Brak napiecia na grzalke sondy lambda

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Borykam sie z nastepujcym problemem niedawno zapalil mi sie check w Celice st205 z kodem bledu 21 czyli z tego co sie doszukalem "uszkodzenie czujnika lub grzalki sondy lambda"
Opisywany problem ma miejsce przy 2 czujnikach z czego jeden jest nowy (wymienilem z nadzieja ze problem zniknie).
Mam 4 przewodowa sonde, napiecie z przewodu sygnalowego jest poprawne, niestety brak jest napiecia na przewodach grzalki by tego bylo malo po zapaleniu silnika oba przewody sa zmasowane.

Dogrzebalem sie do sterownika, na pinie oznaczonym OX dostaje sygnal z lambdy czyli teoretycznie jest poprawnie, a na pinie HT (grzalka) jest napiecie rzedu 0,98v

Zastanawia mnie co moze pasc po drodze? jakis przekaznik sterujacy grzalka sondy, czy moze to wina sterownika ?

Z gory dziekuje za dobre rady.

[ wiadomość edytowana przez: innov8 dnia 2009-11-01 01:36:13 ]

[ wiadomość edytowana przez: innov8 dnia 2009-11-01 01:37:29 ]
  
 
Czy to jest wersja USA ??
silnik 3sgte czy inny?
Sprawdz bezpiecznik w komorze silnika 7.5A lub 10A EFI nr 2
Zmierz napiecia jeszcze raz na odpietych obydwu sondach,na pinach obwodu grzalki-tam gdzie od strony sondy sa 2 biale lub 2 czarne kable.Zmierz tez w stosunku do masy pojazdu i podaj wyniki.


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2009-11-01 10:00:11 ]

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2009-11-01 10:13:48 ]

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2009-11-01 10:17:50 ]
  
 
Czesc

Jest to wersja JDM, troche rozniaca sie od EU ale z tego co mi wiadomo w mojej kwestii nie powinno byc roznic.

Jak st205 to tylko 3sgte rev 3

Bezpiecznik sprawdzony - dobry byl, podobno grzalka i kilkoma innymy rzeczami w aucie steruje "engine main relay" ? ale skoro reszta dziala to czemu nagle grzania nie ma ? i po co sterownik mialby wtedy to wyjscie HT ??

Na przewodach od grzalki sa nastepujace wartosci:

Przy wylaczonym zaplonie:

2 czarne - barak napiecia i uziemienia.
sonda ma na bialym uziemienie, niebieski brak czegokolwiek.

Przy zapalonym silniku:

Na jednym czarnym pojawia sie masa, na 2 pusto (brak napiecia czy tez uziemienia)

Po przekatniej kostki na bialym pojawia sie 2 masa od sondy, a na niebieskim pojawia sie napiecie chyba ze sterownika ~ 0.013v

Na wyjcie OXYGEN HEATER SENSOR ze sterownika ~ 9.8 V

Co dalej z tym zrobic ??
  
 
Cytat:
2009-11-01 12:37:24, innov8 pisze:
Czesc Jest to wersja JDM, troche rozniaca sie od EU ale z tego co mi wiadomo w mojej kwestii nie powinno byc roznic. Jak st205 to tylko 3sgte rev 3 Bezpiecznik sprawdzony - dobry byl, podobno grzalka i kilkoma innymy rzeczami w aucie steruje "engine main relay" ? ale skoro reszta dziala to czemu nagle grzania nie ma ? i po co sterownik mialby wtedy to wyjscie HT ?? Na przewodach od grzalki sa nastepujace wartosci: Przy wylaczonym zaplonie: 2 czarne - barak napiecia i uziemienia. sonda ma na bialym uziemienie, niebieski brak czegokolwiek. Przy zapalonym silniku: Na jednym czarnym pojawia sie masa, na 2 pusto (brak napiecia czy tez uziemienia) Po przekatniej kostki na bialym pojawia sie 2 masa od sondy, a na niebieskim pojawia sie napiecie chyba ze sterownika ~ 0.013v Na wyjcie OXYGEN HEATER SENSOR ze sterownika ~ 9.8 V Co dalej z tym zrobic ??


Pomiary wykonuje sie wylacznie na zapalonym silniku,bledy musza byc skasowane,i trzeba mierzyc szybko ,bo w niektorych ukladach zwlaszcza USA jak jest niewlasciwa opornosc grzalki,lub wypieta wtyczka sondy,to po kilkudziesieciu sekundach nastepuje wylaczenie zasilania grzalki.
Wyjscie komputera HT to pin na ktory komputer wystawia mase grzalki i ja moduluje w zal od mierzonego poboru pradu.
Majac na uwadze powyzsze zmierz na nowo.
Mozesz miec problem z instalacja,a moze jedynym problemem jest niewlasciwa sonda.
  
 
Pomierzylem wszystko na nowo na zresetowanym ECU.

