[OGÓLNE] Obrobiona śruba oleju - korek spustu oleju

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,otóż mam problem,kupiłem olej i mam zamiar wymienić go na dniach.Oczywiście żeby wymienić trzeba spuścic stary olej,no ok wiem co i jak tylko że mam obrobiona śrube tą od misy ... kluczem 13 nie da rady jej odkręcić,a 12 nie wchodzi...'
Wkurzyłem sie dziś na prawde,nie wiem kto taką śrube założył i kto ja tak obrobił,najgorsze jest to że ja teraz musze sie z tym męczyć.

I moje pytanie;
Czy macie jakieś pomysły,wskazówki czy nawet patenty jak taką śrube odkręcić żeby nie uszkodzić misy ?

Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: Pre100n dnia 2009-11-17 18:55:21 ]

[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2009-11-17 19:13:10 ]
  
 
prosta sprawa przyspawaj nakrętkę do śruby i po problemie ,kiedyś to przerabiałem
  
 
taz tak mialem,waski przecinak i delikatnie za ten kolnierz zeby miski nie uszkodzic...chyba ze masz miga pod reka..
  
 
A dasz rede zlapac kleszczami do odkrecania rur, takie zaciskowe niewielkie
  
 
Raczej zrobie jak powiedzial kolega cinus,przyspawam nakretke...
Takim kluczem nie da rady,przecinakiem nie chce bo narazie nie mam śruby jakiejś innej...
W każdym razie dzięki wam za odpowiedzi.
  
 
Jest jeszcze patent, 12tka nie wchodzi, ale możesz ją nabić... Bierz młotek, nasadkę 12tkę (najlepiej 12to kątną) i wejdzie na śrubę...
Tak działaliśmy z Pre100nem jak jego nakrętka się "wyślizgała"
  
 
potwierdzam - nasadka 12to-kątna o rozmiar mniejsza niż śruba (tylko mocny - topex i inne padło odpada). Młotek i jechana.
  
 
I nie rżnij dziada, kup nowy korek. W końcu essem jeździsz
  
 
chętnie bym kupił nowy korek tylko ze w mojej miejscowosci lub w rejonie nie ma dobrych sklepow z autoczesciami a z allegro mi tak moment nie przyjdzie,a wymiana oleju nie moze dlugo czekac...
Jutro wjade na kanal i postaram sie pokombinowac,dzieki chlopaki za pomoc.
Pozdrawiam
PS.Dzięki za zmiane tematu
  
 
Wejdź do pierwszego sklepu moto i zapytaj. Teraz często dostarczą w tym samym dniu.
  
 
Ja proponuje szlifierką lekko przyszlifowac korek, aby pasował na klucz 12, albo jak kolega wczesniej napisal użyć klucza do rur
  
 
Ze szlifierką dobry pomysł, ja tak robiłem. Wcześniej próbowałem kluczem do rur, ale łeb jest za niski i się ześlizguje.
  
 
Akumulator odepnij do spawania.
Tylko przypominam, w razie, gdybyś zapomniał.
  
 
A więc juz wszystko zrobione,z koleszką dzisiaj odkręcilismy dobrymi trzynastkami (wielokątnymi) te srube a później szlif żeby wchodziła dwunastka i jest gitez,filterek tez wymieniony,silniczek chodzi na elfie takze jest OK.Dzięki wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam
  
 
Ja miałem kiedyś taką lekko obrobioną śrubę od oleju. Klucz oczkowy się ślizgał. Ale nasadowy sześciokątny odkręcił bez problemu.

[ wiadomość edytowana przez: domenicos dnia 2009-11-23 10:11:02 ]
  
 
To widocznie słabo obrobiona była albo lekko dociągnięta,bo z moja było dużo więcej bawienia sie,ale tak to jest jak sie nie ma odpowiednich kluczy w garazu...