Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
coastbasse Sympatyk FEFK Mondeo MK III Brzeg | 2009-11-23 18:37:36 Słuchajcie dalej męczę się z moim esCzortem.
Dla tych którzy jeszcze nie wiedzą o co chodzi. Kiedy jest zimny na pb falują mu obroty a po pierwszym a czasem też po drugim odpaleniu spadają obroty to zera i gaśnie. Kiedy dodaje gazu to dławi się na ok 1 sekundę(czasem coś strzeli) i dopiero obroty rosną. Kiedy się zagrzeje jest ok. Na gazie też jest wszystko w porządku. Kiedy robiłem test za pomocą diody wyszedł mi błąd 172 - zbyt uboga mieszanka. Tylko nie wiem co może być tego przyczyną. Jak dotąd wyczyściłem krokowy, wymieniłem zaworek odpowietrzania skrzyni korbowej, czujnik temp. chłodziwa. Na wakacjach wymieniałem świece i kable WN. Co jeszcze sprawdzić |
Pietrq_TSZ Sympatyk FEFK Audi A3 Kurozwęki/Warszawa | 2009-11-23 18:47:04 Kolego miałem podobne objawy i pomogło przeczyszczenie przepływomierza. Spróbuj może pomoże. |
coastbasse Sympatyk FEFK Mondeo MK III Brzeg | 2009-11-23 19:27:25 Miałem wcześniej w podpisie a zapomniałem że usunąłem
1.6 16V |
coastbasse Sympatyk FEFK Mondeo MK III Brzeg | 2009-11-23 21:54:49 A może mieć z tym coś wspólnego ssanie? |
artiko tarnów | 2009-11-24 00:54:58 Moze sie cos dziac z ukladem paliwowym. Ja obstawial bym pompke paliwa. Ale sie przekonasz o tym dopiero jak ja wymienisz.
Zauwazylem ostatnio ze bardzo czesto przyczyna niedomagan. |
grzesiek127 Sympatyk FEFK focus mk I Świdnica / Wrocław | 2009-11-24 07:56:41 opisze dlaczego u mnie układ paliwowy nie domaga. Nieszczęścia chodzą parami - kiedyś jednocześnie miałem awarię LPG, podawało benzynę zamiast gazu i zawiesił mi sie wskaźnik paliwa więc o tym nie wiedziałem. Gdy auto stanęło wielokrotnie próbowałem odpalić przez co przytarłem pompke paliwa. Ponadto przy jeździe na LPG pompka cały czas pracuje więc jeśli miałeś za mało paliwa to samo mogło się wydażyć. Stąd może pochodzić zbyt mała ilośc paliwa. Szczęśliwie zarówno urzywki jak i nowe kosztują do 100 zł. Jeśli coś takiego mogło się zdarzyć to polecam od tego zacząć |
kcprski Sympatyk FEFK NCC-1701-E Gdynia | 2009-11-25 12:34:24 coastbasse
Ja powiem tradycyjnie - pompa paliwa, choć przyczyna może leżeć nie w niej samej, a w skrzynce bezpieczników (zimne luty). Kolega fizz2 miał problem z niskim ciśnieniem na przewodzie paliwowym (1.5 zamiast 3 bar), co wskazywałoby jednoznacznie na awarię pompy, a okazało się, że to po prostu zasilanie pompy (w skrzynce) padło. Zmierz ciśnienie na przewodzie paliwowym przed listwą wtryskową. Powinno być ok. 3 bar. Na listwie (wentylu) 2.35 bar. Jeśli ciśnienie będzie niskie, w pierwszej kolejności sprawdź napięcie zasilania pompy (przewody pod tylną kanapą, czasem niestety nie ma dojścia). Jeśli napięcie jest OK, wymień filtr paliwa i, jeśli to nie pomoże, pompę. Jeśli napięcie jest za niskie, wina będzie leżeć po stronie skrzynki bezpieczników. Żeby było śmieszniej, mógł również paść podciśnieniowy regulator ciśnienia paliwa na listwie i po prostu pcha paliwo na przelew zamiast do wtryskiwaczy. Nie ma prostej metody sprawdzenia tego regulatora, ale na szczęście to dużo rzadsza awaria niż awaria pompy. |
