[MKV] Nie działa kontrolka rezerwy paliwa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Zadowolony nowym zakupem (licznikiem od RS-a z kontrolkami rezerwy) założyłem licznik do auta, podpiąłem wszystkie wtyczki i zonk - kontrolki nie działają.
Dodam że mój escort jest w wersji GHIA (1.6 EFI 8V), czyli mam całą instalkę oryginalną, pompa paliwa w baku 5-przewodowa, wtyczka do kontrolek w zegarach jest oryginalna podłączona, nie mam tylko zbiorniczka spryskiwaczy z kontrolką, blackbox też jest, bo jak otworze drzwi przy włączonych światłach to robi PIK PIK PIK. W RS-ie kontrolki działały, a u mnie nie, żaróweczki sprawne. Co może być nie tak ? Może BLACK BOX jakiś inny mam założony, bo nie jest on zapięty przy bezpiecznikach tylko leży sobie luzem za licznikiem ?


[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2010-01-17 17:03:51 ]
[ powód edycji: uściślenie tematu ]
  
 
Black box nie robi roznicy, bo w niektorych autach był on w skrzynce w innych był luzem zaczepiony do belki poprzecznej pod deską.

U ciebie problem jest w instalacji, braki, lub inne podłaczenie, zwazywszy ze ten licznik najprawdopodobniej jest z innej wersji silnikowej, bo w 1.6 cvh nawet chyba tego nie było. Moze byc z RS-a XR-a itp
  
 
Tak jak pisałem licznik jest od RS-a, a instalkę mam oryginalną w "pełnej opcji", tzn. wszystkie wtyczki, jest w wiązce do licznika oryginalna wtyczka dodatkowa to kontrolek rezerwy, jest też oryginalna wtyczka to czujnika rezerwy płynu spryskiwaczy i w zbiorniku czujnik z 5-kablami czyli z kontrolką rezerwy, tak więc nie wiem czemu nie świecą kontrolki. Podejrzewam jeszcze że może brakować jakiegoś przekaźnika w skrzynce bezpieczników, ale to sprawdzę dopiero jutro bo dziś już ciemno sie robi a ja nie mam garage.
  
 
A to BlackBox powinien pikać?? nie ma od tego specjalnego przekaźniczka który nie ma związku z blackboxem?

-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..
  
 
Cytat:
2010-01-17 16:17:08, jarex76 pisze:
Tak jak pisałem licznik jest od RS-a, a instalkę mam oryginalną w "pełnej opcji", tzn. wszystkie wtyczki, jest w wiązce do licznika oryginalna wtyczka dodatkowa to kontrolek rezerwy, jest też oryginalna wtyczka to czujnika rezerwy płynu spryskiwaczy i w zbiorniku czujnik z 5-kablami czyli z kontrolką rezerwy, tak więc nie wiem czemu nie świecą kontrolki. Podejrzewam jeszcze że może brakować jakiegoś przekaźnika w skrzynce bezpieczników, ale to sprawdzę dopiero jutro bo dziś już ciemno sie robi a ja nie mam garage.

Jak we wtyczce masz pięć, to może brakować tego piątego przy pompie paliwa, który jest odpowiedzialny za kontrolkę, no chyba że sprawdzałeś.

-----------------
CB Radio: President HR 2600+alan PC6

EOP 3F98

#2432
  
 
sprawdzałem, przy pompie paliwa też jest 5 kabelków, dlatego nie wiem co jest grane, że nie świeci, wszystko podłączone tak jak powinno być.
Dorwałem manuala "sam naprawiam ..." i jutro będę studiował schematy elektryki.
  
 
wydaje mi się że brakuje ci jakiegoś przekaźnika albo masz gdzieś kabelki nie podpięte i Black Box musi piszczeć sygnałem przerywanym,jak u mnie dokładałem kontrolkę rezerwy to tylko podpiołem kostki i śmigało ale ja mam 1.8 xr
  
 
Cytat:
2010-01-17 16:17:08, jarex76 pisze:
Tak jak pisałem licznik jest od RS-a, a instalkę mam oryginalną w "pełnej opcji", tzn. wszystkie wtyczki, jest w wiązce do licznika oryginalna wtyczka dodatkowa to kontrolek rezerwy, jest też oryginalna wtyczka to czujnika rezerwy płynu spryskiwaczy i w zbiorniku czujnik z 5-kablami czyli z kontrolką rezerwy, tak więc nie wiem czemu nie świecą kontrolki. Podejrzewam jeszcze że może brakować jakiegoś przekaźnika w skrzynce bezpieczników, ale to sprawdzę dopiero jutro bo dziś już ciemno sie robi a ja nie mam garage.



Na zdrowy rozum wszystko powinno działać. 5 kabli przy pompie świadczy o tym, że masz na 100% czujnik w pompie a może jednak miałeś? Może zamiast orygianała siedzi tam jakiś zammiennik bez czujnika.

Kostka którą miałeś za zegarami i którą wpiełeś do płytki z zegarków rs-owych idzie właście do black-box-a. Tak jak pisał kolega Marimar, black-box rs-owy piszczy przerywanie a nie sygnałem ciągłym. Poza tym nie powinien piszczeć przy zapalonym silniku i otwartych drzwiach tak jak zwykły. Jeśli chodzi o przekaźnik. Ja u siebie nic nie musiałem dokładać. Zamieniłem tylko black-boxa i podpiełem wszystkie kable w skrzynkę.
  
 
Dzięki Panowie za odpowiedzi, będę dzisiaj się zmagał z tym problemem, jak zrobię to dam znać co było.
  
 
Panowie czy wiecie na jakiej zasadzie działa kontrolka rezerwy paliwa ? Bo mam podejrzenie,że mi coś padło.
Po przekręceniu kluczyka zapalają się kontrolki poziomu płynu i rezerwy po chwili gasną czyli ok. Jak wyjmę "kosz ssawny" ze zbiornika to zapala się kontrolka rezerwy i spada poziom paliwa na wskaźniku poniżej zera ( brak masy na koszu ssawnym ). Jeżeli dotknę "kosz" do masy karoserii lampka rezerwy gaśnie. Gdy ruszam pływakiem poziom paliwa na wskaźniku paliwa płynnie się zmienia góra-dół i nawet poniżej zera rezerwa nie zapala się. Samochód to diesel ale to raczej nie ma znaczenia.
  
 
zasada czujnika rezerwy (przynajmniej w mk5 benzyna) jest prosta jak konstrukcja cepa, w zbiorniku przy pompie jest potencjometr, pływak unosząc się i opadając przesuwa suwak potencjometru zmieniajac jego rezystancję, na podstawie tej rezystancji kontrolka zapala się lub gaśnie,

przypuszczam że we wszystkich essach jest tak samo

jeśli wskazanie poziomu paliwa jest prawidłowe a kontrolka nie działa to trzeeba raczej szukać przyczyny w przewodach lub na ich łaczeniu