatyk FEFK Ford Mondeo Włocławek | 2009-09-22 20:42:12 ja mialem 155x70 r13 i sie masakrycznie jezdzilo moze dlatego ze obnizone auto i czasem o koleine sie brzuchem przerysowalo i strasznie cieniutkie sa 155 ale na ta wysokosc powinno byc ok spalania pewnie nie odczujesz bo w zime zimno dlugo sie nagrzewa (dluzej niz latem) ja na zime daje 175 i 14" ja w tym roku odczulem roznice miedzy stalowkami a alusami pozdro |
Mattisek Ford Escort Lublin | 2009-09-22 23:03:40
Jak to obwód się nie zmienia? na 13" mam opony 170/70 na 15" 185/60 na 13" średnica to 568,2 mm na 15" - 603mm Skoro zmienia się średnica to wg wzoru na obwód koła 2*pi*R zmienia się tez obwód a szerokość to swoją drogą wpływa na opory toczenia jeżeli według ciebie nie wpływa na spalanie i "żwawość" silnika wielkość koła to zrób test: co będzie łatwiej ci zakręcić koło od dziecięcego rowerka 10" czy wielkie koło od młyna wodnego średnicy 3 metrów? |
Magik123 Sympatyk FEFK osobowy gdzieś | 2009-09-23 06:30:28 A kto zakłada 60 na 15", skoro norma to 15/50/195,i tym samym obwod pozostaje taki sam jak 13/70 czy 14/60/185.
Takie balony ida do Mondeo, a nie do escorta. Wez załoz takie opony jak byc powinny a nie jak do wozu. |
Mattisek Ford Escort Lublin | 2009-09-23 11:15:54 Pozwolisz, że sam będę decydował o tym jakich będę używał opon, dzięki temu że mam jakie mam nie zahaczam na byle wzniesieniu o każdy wystający fragment naszych pięknych dróg, a że często muszę zapuścić się do miasta gdzie parkowanie na tych wszystkich krawężnikach to masakra dla auta, zwłaszcza od spodu, teraz jest mi wygodniej.
Zwróć też uwagę, że wartości odnoszące się do wiwelkości kół, które podałeś czyli 170/70 dla R13 i 195/50 dla R15 wcale nie są takie same, różnica w średnicy wynosi ok 3 cm. Przy moich oponach różnica to 4,2cm w porównaniu z 170/70R13 Na tych gumach, które teraz mam nie ma przekłamań licznika, 100 km/h to 100 km/h a co za tym idzie 100 km przejechanych to 100km przejechanych Biorąc po uwagę wskazanie licznika, w mieście na większych gumach pali więcej, ale tak na prawdę pokonujemy 10% więcej dystansu więc trzeba wziąć to pod uwagę. Wychodzi więc, że moje 12/100 na 15" odpowiada 10,8/100 na 13" A zatem spalanie w mieście wzrasta o ok 1l Jest za to dobry efekt tego wszystkiego, w trasie można pogonić szybciej za niższą cenę To dlatego, że rozpędzone auto podczas jednego obrotu koła pokonuje dłuższa trasę i tak oto ostatnio na tych gumach długa podróż na wakacje i spalanie 8,7 czego na 13" nigdy nie dokonałem Trzeba tu wziąć po prostu pod uwagę, że większe gumy to spadek przyspieszenia, ale za to większa prędkość maksymalna - dla mojego auta na gazie przy 15" to 155 km/h Mniejsze gumy to lepsze przyspieszenie, ale mniejsza prędkość maksymalna, bo licznik pokaże 155 km/h ale według wskazań GPS jest to ok. 145km/h Wychodzi tu te 10% różnicy obwodu między 15" a 13" [ wiadomość edytowana przez: Mattisek dnia 2009-09-23 11:41:53 ] |
Kris75 Sympatyk FEFK Ford Escort Los Alamos | 2009-09-23 11:55:45
Jeśli kółeczko "dziecięce" będzie ważyć 10 kg a duuuże będzie ważyło 1 kg to łatwiej będzie rozbujać to duże. Krótko mówiąc kiepski przykład Nie wiem i nie chcę wiedzieć co powie Magik na twój następny post ale raczej powinien się powstrzymać do godz. 23 i zważyć na to że za niektóre słowa prawdy może dostać bana |
kcprski Sympatyk FEFK NCC-1701-E Gdynia | 2009-09-23 13:18:06
To też półprawda, bo liczy się masowy moment bezwładności, który wynika z rozkładu mas w tym kole. Tak gwoli ścisłości tylko A tak do rzeczy, to na opory toczenia oprócz szerokości opony wpływa również skład mieszanki, wysokość bieżnika (lamelki), temperatura asfaltu itp itd. Ja tam wole mieć trochę większe opory ale i trochę więcej trzymania. |
WojZdzisiu Eska PS Design Pyrzyce | 2009-09-23 13:42:21 A na 155 szerokości da sie wogóle jeżdzić |
Mattisek Ford Escort Lublin | 2009-09-23 14:03:38
Racja, więc wracając do tematu warto też dodać, że oprócz temperatury asfaltu liczy się też sposób jego wykonania. Są płaskie ciemne asfalty oraz jasne i chropowate, nie będę się wdawał tu w szczegóły bo to nie moja dziedzina, ale powiem tylko, że różnice w jeździe czuć jak się puści na luz na przykład. A co do szerokości opony to dodam, że im szersza to nie tylko większy opór, ale także na naszych super polskich drogach często niekomfortowa sprawa, bo strasznie rzuca na koleinach |
Kris75 Sympatyk FEFK Ford Escort Los Alamos | 2009-09-23 15:30:31
To jak się rozkłada kilogram a jak dziesięć ? |
Magik123 Sympatyk FEFK osobowy gdzieś | 2009-09-23 20:55:14
Ty to masz jakis problem hmm???, ehh, szkoda słow na takich, a bana nie dostane, bo za co? Co do srednicy koł, ja wiem, inni tez wiedza, a Ci co nie wiedza zyja w swoim przekonaniu, i to mnie juz nie interesuje. |