Daewoo w AS

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
w poniedziałek w AS poradnik Daewoo
  
 
Dziwne, że nie ma Leganzy...
Dzisiaj to chyba bardziej interesująca propozycja niż Espero czy Nexus.

Pzdr.
  
 
Ale już kiedys było coś takiego...znowu będzie?
  
 
A masz na myśli co...?
  
 
Ten "poradnik" napisany przez "speców" z AŚ na niewiele się zdaje.
Pamiętam, że wydali coś takiego o BMW...
Po przeczytaniu tego wesołego tworu doszedłem do wniosku, ze osoba pisząca ów tekst w BMW nawet nigdy nie siedziała.

Usterki pt zawieszenie - to mozna napisać w odniesieniu do każdego auta eksploatowanego na naszych ulicach.
Pominięto faktycznie występujące usterki, problemy wieku dziecięcego różnych modeli. Np dla silnika M60 przed liftem są to układy chłodzenia - przewody, korek, chłodnica, problem z odpowietrzeniem (trzeba pomagać sobie pompką, inaczej trwa to wieczność), czy też padajace membrany odpowietrzenia skrzyni korbowej. To są usterki które predzej czy później dotkną każdą e39/e38 z przedliftowym M60. Nic nie napisano o awarynych automatach produkcji GM ktore np były wkładane do niektórych 530d itp itd.

Teksty, że psuje się zawieszenie, przy agresywnej jeździe szybko zużywają się hamulce, przy dużych przebiegach naprawy może wymagać alternator oraz sprzęgło, a korozja atakuje jedynie auta powypadkowe...no cóż, ale to można dopasować do każdego auta.

Podsumowując, w ramach rozrywki mozna poczytać, ale nie ma co się napalać, że znajdzie się tam coś waznego i odkrywczego.
  
 
Cytat:
2010-01-10 02:19:09, Tomek-Mydlowski pisze:
Ten "poradnik" napisany przez "speców" z AŚ na niewiele się zdaje. Pamiętam, że wydali coś takiego o BMW... Po przeczytaniu tego wesołego tworu doszedłem do wniosku, ze osoba pisząca ów tekst w BMW nawet nigdy nie siedziała. Usterki pt zawieszenie - to mozna napisać w odniesieniu do każdego auta eksploatowanego na naszych ulicach. Pominięto faktycznie występujące usterki, problemy wieku dziecięcego różnych modeli. Np dla silnika M60 przed liftem są to układy chłodzenia - przewody, korek, chłodnica, problem z odpowietrzeniem (trzeba pomagać sobie pompką, inaczej trwa to wieczność), czy też padajace membrany odpowietrzenia skrzyni korbowej. To są usterki które predzej czy później dotkną każdą e39/e38 z przedliftowym M60. Nic nie napisano o awarynych automatach produkcji GM ktore np były wkładane do niektórych 530d itp itd. Teksty, że psuje się zawieszenie, przy agresywnej jeździe szybko zużywają się hamulce, przy dużych przebiegach naprawy może wymagać alternator oraz sprzęgło, a korozja atakuje jedynie auta powypadkowe...no cóż, ale to można dopasować do każdego auta. Podsumowując, w ramach rozrywki mozna poczytać, ale nie ma co się napalać, że znajdzie się tam coś waznego i odkrywczego.



bo to nie są rady i informacje dla długoletnich posiaczy tych modeli tylko dla innych niewtajemniczonych. My swoje wiemy op esperakach i pokrewnej nexi ale dla innych to kompletna egzotyka. Wielu ludzi myśli co to za auto warte kilka tys.zł - to musi być paździeż totalny i wielu przeżywa szok, że auto za takie pieniadze oferuje tak wysoki komfort jazdy.
PS. zawiecha w bjejemach to naprawdę paździeż więc z tym to akurat nie przesadzili.
  
 
Cytat:
2010-01-10 02:19:09, Tomek-Mydlowski pisze:
Podsumowując, w ramach rozrywki mozna poczytać, ale nie ma co się napalać, że znajdzie się tam coś waznego i odkrywczego.