Na wylaczonym zaplonie na wyjsciu HT (zielono zolty przewod) brak masy czy napiecia. Rezystancja pomiedzy HT a masa pojazu 1,13 Ohma

Na wlaczonym zaplonie pojawia sie na HT napiecie rzedu 0,6V

Na zapalonym silniku pojawia sie 12V schodzace w dol 10,8V

Na grzalce brak napiecia, oba czarne przewody maja przejscie miedzy soba i masa auta (tylko jak jest wpieta sonda, jesli jest wypieta to na jednym mam mase na 2 pusto)

Dopiero po przekroczeniu 2 tys obrotow zapala sie kontrolka Check, a na wyjsciu HT napiecie spada do 9,58V

Obie grzalki Denso - dobrze dobrane pod ten silnik, pornosci grzalek na poziomie 14 ohm

[ wiadomość edytowana przez: innov8 dnia 2009-11-01 14:36:44 ]
  
 
Cytat:
2009-11-01 14:29:40, innov8 pisze:
Pomierzylem wszystko na nowo na zresetowanym ECU. Na wylaczonym zaplonie na wyjsciu HT (zielono zolty przewod) brak masy czy napiecia. Rezystancja pomiedzy HT a masa pojazu 1,13 Ohma Na wlaczonym zaplonie pojawia sie na HT napiecie rzedu 0,6V Na zapalonym silniku pojawia sie 12V schodzace w dol 10,8V Na grzalce brak napiecia, oba czarne przewody maja przejscie miedzy soba i masa auta (tylko jak jest wpieta sonda, jesli jest wypieta to na jednym mam mase na 2 pusto) Dopiero po przekroczeniu 2 tys obrotow zapala sie kontrolka Check, a na wyjsciu HT napiecie spada do 9,58V Obie grzalki Denso - dobrze dobrane pod ten silnik, pornosci grzalek na poziomie 14 ohm [ wiadomość edytowana przez: innov8 dnia 2009-11-01 14:36:44 ]


Czyli masa z komputera modulowana prawidlowo,ale brak zasilania grzalki z przekaznika Heater,lub kabel przerwany.
  
 
Tez tak stawiam, pytanie jest tylko gdzie znajduje sie ten przekaznik od grzalki w tym modelu Toyoty ?
  
 
Zajrzyj na Celicaclub

pzdr
  
 
Cytat:
2009-11-01 14:50:32, innov8 pisze:
Tez tak stawiam, pytanie jest tylko gdzie znajduje sie ten przekaznik od grzalki w tym modelu Toyoty ?


Bezpiecznik EFI nr 2 jest zasilany z EFI relay wszystko w skrzynce bezpiecznikow pod maska.Poniewaz gdyby EFI relay byl zepsuty silnik by nie dzialal,wiec zostaje przerwany kabel od skrzynki do sond,lub problem w samej skrzynce lub wtyczkach pod nia.Bylo auto bite z tej strony??
  
 
Cytat:
2009-11-01 21:14:18, Bigelektron pisze:
Bezpiecznik EFI nr 2 jest zasilany z EFI relay wszystko w skrzynce bezpiecznikow pod maska.Poniewaz gdyby EFI relay byl zepsuty silnik by nie dzialal,wiec zostaje przerwany kabel od skrzynki do sond,lub problem w samej skrzynce lub wtyczkach pod nia.Bylo auto bite z tej strony??



Sprawdzilem wszystko na schematach i niestety jest inaczej niz piszesz... tzn EFI bezpiecznik lub przekaznik nie ma tu nic do roboty. Grzalka zasilana jest bezposrednio z sterownika (HT), sygnal sondy tez tu trafia (OX). Masy obydwie brane sa ze sterownika ale sa to 2 rozne masy tzn prowadzone z osobnych pinow. U mnie wypadl wtyk z ''junctin connector B4'' ktory byl w polowie drogi pomiedzy sonda a sterownikiem, durna sprawa a rozebralem pol auta... wazne ze teraz smiga.

Dzieki za pomoc Bigelektron. Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2009-11-02 15:12:47, innov8 pisze:
Sprawdzilem wszystko na schematach i niestety jest inaczej niz piszesz... tzn EFI bezpiecznik lub przekaznik nie ma tu nic do roboty. Grzalka zasilana jest bezposrednio z sterownika (HT), sygnal sondy tez tu trafia (OX). Masy obydwie brane sa ze sterownika ale sa to 2 rozne masy tzn prowadzone z osobnych pinow. U mnie wypadl wtyk z ''junctin connector B4'' ktory byl w polowie drogi pomiedzy sonda a sterownikiem, durna sprawa a rozebralem pol auta... wazne ze teraz smiga. Dzieki za pomoc Bigelektron. Pozdrawiam


Tak to masz ze schematami... Na tym ktory posiadam jest wlasnie tak jak napisalem,i innego nie mam,ale jak sam stwierdziles twoja wersja nie jest europejska,wiec pozostaje kopanie w kablach na piechote.