Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
jjk głubczyce | 2009-11-13 16:03:16 miałem podobnie, skończyło się sprzęgło. po wymianie jak ręką odjął. finansowo bolało. |
CarlosQ Łódź | 2011-02-22 02:50:51 Ja się przymierzam do zmiany oleju na Amsoil. Słyszałem o nim dame dobre opinie. Mam nadzieję, że i mnie pomoże... Zdam relację po zmianie jakby co
A sprzęgło chodzi Wam lekko, czy ciężko? Wymieniałem ostatnio płyn hamulcowy i powiem szczerze, że jakby pedał lżej działa, ale może to subiektywne odczucie... pozdrowionka |
tj67 TOYOTA RAV4 I Częstochowa | 2011-02-22 22:52:15 W skrzyni biegów mojej Rav'ki, obecnie krąży olej Gulf SAE 75W-90 – gęstość oleju zgodna z książkową – niestety nie wpłynęło to na lepszy komfort zmiany biegów.
Mój poprzedni samochód – Opel Astra 1, przejechał 600 tyś km i opuścił mnie w wieku 18 lat Po ostatniej wymianie oleju, skrzynia biegów wykręciła 70 tyś i wszystkie biegi wchodziły jak żyleta. Coś mi się zdaje, że biegi to taki słaby punkt Rav'ek, ale przejmować się nie warto – jeśli nie można czegoś zmienić to najlepiej to pokochać... Gdy wymienię płyn hamulcowy, również podzielę się swoimi spostrzeżeniami. Pozdrawiam. |
tj67 TOYOTA RAV4 I Częstochowa | 2011-03-22 21:08:15 Już jestem
W końcu wymieniłem płyn hamulcowy, niestety dwójka haczy się nadal Pozdrawiam. |
carinae20gli toyota carina e zamość | 2011-03-23 07:55:00 mam carinę e 2.0 gli z 95r. i u mnie też dwójka ciężko wchodzi, przy czym nie ma znaczenia z którego biegu wrzucam na dwójkę, zawsze jest źle; olej w skrzyni zmieniony na nowy i oczywiście podobnie jak u innych osób nic to nie dało; przy wrzucaniu 2-ki, jest takie wrażenie jakby metal ocierał o metal; rozebrałem ten plastikowy tunel środkowy w kabinie co osłania mechanizm dźwigni zmiany biegów ale niby tam wizualnie wszystko w porządku, chociaż nawet jakby było źle, to też nie wiem czy bym się poznał; jak zastosuje sie pewien trik typu lekkie jakby podciągnięcie gałki zmiany biegów do góry w czasie zmiany, to 2-ka wchodzi normalnie; też mi się wydaje, że to może ten synchronizator? |
Perzan TOYOTA MANIAK ST191L-DWMNKW Kraków | 2011-03-24 17:26:04
Zobacz sobie na końcówki linek od biegów. Jak zdejmiesz je ze sworzni, to popatrz czy są bardzo zjajowacone otwory od strony skrzyni i przy dźwigni zmiany biegów. Te wkładki gumowe nie występują jako część zamienna, tylko całe linki Druga sprawa to kula na której chodzi cała dźwignia zmiany biegów. Popatrz ile tam jest luzu. Kiedyś gdzieś czytałem, że ktoś tam wsadził kartę telefoniczną w celu zlikwidowania luzu i kultura zmiany biegów ponoć poprawiła się, ale nie wiem na jak długo. Pozdro. |