Zablokowane drzwi kierowcy - PILNE!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie,
dziś rano próbowałem otworzyć drzwi kierowcy kluczykiem lecz ten guziczek od zamykania drzwi wyszedł tylko do połowy próbowałem około 15 minut i nic. Proszę o jakies rady jak się z tym uporać bo troche głupio wchodzic drzwiami pasazera. Proszę również o podpowiedź jak rozebrać drzwi gdy są zamknięte.
  
 
Rozumiem, że masz centralny zamek?
U mnie w esperaku zdarzyła się podobna sytuacja z pilota otworzyłem wszystkie drzwi oprócz kierowcy. Przez tylne drzwi poruszałem chwilę ryglem i puściło. Problem wystąpił tylko gdy było zimno. Spróbuj może po prostu zamarzł zamek.
  
 
muszi powalczyc troche na sile bo pewnie zamek zamarzl. Wstaw do garazu jak masz mozliwosc i zeby bylo szybcxiej jakas suszarka dzialaj. jesli nie to jak jedziesz gdzies autkiem vto daj ogrzewanie na max i po paru chwilach jazdy autem bedzie dzialac ( u mnie to drugie zawsze pomaga na drzwi pasazera)
  
 
Cytat:
2010-01-01 11:41:55, kozak2112 pisze:
Proszę również o podpowiedź jak rozebrać drzwi gdy są zamknięte.



nie rozkręcisz tapicerki bo fotel będzie przeszkadzał - jedyne wyjście to takie jak koledzy wcześniej pisali czyli orgzewanie na max ew. ciepły garaż.

Jak masz możliwość to wstaw do środka jakąś farelkę skierowaną na drzwi i też powino pomóc. (czuwaj żebyś budy nie spalił).

Jak się drzwi otworzą to rozkręć tapicerkę i przesmaruj mechanizm zamka - ale z tego co piszesz ...że ręcznie też nie idzie ...to prawdopodobnie mechanizm zamka zrobił papa. Nie wykluczone, że pręty poruszające poszczególnymi mechanizmami się powyginały albo jakiś koreański plastik dystansowy się wykruszył i brakuje gdzieś 1 - 1,5 mm odpowiedniego skoku i też nie otworzysz.

Miałem kiedyś to samo. Mechanizm zamka ok. 70 zł ale będziesz miał spokój na następne 200 kkm.
  
 
Witam,

Mamy pytanie jak prawidłowo i czym posmarować zamek aby zimą nie zamarzal i się nie blokowal.
Będę zdejmowal boczki i chcialem takie porządne przesmarowanie przed zimą wykonać.

Jakim środkiem to zrobić? Ile i gdzie (gdzie przeważnie zamarza) tego smaru nawalić? Czy przemyć czymś zamek przed nakładaniem smaru? Co myślicie o "suchym teflonie"?

Bardzo dziękuję za podpowiedzi.

Pozdrawiam,
R
  
 
Z tego co się kiedyś doczytałem ,to jedynie skutecznym środkiem, jest smar do broni.Jeśli chodzi o teflon to stosowałem z mizernym powodzeniem.Na dole zamka jest taki zipcik .Przy nim gromadzi się woda ,która zamarza.Widać go na zewnątrz,to on zwalnia zapadkę zamka.
  
 
Z mojego doświadczenia najlepszy jest Tawot

Pozdr.
  
 
Witam,

Oto zdjęcie tylnego zamka:
zamek tylny

Co to jest "zipcik" i gdzie to jest?

I jeszcze jeden problem - aby otworzyc drzwi kierowny trzeba ciągnać klamką zewnętrzną do samego końca (lekko nawet podnosząc drzwi) i dopiero wtedy drzwi się otwieraja. Co może byc przyczyna i jak to poprawić?

Raz jeszcze dziękuję,
R
  
 
pewno przez wyrobione plastiki cięgno się troche wydłużyło. Polecam je lekko wyciąć żeby skrócić i powinno pomóc
  
 
Ten zipcik to taki półwałek widoczny przy otwartych drzwiach,w dole zamka.Na tym zdjęciu go nie widać.W swoim aucie wymieniałem zamek na wiosnę a zimą było to samo .Oczywiście był nasmarowany.Podejrzewam ,że woda dociera tam z szyb lub innych sparciałych uszczelek i problem powraca.
  
 
Wyczyściłem, smaru do srodka nawaliłem, wymieniłem klamki na nowe - zobaczymy jak zimą będzie

Warto tez sprawdzic cięgno od zamka do zamykacza drzwi. Jest tak w polowie drzwi "trzymane" przez plastikowy wspornik. Bardzo możliwe, że poprzez to miejsce drzwi się blokują - w naszym aucie przesuwały się te cięgna z oporem.

Pozdrawiam,
R