Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
jarex76 Sympatyk FEFK Escort MKVII 1.8 Wieluń | 2010-01-16 13:51:06 Witam.
Zadowolony nowym zakupem (licznikiem od RS-a z kontrolkami rezerwy) założyłem licznik do auta, podpiąłem wszystkie wtyczki i zonk - kontrolki nie działają. Dodam że mój escort jest w wersji GHIA (1.6 EFI 8V), czyli mam całą instalkę oryginalną, pompa paliwa w baku 5-przewodowa, wtyczka do kontrolek w zegarach jest oryginalna podłączona, nie mam tylko zbiorniczka spryskiwaczy z kontrolką, blackbox też jest, bo jak otworze drzwi przy włączonych światłach to robi PIK PIK PIK. W RS-ie kontrolki działały, a u mnie nie, żaróweczki sprawne. Co może być nie tak ? Może BLACK BOX jakiś inny mam założony, bo nie jest on zapięty przy bezpiecznikach tylko leży sobie luzem za licznikiem ? [ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2010-01-17 17:03:51 ] [ powód edycji: uściślenie tematu ] |
jarex76 Sympatyk FEFK Escort MKVII 1.8 Wieluń | 2010-01-17 16:17:08 Tak jak pisałem licznik jest od RS-a, a instalkę mam oryginalną w "pełnej opcji", tzn. wszystkie wtyczki, jest w wiązce do licznika oryginalna wtyczka dodatkowa to kontrolek rezerwy, jest też oryginalna wtyczka to czujnika rezerwy płynu spryskiwaczy i w zbiorniku czujnik z 5-kablami czyli z kontrolką rezerwy, tak więc nie wiem czemu nie świecą kontrolki. Podejrzewam jeszcze że może brakować jakiegoś przekaźnika w skrzynce bezpieczników, ale to sprawdzę dopiero jutro bo dziś już ciemno sie robi a ja nie mam garage.
|
jarex76 Sympatyk FEFK Escort MKVII 1.8 Wieluń | 2010-01-17 19:34:59 sprawdzałem, przy pompie paliwa też jest 5 kabelków, dlatego nie wiem co jest grane, że nie świeci, wszystko podłączone tak jak powinno być.
Dorwałem manuala "sam naprawiam ..." i jutro będę studiował schematy elektryki. |
marimar Sympatyk FEFK XR3i/fifi ala XR2i Bydgoszcz | 2010-01-17 20:41:25 wydaje mi się że brakuje ci jakiegoś przekaźnika albo masz gdzieś kabelki nie podpięte i Black Box musi piszczeć sygnałem przerywanym,jak u mnie dokładałem kontrolkę rezerwy to tylko podpiołem kostki i śmigało ale ja mam 1.8 xr |
-Rocky- Sympatyk FEFK Essi MK6 1.8 16V Księstwo -Wrocławskie- | 2010-01-17 21:09:56
Na zdrowy rozum wszystko powinno działać. 5 kabli przy pompie świadczy o tym, że masz na 100% czujnik w pompie a może jednak miałeś? Może zamiast orygianała siedzi tam jakiś zammiennik bez czujnika. Kostka którą miałeś za zegarami i którą wpiełeś do płytki z zegarków rs-owych idzie właście do black-box-a. Tak jak pisał kolega Marimar, black-box rs-owy piszczy przerywanie a nie sygnałem ciągłym. Poza tym nie powinien piszczeć przy zapalonym silniku i otwartych drzwiach tak jak zwykły. Jeśli chodzi o przekaźnik. Ja u siebie nic nie musiałem dokładać. Zamieniłem tylko black-boxa i podpiełem wszystkie kable w skrzynkę. |
jarex76 Sympatyk FEFK Escort MKVII 1.8 Wieluń | 2010-01-18 07:31:53 Dzięki Panowie za odpowiedzi, będę dzisiaj się zmagał z tym problemem, jak zrobię to dam znać co było.
|
Jarek77 Sympatyk FEFK Jastrzębie Zdrój | 2010-05-12 18:57:57 Panowie czy wiecie na jakiej zasadzie działa kontrolka rezerwy paliwa ? Bo mam podejrzenie,że mi coś padło.
Po przekręceniu kluczyka zapalają się kontrolki poziomu płynu i rezerwy po chwili gasną czyli ok. Jak wyjmę "kosz ssawny" ze zbiornika to zapala się kontrolka rezerwy i spada poziom paliwa na wskaźniku poniżej zera ( brak masy na koszu ssawnym ). Jeżeli dotknę "kosz" do masy karoserii lampka rezerwy gaśnie. Gdy ruszam pływakiem poziom paliwa na wskaźniku paliwa płynnie się zmienia góra-dół i nawet poniżej zera rezerwa nie zapala się. Samochód to diesel ale to raczej nie ma znaczenia. |
DzikusPL Sympatyk FEFK Ford Escort Cabrio G ... Skierniewice | 2010-05-13 12:37:35 zasada czujnika rezerwy (przynajmniej w mk5 benzyna) jest prosta jak konstrukcja cepa, w zbiorniku przy pompie jest potencjometr, pływak unosząc się i opadając przesuwa suwak potencjometru zmieniajac jego rezystancję, na podstawie tej rezystancji kontrolka zapala się lub gaśnie,
przypuszczam że we wszystkich essach jest tak samo jeśli wskazanie poziomu paliwa jest prawidłowe a kontrolka nie działa to trzeeba raczej szukać przyczyny w przewodach lub na ich łaczeniu |