Fiat Marea immobilizer

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Piszę na tym forum, bo są tu spece od wszystkiego
Brat ma Fiata Maree i dzisiaj nie zgasła mu kontrolka "code" i auto nie odpala. Odpielismy aku, żeby się zresetował, ale nie pomogło.
Zna ktoś sposób aby to obejść? W serwisie mówią że minimum 300zł za usunięcie kodu z komputera i trzeba będzie wyciągnąć kostkę immobilizera.
Czy jest jakiś tańszy sposób? Może to być całkowite obejście (wyłącznie) immo, bo i tak brat sobie jakiś "magiczny guzik" założy.
samochód Marea 1,6 benzyna, 1999r

Pozdr.


[ wiadomość edytowana przez: robertkaluza dnia 2010-01-12 20:08:12 ]
  
 
Ale flashback
Nie chwaliłem się bo nie było czym, ale teraz
Jak odbierałem Epi po wymianie zderzaka, auto zostało umyte, wypieszczone w serwisie. Postało 2 godziny na hali ( nie myli na dworzu ) - na zewnątrz było - 15 stopni. Wyjechałem do domu, myślę, pojeżdżę trochę poza miastem, coby kilometrów nabić, żeby nie było
W pewnym momencie stwierdziłem, że stanę i zajaram. I tak zrobiłem w szczerym polu na wiosce. Zajarałem, auto nie
Kontrolka immo świeciła się cały czas. 4h czekania na assistance, przyjechały jakieś "spece" ( wiadomo, że nie są oni od serwisu marki tylko "bylelaweciarz" ), popatrzyli, odpieli aku, stwierdzili, że auto zmarzło i musi się ogrzać
Zabrali na lawete to serwisu, gdzie wyszedł fachman, krótką chwilę pokonstatował, wymienił jeden bezpiecznik ( jest odpowiedzialny właśnie za immo - nawet jak się spali to auto jedzie dopuki nie zgasisz ) i auto wróciło do domu.
Może to ?
OT - serwis BSP w Łodzi to najlepsi fachowcy z jakimi kiedokolwiek w czymkolwiek miałem do czynienia, biorąc pod uwagę wiedzę, kulturę obsługi i ceny.


[ wiadomość edytowana przez: DeeJay dnia 2010-01-12 20:32:42 ]
  
 
bezpieczniki wszystkie są ok, więc chyba tym sposobem się nie uda

pozdr.
  
 
Znalazłem na jakimś angielskim forum informacje, ze można awaryjnie odpalić samochód wprowadzając kod z karty którą się dostało do samochodu. Tylko nie jest napisane jak ten kod wprowadzić. ma ktoś taką wiedzę?

ok. udalo mi sie sciagnac ksiazke, tam jest to opisane.

pozdr.


[ wiadomość edytowana przez: robertkaluza dnia 2010-01-12 23:06:25 ]
  
 
to kod do trybu serwisowego?
  
 
Cytat:
2010-01-13 10:40:28, pawel12356 pisze:
to kod do trybu serwisowego?


nie..
to kod "awaryjnego uruchamiania silnika" na podstawie "systemu fiat code" - jak Ci padnie "elektronika nadawcza" np.w kluczyku, a dysponujesz (lub pamiętasz) kodem z karty ...możesz uruchomić silnik za pomocą zmyślnej sekwencji naciskania pedału gazu /chyba to tak było / ...trochę to uciążliwe bo za każdym kolejnym odpaleniem musisz wykonać ten sam szereg czynności ...ale umożliwia jazdę !
  
 
a mowia ze to w nowych aytach tyle elektroniki jest a tu Bogdan mowi ze trzeba nauczyc sie tanczyc z pedalem gazu (bez wycinania kawalka teksu tylko ) Co do imo to nie wiem pomimo tego fiacik odpali. uno rodzicow (ale dawno temu ) nie odpalilo pomimo paru "fachmanow" przybylych z serwisu laweciarzy. Potem u "elektrykow" z szyldu tez meczyli sie niemilosiernie. Jakis super salon zamontowal do nowego auta jakis alarm z imo tylko ze bylo to druciarstwo. Nie bylo tego na wyposazeniu standardowym a rodzice zaplacili za to jak za zboze.
  
 
Auto udało się odpalić wprowadzając kod i jutro czeka go wizyta u fachowca

Wielkie dzięki dla Bogdana1
Pozdr.


