Toyota previa 2.0 d4d bardzo ciężko pali

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Moja previa 2 dni po wymianie filtra paliwa(był mocno zabity) zaczęła ciężko palić.Wyczyściłem także zbiornik(było dużo zanieczyszczeń,a smok był cały zalepiony) oraz przedmuchałem przewody, ale to nie pomogło. Poza tym, jak się nagrzeje silnik ,jak obroty spadną poniżej 1000 zapala się żółta kontrolka check angin(nie znam pisowni) i przestaje reagować na pedał gazu, a po 1-2 min gaśnie.Po tym bardzo ciężko pali.Komputer nie wykazuje błędów w ukł. elektrycznym, może ktoś mi poradzi co może się dziać będę bardzo wdzięczny.
  
 
Jak masz pompe z 2 zaworkami zielony i czerwony.to je wyjmij i wyplucz w nafcie,pokrec silnikiem na rozruszniku na wyjetych zaworkach okolo20sek tak aby paliwo wylewalo sie na zewnatrz.
Zaworki potraktuj pradem 12v czy cykaja.
Poskladaj ,jak nie pomoze to sam wiecej nie zrobisz.
  
 
Mam drugą pompę z zaworkami, przekładałem je. na chwilę pomogło, ale po półgodzinie z powrotem pojawił się ten sam problem. Rano jak nie mogłem odpalić, pomogło podpompowanie ręczną pompką. Zastanawiam się nad wymianą pompy i wtrysków (mam drugi komplet),ale czy jest sens nie wiem.Proszę o radę.
  
 
Mam wrażenie, że najtaniej wyjdzie zdiagnozowanie, co rzeczywiście jest przyczyną, a nie podmienianie na ślepo.

Ale ja się nie znam, sam podmieniam, póki nie jest dobrze, tyle, że mam dokumentację i silnik, dający się zdiagnozować zworką.

pzdr
  
 
Cytat:
2009-11-28 20:19:56, marcinm pisze:
Mam wrażenie, że najtaniej wyjdzie zdiagnozowanie, co rzeczywiście jest przyczyną, a nie podmienianie na ślepo. Ale ja się nie znam, sam podmieniam, póki nie jest dobrze, tyle, że mam dokumentację i silnik, dający się zdiagnozować zworką. pzdr


Jak ma czesci to taniej wyjdzie podmianka.
Pompe mozesz sprawdzic nastepujaco...odpinajac kazdy z zaworkow na pracujacym silniku nie powinien zgasnac,jak rowniez na kazdym z nich powinien odpalic.
Jezeli po odpieciu kazdego silnik gasnie i nie zapala,to pompa sprawna a problem z wtryskami.
Jezeli na jednym odpietym zapala i chodzi a na drugim nie to problem z pompa lub zaworkami.
Na poczatek jednak zaloz wezyk igielitowy za filtrem i sprawdz czy nie leci za duzo powietrza-moze sie zapowietrzac na obsadzie filtra i objaw bedzie taki sam.
  
 
Dziękuję za rady ale dzisiaj samochodu już nawet nie udało mi się odpalić, nie pomogło nawet ręczne podpompowanie paliwa.Może już trochę akumulator padł,ale wydaje mi się że problem się pogłębia bo wcześniej na zimnym silniku palił bez problemu.Jutro spróbuję,zgodnie z zalecenie Bigelektrona, sprawdzić pompę i zaworki.Pozdrawiam!
  
 
Witam. Dzisiaj miałem więcej czasu i pogrzebałem trochę przy pompie.Najpierw wyciągnąłem po raz drugi zaworki z pompy,przemyłem je w nafcie,pokręciłem około 20 sekund rozrusznikiem bez zaworków i wkręciłem je do pompy(przed przykręceniem sprawdziłem czy kabelkiem czy cykają). Po podpompowaniu ręczną pompką odpaliłem prevkę,trzeba było trochę pokręcić. Gdy ściągnąłem wtyczkę z zaworka samochód po kilku sekundach gasł, analogiczna sytuacja była przy drugim zaworku.Cze to oznacza że wystąpił problem z wtryskami? Proszę was o podpowiedż.
  
 
Jesli zapala sie check engine ....to znaczy, ze komputer zapamietal blad, czyz nie????? ....a odczytanie bledu w przypadku jesli previa jest sprzed 2003 roku to kwestia zmostkowania 4 z 13 pinem w pseudo OBDII....
pozdr
konrad
Cytat:
2009-11-28 10:27:56, ryba012 pisze:
żółta kontrolka check angin(nie znam pisowni) i przestaje reagować na pedał gazu, a po 1-2 min gaśnie.Po tym bardzo ciężko pali.Komputer nie wykazuje błędów w ukł. elektrycznym,

  
 
Cytat:
2009-12-01 15:40:02, ryba012 pisze:
Witam. Dzisiaj miałem więcej czasu i pogrzebałem trochę przy pompie.Najpierw wyciągnąłem po raz drugi zaworki z pompy,przemyłem je w nafcie,pokręciłem około 20 sekund rozrusznikiem bez zaworków i wkręciłem je do pompy(przed przykręceniem sprawdziłem czy kabelkiem czy cykają). Po podpompowaniu ręczną pompką odpaliłem prevkę,trzeba było trochę pokręcić. Gdy ściągnąłem wtyczkę z zaworka samochód po kilku sekundach gasł, analogiczna sytuacja była przy drugim zaworku.Cze to oznacza że wystąpił problem z wtryskami? Proszę was o podpowiedż.