Można specjalnie kupić, bo jak ktoś regularnie Motoś czy AŚ czyta to zauważy, że te poradniki powstają na zasadzie CTRL+C/CTRL+V z poprzednich nr w/w gazet.
Kiedyś czytałem AŚ, potem na Motor się przesiadłem, a od pół roku żadnej z w/w gazet nie kupuję i nie czytam, bo po roku czy dwoch latach ich artykuły na tematy eksploatacyjne są powtórką tych samych artykułów sprzed pół roku, roku czy dwóch, a pytania od czytelników świadczą albo o tym, że czytelnicy są w większości debilami, albo, że redakcja sama te pytania i odpowiedzi wymyśla.
  
 
czy pazdziez? moze troche i tak--wielowachaczowe zawieszenie-czyli z duza iloscia elementów zakonczonych tulejami elastycznymi ma zapewnic kontakt opony z nawierzchnia nawet przy duzym ugieciu-czyli na dziurach i duzej dynamice jazdy...jesli w takich warunkach szybko sie psuje to faktycznie gdzies jest bład w konstrukcji-poniewaz na autostradach czy idealnie równych drogach wielowachaczówka jest kompletnie zbedna

  
 
Cytat:
2010-01-10 12:04:47, rudi pisze:
PS. zawiecha w bjejemach to naprawdę paździeż więc z tym to akurat nie przesadzili.



Nie, tak nie jest. Zawieszenie to jeden z mocniejszych punktów BMW. Te auta prowadzą się o klase lepiej od swoich konkurentów/rówieśników. Pod względem trwałości również wypadają bardzo dobrze. Jest kilka delikatniejszych punktów - np sworznie wahaczy przednich w e46/e36, tuleje pływające tył e39/e38, poduszki amortyzatorów tył e32/e34 ...i to w zasadzie wszystko. Dowody? W e34 po 333tys km i w e39 po 179tys km, prawie całe zawieszenia są fabryczne.


Cytat:
2010-01-10 13:13:46, pawel12356 pisze:
czy pazdziez? moze troche i tak--wielowachaczowe zawieszenie-czyli z duza iloscia elementów zakonczonych tulejami elastycznymi ma zapewnic kontakt opony z nawierzchnia nawet przy duzym ugieciu-czyli na dziurach i duzej dynamice jazdy...


otóż nie, zawieszenia wielowahaczowe wymyślono z zupełnie innego powodu. To o czym piszesz to tzw dbanie o jak najwyższą wartość siły normalnej w kontakcie koła z nawierzchnią.
Realizuje się to odpowiednio dobierając sprężystość i tłumienie zawieszenia. Strzelam z głowy, ale głównym kryterium dla samochodów osobowych jest czestotliwość drań własnych na poziomie 1-1,5Hz dla zawieszenia przedniego, oraz 1,5-1,7Hz dla zawieszenia tylnego.

Cytat:
jesli w takich warunkach szybko sie psuje to faktycznie gdzies jest bład w konstrukcji-poniewaz na autostradach czy idealnie równych drogach wielowachaczówka jest kompletnie zbedna



Nie, właśnie wielowahaczówke wymyślono głównie na szybko pokonywane odcinki. Chodzi o to aby jak najdłużej uzyskać prawidłową geometrię zawieszenia (bez wchodzenia w szczegóły).


Cytat:
2010-01-10 12:58:22, piotr_ek pisze:
te poradniki powstają na zasadzie CTRL+C/CTRL+V z poprzednich nr w/w gazet.



Dokladnie tak, a dopasowac do tych opisów można praktycznie każdy samochód.

Mimo wszystko ja Aś kupuje dość czesto, raz że jest się z czego pośmiać, dwa można pooglądać kolorowe zdjęcia, trzy mam co przeglądać gdy siedze na tronie
  
 
Cytat:
2010-01-10 17:27:25, Tomek-Mydlowski pisze:
mam co przeglądać gdy siedze na tronie



Mam to samo - AŚ i Motor czytam wyłącznie siedząc na dzbanie
  
 
Cytat:
2010-01-10 17:40:53, DeeJay pisze:
Mam to samo - AŚ i Motor czytam wyłącznie siedząc na dzbanie



Ja kiedyś też. 2-3 posiedzenia i po lekturze.
  