[ wiadomość edytowana przez: robertkaluza dnia 2010-01-13 23:29:55 ]
  
 
Pozwolę sobie wkleić tekst na ten temat z innego forum. Może to się na coś przyda:
"problem niegasnącej kontrolki fiat code jest naturalną dolegliwością bbm'ów... nic na to się nie poradzi. tzn się poradzi, ale komp tu nie pomoże.

problem bierze się ze zwojnicy, która jest przy stacyjce. jest to swojego rodzaju antena. owinięta jest dokładnie dookoła stacyjki i czasem pojedynczy zwój lubi pękać... włożenie drugiego kluczyka pomaga w takim zakresie, że jest on z reguły mniej zużyty, więc głębiej wypycha zapadki zamka, dzięki czemu zwojnica na jakiś czas otrzymuje sygnał. ale po pewnym czasie pęknie dalej i ratunku już nie będzie - trzeba będzie ją wymienić.

ja ten problem rozwiązałem inaczej: mam transponder (ten, co w kluczyku powinien siedzieć) na stałe zabudowany w stacyjkę (dzięki temu mogę odpalić auto zdalnie, bez kluczyka) i w zimę, jak przychodzę do auta rano, to mam ciepło, jak w łóżku
_________________
Albercik // Marea Weekend 1.8 ELX 115KM 1996r. 140kkm "
  
 
Cytat:
2010-01-13 23:50:32, robert_or3 pisze:
Pozwolę sobie wkleić tekst na ten temat z innego forum. Może to się na coś przyda: "problem niegasnącej kontrolki fiat code jest naturalną dolegliwością bbm'ów... nic na to się nie poradzi. tzn się poradzi, ale komp tu nie pomoże. problem bierze się ze zwojnicy, która jest przy stacyjce. jest to swojego rodzaju antena. owinięta jest dokładnie dookoła stacyjki i czasem pojedynczy zwój lubi pękać... włożenie drugiego kluczyka pomaga w takim zakresie, że jest on z reguły mniej zużyty, więc głębiej wypycha zapadki zamka, dzięki czemu zwojnica na jakiś czas otrzymuje sygnał. ale po pewnym czasie pęknie dalej i ratunku już nie będzie - trzeba będzie ją wymienić.



Hmm ciekawy trop. szkoda tylko że mam jedynie ten czerwony kluczyk, nie mam innych. ale spróbuje wykręcić tą zwojnice i przystawić bliżej kluczyka jutro napisze czy się udało.

Pozdrawiam
  
 
hmmm mowa tutaj o antenie immo. A spróbuj tak: zdejmij ze stacyjki antenę i przyłóż kluczyk (immo) a drugim odpal. Tylko to mi do głowy na szybko przychodzi. Jeśli odpali to antena do wymiany. Czasem pojawiają się takie problemy gdy kluczyk upadnie na ziemie. Możesz także przeczyścić styki pomiędzy przewodem anteny, a puszką immo
  
 
W razie czego zamiast kombinować i tracić zabezpieczenie auta chyba lepiej będzie zainwestować w nową antenę immobilisera


[ wiadomość edytowana przez: robert_or3 dnia 2010-01-14 00:17:14 ]
  
 
Cytat:
2010-01-14 00:15:38, robert_or3 pisze:
W razie czego zamiast kombinować i tracić zabezpieczenie auta chyba lepiej będzie zainwestować w nową antenę immobilisera [ wiadomość edytowana przez: robert_or3 dnia 2010-01-14 00:17:14 ]


tak pod warunkiem, że mamy pewność, że to właśnie ten element . A z drugiej strony ciekawe ile wynosi rezystancja cewki immo w Twoim przypadku. (porównaj z nową)
  
 
Cytat:
2010-01-14 00:11:37, sta3x63 pisze:
hmmm mowa tutaj o antenie immo. A spróbuj tak: zdejmij ze stacyjki antenę i przyłóż kluczyk (immo) a drugim odpal.



mam tylko jeden kluczyk :/

Pozdr.
  
 
Możesz spróbować wyjąć z kluczyka transponder, ale w razie niepowodzenia może się to okazać kosztowne. Jest też taka możliwość że gdzieś po drodze ze stacyjki do immo nie ma styku lub kluczyk się rozkodował. Możesz też podjechać do punktu dorabiania kluczy i poprosić o sprawdzenie działania transpondera
  
 
No i działa trzeba było ponaciskać na ten pierścień i złapał styk odpala bez problemu. kupie nową antene na wszelki wypadek, bo nie wiadomo kiedy ta znowu sie rozsypie

No i wreszcie odzyskam moje espero, bo Marea jest od brata i on teraz jeździ moim autem do pracy

Wielkie dzięki za pomoc !!!!

Pozdr.
  
 
Cieszę się że mogłem pomóc. Swoją drogą marea to fajne i wygodne autko. Pod warunkiem że nie jest to diesel Wiem to z autopsji.