Wynika z tego ze wiesza sie ktorys wtrysk na przelew lub wszystkie przelewaja po trochu,pod warunkiem ze uklad doprowadzenia paliwa jast szczelny-wkladales wezyk przezroczysty za filtrem aby wykluczyc zapowietrzanie sie na obsadzie filtra?
  
 
Cytat:
2009-12-01 22:38:10, cureczak pisze:
Jesli zapala sie check engine ....to znaczy, ze komputer zapamietal blad, czyz nie????? ....a odczytanie bledu w przypadku jesli previa jest sprzed 2003 roku to kwestia zmostkowania 4 z 13 pinem w pseudo OBDII.... pozdr konrad


W tym akurat wypadku odczytanie kodu bledu nic nie pomoze,bo wiadomo jaki bedzie,78(7)lub p0627,a powodowac go moze zarowno wtrysk jak zaworki pompy,jak zapowietrzony uklad.
  
 
Dla zasady sprawdziłem szczelność układu montując przezroczysty wężyk za filtrem.Układ jest w miarę szczelny, tylko jak silnik się nagrzeje,przy wysokich obrotach, pojawiają się drobne pęcherzyki w wężyku.Mechanik mówił że to nie powinno mieć wpływu na palenie silnika.Twierdzi on też że to raczej nie wtryski,bo po odpaleniu równiutko silnik pracuje i nie kopci. Stawia on prędzej na pompę.Ale ja mu nie ufam bo nie potrafi konkretnie zdiagnozować. Jutro wezmę się chyba za zmianę wtrysków bo mam drugi komplet.Co o tym sądzicie drodzy forumowicze,czy warto to robić, czy jeszcze można coś sprawdzić dla pewności ?
  
 
Ja się na traktorach nie znam, ale książka od 1CD-FTV mi mówi, żeby sprawdzić opory na wtryskach : 2.5-3.1 Ohm przy 20 stopniach, jak również sprawdzić, czy nie ma przejścia między którymś stykiem wtrysków a masą.

Tyle, więcej ciężko mi pomóc, bo się nie znam.

Zanim wymienisz, to chociaż pomierz.

Aaa, no i pozamawiaj sobie o-ringi i uszczelki przed rozebraniem. Przynajmniej tak zaleca książka...



pzdr

[ wiadomość edytowana przez: marcinm dnia 2009-12-03 16:15:37 ]
  
 
Cytat:
2009-12-03 15:55:15, ryba012 pisze:
Dla zasady sprawdziłem szczelność układu montując przezroczysty wężyk za filtrem.Układ jest w miarę szczelny, tylko jak silnik się nagrzeje,przy wysokich obrotach, pojawiają się drobne pęcherzyki w wężyku.Mechanik mówił że to nie powinno mieć wpływu na palenie silnika.Twierdzi on też że to raczej nie wtryski,bo po odpaleniu równiutko silnik pracuje i nie kopci. Stawia on prędzej na pompę.Ale ja mu nie ufam bo nie potrafi konkretnie zdiagnozować. Jutro wezmę się chyba za zmianę wtrysków bo mam drugi komplet.Co o tym sądzicie drodzy forumowicze,czy warto to robić, czy jeszcze można coś sprawdzić dla pewności ?


Przeloz wtryski i wymien uszczelki na przelewach i podkladki ogniowe na nowe.
Silnik chodzi rowniutko bo te wtryski nie leja za duzo do cylindra tylko na przelew.
Malo prawdopodobne aby pompa byla uszkodzona ,poniewaz silnik gasnie po odpieciu kazdego zaworka,czyli jedna sekcja sie nie wyrabia potrzebne sa dwie sprawne a normalnie wystarczy jedna aby silnik jakos tam pracowal,wiec jest gdzies nadmierny wyplyw paliwa z listwy.
Pompa ma 2 sekcje gdyby jedna sekcja byla uszkodzona to silnik zgaslby po odpieciu zaworka ze sprawnej sekcji ,gdyby wtryski nie przelewaly.
Tak wiec wtryski,lub jeden konkretny wtryskiwacz przelewa.
Poniewaz nie masz testera i zaslepki to nie mozesz sprawdzic ktory to.
  
 
Wielkie dzięki Bigelektronie za diagnozę i wyczerpujący opis naprawy usterki.Jak tylko wymienię wtryski,a zrobię to w poniedziałek, to dam znać.Pozdrawiam
  
 
Właśnie wymieniłem wtryski. Prevka chodzi jak zegarek i pali od dotknięcia.Serdecznie dziękuję wszystkim za pomoc, szczególnie dla Bigelektrona za trafną diagnozę i opis usterki.A przy okazji może ktoś wie jak najłatwiej sprawdzić wtryskiacze(te wyciągnięte) żeby wiadomo było który z nich przelewał. Mam prawie cały taki silnik na części, ma zatartą jedną panewkę.Jakby ktoś czegoś potrzebował to służę pomocą.Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
  
 
Sprawdziłem wtryski i okazało się że pierwszy puszczał na przelew.Pozdrawiam.