 
Nie, tak nie jest. Zawieszenie to jeden z mocniejszych punktów BMW. Te auta prowadzą się o klase lepiej od swoich konkurentów/rówieśników. Pod względem trwałości również wypadają bardzo dobrze. Jest kilka delikatniejszych punktów - np sworznie wahaczy przednich w e46/e36, tuleje pływające tył e39/e38, poduszki amortyzatorów tył e32/e34 ...i to w zasadzie wszystko. Dowody? W e34 po 333tys km i w e39 po 179tys km, prawie całe zawieszenia są fabryczne.

Ja tam znawcą ani fanem boże uchowaj bejewic nie jestem to fakt co najwyżej ale wiem, że 3 czy 5 ale ślepy nie jestem i widzę kto napierdala za przeproszeniem przy zawiasie młotem pod moją budą - ano najczęściej właściciele onych świetnie prowadzących się aut właśnie-może to są jakieś tam drobiazgi ale skoro auto pół dnia na cegłach stoi to chyba nie.
  
 
Cytat:
2010-01-10 23:20:52, rudi pisze:
Ja tam znawcą ani fanem boże uchowaj bejewic nie jestem to fakt .....



i wszystko w tym temacie

  
 
Poczytałem sobie ten AS.Stek bzdur wyssanych palca. Dotyczy zarówno Espero, jak i Nubiry.
Zacytuję dwa zdania:
"W podstawowej wersji GLX z początku produkcji brakuje seryjnego wspomagania kierownicy (....).W bogatszej wersji CD znajdziemy JEDNAK światła przeciwmgielne,centralny zamek,elektrycznie sterowane szyby i lusterka,immobiliser oraz ( uwaga!!!) OBROTOMIERZ "

To tyczyło się Espero.
A co do Nubiry to "W podstawowej wersji można liczyć na wspomaganie,OBROTOMIERZ, dzieloną tylną kanapę (...) a w wersji po modernizacji (Nubira 2) nawet poduszkę powietrzną kierowcy"

Najwyraźniej autorom "poradnika" największym wypasem wydaje się być obrotomierz,co jest podkreślone w obydwu modelach.
Należy pamiętać,że nie dotyczy te wersji GLX


Właśnie się doczytałem,że opinie o espero,to są opinie użytkowników na www.espero.of.pl

[ wiadomość edytowana przez: JaRabbit dnia 2010-01-11 20:53:18 ]
  
 
ja nie mogłem kupić tego Poradnika
  
 
Cytat:
2010-01-11 23:29:08, markon pisze:
ja nie mogłem kupić tego Poradnika



Ten poradnik jest razem z głównym wydaniem "Auto Świata". Nie idzie kupić go jako osobne pismo
  
 
Cytat:
2010-01-11 20:49:47, JaRabbit pisze:
Poczytałem sobie ten AS.Stek bzdur wyssanych palca.



To świadczy o niczym innym tylko o tym, że poradnik powstał na zasadzie CTRL+C i CTRL+V z artykułów publikowanych w 1996 czy 1997r. Zero redaktorskiej inwencji, ale płaćcie skoro lubicie. Ja jak już napisałem porzuciłem zakupy tych brukowców.
  
 
Cytat:
2010-01-11 20:49:47, JaRabbit pisze:
Właśnie się doczytałem,że opinie o espero,to są opinie użytkowników na www.espero.of.pl [ wiadomość edytowana przez: JaRabbit dnia 2010-01-11 20:53:18 ]

źle doczytałeś chodzi o dodatkowe informacje jak by ktoś szukał są dostępne na www.espero.of.pl
  
 
Cytat:
2010-01-11 20:49:47, JaRabbit pisze:
"W podstawowej wersji GLX z początku produkcji brakuje seryjnego wspomagania kierownicy (....).



To akurat prawda.
  
 
Cytat:
2010-01-11 20:49:47, JaRabbit pisze:
"W podstawowej wersji GLX z początku produkcji brakuje seryjnego wspomagania kierownicy (....).



To akurat prawda.