fizz2 Ford Escort FUN Wrocław / Lubin | 2009-11-25 18:26:10 błąd 172 Miałem to samo ;> zmierz sonde miernikiem (co i jak opis na forum) po wymianie sondy blad sie juz nie pojawil
do kolegi kcprski, czy do końca pomoglo to sie okaże ;] w mojej skrzynce cos bylo dłubane wczesniej kilka lutów poprawionych ale nawalone cyny było ze az stykało sie prawie z innym pinem (lub gniazdem bezpiecznika), nawet widzialem poopisywane (przez wydrapanie) sciezki, i oddzielone nozykiem przerwy, poprawiłem to zamalowałem soldermaską i jak narazie spokoj [ wiadomość edytowana przez: fizz2 dnia 2009-11-25 18:30:33 ] |
coastbasse Sympatyk FEFK Mondeo MK III Brzeg | 2009-11-25 18:54:28 Dzięki kcprski. Sprawdzę to o czym mówisz zanim dobiorę się do tej pompy żeby w razie czego niepotrzebnie się nie namęczyć |
coastbasse Sympatyk FEFK Mondeo MK III Brzeg | 2009-11-26 12:37:16 No więc tak. Ciśnienie na listwie wtryskowej wynosi u mnie 2,5 bara więc jest chyba ok. Niestety nie sprawdziłem na przewodzie a sprawdzałem u kumpla bo gdzieś mi zginął miernik
Gdzie znajduje się ten regulator ciśnienia paliwa? |
coastbasse Sympatyk FEFK Mondeo MK III Brzeg | 2009-11-27 19:05:43 Nikt nie wie? |
groobyg2 Sympatyk FEFK Mondeo mk4 Grupa | 2009-11-28 10:29:35 Regulator ciśnienia paliwa:
Przeponowy regulator ciśnienia paliwa, umieszczony w kolektorze wtryskiwaczy między wtryskiwaczami 3. i 4. cylindra, reguluje ciśnienie paliwa w zależności od chwilowej wartości ciśnienia w kolektorze dolotowym. Marka: Bosch. Ciśnienie regulowane: przewód podciśnienia odłączony: 270+20 kPa; silnik pracujący i przewód podciśnienia podłączony: 210±20kPa. Czas obniżania ciśnienia do wartości 180 kPa po wyłączeniu silnika: 5 min. Paliwo z pompy przepływa przez filtr paliwa. Oprócz wkładu filtrującego znajduje się w nim gęsta siatka, której zadaniem jest zatrzymywanie wymytych przez paliwo fragmentów wkładu. Podczas wymiany filtr należy montować tak, aby siatka znajdowała się na wyjściu paliwa z filtru (kierunek przepływu paliwa przez filtr jest oznaczony strzałką na jego obudowie). Następnie paliwo przepływa do kolektora wtryskiwaczy i dopływa do poszczególnych wtryskiwaczy. Nadmiar paliwa z końca kolektora jest odprowadzany do zbiornika. Regulator ciśnienia paliwa, wkręcony w kolektor wtryskiwaczy między wtryskiwaczami 3. i 4. cylindra, utrzymuje stałą różnicę ciśnień między kolektorem wtryskiwaczy i kolektorem dolotowym powietrza. Mechaniczny regulator ciśnienia paliwa zawiera przeponę poddaną działaniu sprężyny i jest połączony elastycznym przewodem z kolektorem dolotowym. Nadmiar paliwa odpływa z kolektora wtryskiwaczy przewodem do zbiornika. Elektromagnetyczne wtryskiwacze paliwa o bocznym zasilaniu są chłodzone przepływającym przez nie paliwem. Korki parowe, które mogą powstawać po zatrzymaniu gorącego silnika, gromadzą się w górnej części wtryskiwaczy. Po uruchomieniu silnika i dopływie świeżego paliwa korki te są likwidowane. informacje z ksiazki napraw. moze sie przydadza |