[MKVI] Co się dzieje z hamulcami?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam. ostatnio tak miałem jakiś miesiąc temu ze był słaby ręczny zajechałem pod sklep zaciągam a tu na 3 ząbku już ani rusz autem i zauważyłem ze pedał od hamulca był ciaśniejszy i były dużo lepsze hamulce, i ok pojeździłem tak około miesiąca i kilka dni temu znów ręcznego brak i pedał miękki a natomiast dziś rano ręczny i hamulce są eleganckie. miałem już dziś jechać do mechanika ale jakiś kilometr przed nim wypadek i niema przejazdu. wie ktoś może co tam dzieje się, pytam tak żeby tylko wiedzieć orientacyjnie ile mnie to będzie kosztować. pozdro


[ wiadomość edytowana przez: slawcek dnia 2010-01-30 11:41:19 ]
[ powód edycji: Poprawienie tytułu ]
  
 
nie wiem jak z tym pedałem, ale za ręczny może być odpowiedzialny samoregulator - koszt 150-200zł + robocizna
  
 
Może tylko linka zamarzła. Trzeba by wszystko poczyścić i linke zakonserwować.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
Kleszczak tu się z tobą zgodzę wiele osób zaniedbuje linkę ręcznego bo działa i nie ma zaranie z nią problemów co za tym idzie nikt nie smaruje nie konserwuje co skraca jej żywotność.
Ale co może być przyczyną jakie powiązanie ręczny jest mechanizmem z linką która zaciąga szczęki.
Zaś pedał hebli jest hydrauliczny za rozpieranie szczęk [szczenek nie wiem jak to odmienić] jest odpowiedzialny cylinderek i płyn hamulcowy więc ja powiązania miedzy jednym a drugim nie widzę

Jedynie [spekulacja] może coś z cylinderkiem lub z szczękami.
Szczęki albo się blokują i nie dochodzą do bębna co jest przyczyną braku ręcznego.
Co za tym idzie cylinderek nie może rozepchać go bo szczęki są zblokowane większe ciśnienie jest w przewodach i to skutkuje w lepszym hamowaniu

lub też może to być złudzenie
jeśli się mylę poprawcie mnie bo nie jestem alfa i omega
  
 
Witam
Wygląda to na samoregulator - trzeba by zdjąć bębny i sprawdzić - pewnie w ząbki już się ostro ruda wgryzła i stąd takie działanie. Możesz jeszcze sprawdzić czy przez przypadek pancerz od linki ręcznego nie wpada do środka - może coś z nim jest nie tak i dlatego linka dostaje luzu.
Pozdrawiam
  
 
Jeśli czary mary dzieją się równolegle ręczny/nożny, a tak piszesz, to tylko samoregulator i koszt kolega niżej podał.
  
 
Ale warto pościągać bębny i wszystko poczyścić. Mamy zimę, syfi i lód się dostaje, trochę rdzy i efekt gotowy. W każdym bądź razie u mnie takie wariacje były a nawet są w oplu ale czekam aż trochę cieplej będzie czyli tak jak teraz a nie -25

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
złudzenie to na pewno nie jest bo ja wsiadłem w niedziele nacisnąłem hamulec to miękko było i był słabszy a jak wsiadłem wczoraj wyjechałem z garażu zahamowałem to odrazy wiedziałem ze ręczny znów jest dobry. ale jeszcze dziwne to ze latem ręcznego nie było dopiero teraz zima tak sie dzieje ze raz jest raz go niema.
  
 
odkręć tylne bębny i oczyść wszystko i będziemy gadać.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach