Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
shexbeer Toyota Corolla Lubań | 2010-02-09 12:20:51 Wyczytałem na innym forum, że pomóc może czyszczenie przepustnicy. Zawiozłem jeszcze raz autko do tego mechanika aby mi to zrobił, protestował, że to na pewno nie to ale się uparłem. Na drugi dzień odebrałem autko i jeżdżę nim do tej pory, czyli 4 miesiące było wszystko ok.
Ale... Wczoraj zaobserwowałem coś co wygląda jak początkowa faza tego co miałem wcześniej, był już lekko rozgrzany odpalił, ale obroty zaraz spadły do zera. Za drugim podejściem odpalił normalnie i pojechałem nim bez problemów. Dzisiaj zgasł żonie przy próbie wyjechania z parkingu, ale zaraz odpalił i pojechała dalej. Podobnie zaczynało się to 4 miesiące temu, dalszym objawem było to, że po zgaśnięciu nie odpalał bez odczekania kilkunastu minut. Teraz się zastanawiam, czy powinienem znowu przeczyścić przepustnicę? Nie wiem dokładnie jak była czyszczona poprzednio, czy tylko psiknął jakimś sprayem i popracował szmatką, czy wykręcał ją całą i zaserwował jej gruntowną kąpiel. Podejrzewam, że ta pierwsza opcja. Na pewno nie chcę już się z tym problemem udawać do niego, bo uważam, że brak mu większego pojęcia o mojej Corolli. Jeżeli objawy będą się nasilać udam się do jakiegoś warsztatu na gruntowne przeczyszczenie przepustnicy. Samemu wolę się za to nie brać, bo jak znam życie ukręcę parę śrubek i zmasakruję kilka uszczelek (choć nie mniejsze obawy co do tego mam oddając samochód do przypadkowego warsztatu). Jeżeli macie podobny problem z E10 i pomysły na przyczynę się kończą to proponuję wyczyścić przepustnicę. |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2010-02-09 21:44:01
Zawor ISC ten pod przepustnica trzeba rozebrac i wyskrobac ile sie da sadzy na sucho , zanim sie zacznie plukac.Potem plukac nalezy w nafcie i krecic wirnikiem jak baczkiem przez dobre 15 minut,wirnik powinien sila bezwladnosci wykonac conajmniej kilka obrotow zanim sie zatrzyma,inaczej bedzie sie blokowal.Na koniec nalezy korpus zaworu ogrzac opalarka do okolo 150 stopni aby nafta odparowala, wystudzic i jezeli dalej wirnik sie luzno kreci mozna skladac, jezeli chodzi ciezej,powtarzac az do zwyciestwa. Najczestszy blad to rozcienczenie sadzy czyscikiem ,jest super, a po kilku dniach lekkie frakcje odparuja i zostaje kleista maz na lozyskach i powtorka z rozrywki. |
shexbeer Toyota Corolla Lubań | 2010-04-01 13:00:13 Dzięki, za dotychczasowe wskazówki! Chciałem się brać za ten ISC, ale najpierw coś mi nie pasowało po pobieżnym zajrzeniu pod maskę, a po zerknięciu na schemat już jestem pewien, że w moim modelu (08.94) jeszcze nie było zaworu ISC, jest coś co widać na tym obrazku (prawy górny róg to moja przepustnica):
Przepustnica Corolla 94 Mam pytanie jak nazywa się ten element w moim modelu i jak z tym postępować, czy też daje się to wykręcić od przepustnicy i czyścić jak zawór ISC? Na co trzeba uważać? |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2010-04-01 14:41:57
W twoim modelu na bieg jalowy w fazie rozgrzewania ma wplyw ten zawor pod przepustnica ,jest on sterowany cieplem z ukladu chlodzacego-kapsula woskowa,trzeba go rozebrac wyczyscic w nafcie,sprawdzic droznosc kanalow wodnych. Oprocz niego jest jeszcze jeden lub czasem dwa elektrozaworki ktore stabilizuja bieg jalowy w zaleznosci od obciazenia silnika,sa umieszczone na kolektorze ssacym lub na wezykach doprowadzajacych powietrze dodatkowe do kolektora ssacego.Trzeba je rozebrac rozginajac blaszki ktore sciskaja korpus cewki z glowiczka,wymyc w nafcie szorujac szczoteczka do zebow korpus i tloczek na plaskiej sprezynujacej miedzianej blaszce ktora go utrzymuje na wlasciwym miejscu. Pozniej trzeba to pozaciskac a nie zepsuc,wskazana precyzja. |
carinus TOYOTA SPEC Lexus IS 200+UAZ 469 lubuskie /Belgia | 2010-04-01 21:39:36 Podobne historie miałem w carinie jak kończyła życie kopułka z palcem.Objawy nie mogą być zdiagnozowane zadnym pomiarem,na zimnym zapaliła i pojechała ale przy zmianie biegów jak zdechła to czekałem z pół godziny na odpalenie. |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2010-04-02 07:21:53
Mnie to wyglada ,jak pisalem na poczatku,na problem z jakims odcieciem ale skoro tego nie sprawdzil ,to niech czysci Kazdy uczy sie na wlasnych bledach i doswiadczeniach. [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2010-04-02 07:23:30 ] |
carinus TOYOTA SPEC Lexus IS 200+UAZ 469 lubuskie /Belgia | 2010-04-02 21:57:08
Sam sie wtedy tak uczyłem i za namową znajomego mechanika kupiłem nawet drugie ECU-zostało mi na pamiętkę do dzisiaj. |