Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
DobekBdg Sympatyk FEFK Toyota MR2 sw20 Bydgoszcz | 2010-01-30 18:17:51 na moje predzej szukaj przyczyny w glowicy a dokladniej w uszczelniaczach popychaczy [ wiadomość edytowana przez: DobekBdg dnia 2010-01-30 18:35:46 ] |
DobekBdg Sympatyk FEFK Toyota MR2 sw20 Bydgoszcz | 2010-01-30 18:33:56 1 sprawdzic kompresje
2 powinien kopcic 3 podczas odpalania u mnie leciala ciemniejsza hmurka 4 dymil jadac lekko na granatowo 5 osmolony wydech takie jest moje odczucie niech sie wypowiedza madrzejsi na moje popychaczami scieka sobie olej a w jakim czasie ci splywa moze tak jak wiele ile czasu nie odpalalem ze zalalo ci swiece olejem 3 - 4 dni ???? tydzien |
DobekBdg Sympatyk FEFK Toyota MR2 sw20 Bydgoszcz | 2010-01-30 18:47:07 tyyy a ty masz ten olej w czesci dolnej wkreconej czy w czesci gornej ????? bo chyba sie nie zrozumielismy
jesli u gory to tak jak piszesz uszczelka pokrywy zaworow sciagnij pokrywe ladnie wszystko odtlusc i przykrec na reke jak to sie mowi staraj sie wszystkie sroby dokrecic rownomiernie. To nie glowica ze musza byc z odpowiednia sila dokrecone jesli na dole to idzie na 90% glowica to wtedy masz problem co do silkonu mozesz dac a nie musisz jesli masz uszczelke mozesz dac na silkon wy temp albo specjalny uszczelniacz do glowic lub na smar sprobowac [ wiadomość edytowana przez: DobekBdg dnia 2010-01-30 19:14:46 ] |
black_time Escort Łódź | 2010-01-30 19:11:19 Mi to się wydaje,że kolega ma na myśli górną część.Też tak miałem jak mi uszczelka ciekła,chociaż wcześniej to mi od zewnątrz uszczelke wywalało.
U mnie koleżka zakładał uszczelke smarując ją tawotem,ciekawe jak długo wytrzyma? |
DobekBdg Sympatyk FEFK Toyota MR2 sw20 Bydgoszcz | 2010-01-30 22:27:59 od gory czyli tak jak piszesz, kup uszczelke pod pokrywe zaworow i zmieniaj dobrze tylko odtlusc lub mozesz dac jeszcze na klej silikonowy do wys temp. a to kazdy roznie prawi jedni sa za dawaniem drudzy ze nie bo po co albo ze ciezko odkleic ja osobiscie u siebie dalem silikon |
Magik123 Sympatyk FEFK osobowy gdzieś | 2010-01-30 22:37:51 Kup uszczelke za 30zł a nie za 12 i zadnych sylikonow nie trzeba, nic nie bedzie ciekło ani po 3 miesiacach ani po roku czy dłuzej. Mase sylikonowa daje sie tylko na kanty połaczenie połpanewek z głowicą, tam gdzie uszczelka dokładnie nie pasuje. |
sambor2 Sympatyk FEFK MKVII Bolero Śląsk | 2010-01-31 09:29:05
Magic...czyli jednak tę masę się daje?, albo tutaj mówisz o sytuacji kiedy się ściąga głowicę?. Przeczytalem na innym forum, że jak esiek ma kilkanaście lat (jak mój) to na mus trzeba wymienić uszczelniacze popychaczy, bo tam jest przyczyna tych wycieków?. Co Wy na to?. |
Magik123 Sympatyk FEFK osobowy gdzieś | 2010-01-31 09:42:19 To zapytaj na forum czy oni widzieli wogole uszczelniacze zaworowe, bo raczej nie.
Uszczelniacze zaworowe uszczelniaja miejsca miedzy zaworem od gory pod pokrywa zaworow a komorą dolotową i dalej komorą spalania w cylindrze. Jesli uszczelniacz puszcza to olej z pod pokrywy zaworow dostaje sie poprzez szczeline w prowadnicy zaworu i dalej scieka sobie, jest zasysany do komory spalania i tam spala sie z paliwem. Wtedy zwykle po dluzszym postoju, np po nocy przy porannym rozruchu auto przez chwile dymi na niebieski, lub podczas dodawania gazu i po lekkim rozgrzaniu przestaje dymic calkowicie. Mase sylikonowa daje sie na miejsca gdzie sa zalamania, jakies przejscia itp, na plaska powierzchnie gdzie uszczelka przylega nie ma potrzeby dawac sylikonu. Ale jesli bardzo chcesz to przeciwskazan nie widze, tylko delikatnie, bo za duzo to tez zle. |
sambor2 Sympatyk FEFK MKVII Bolero Śląsk | 2010-01-31 12:30:04 Ok. teraz rozumiem, a przynajmniej tak mi się wydaje. Więc jak na razie, aby wyeliminować olej z gniazda świecy wymieniam uszczelkę pokrywy zaworów. Uszczelniacze popychaczy nie mają z tym nic wspólnego- czy tak?. Dzięki za pomoc. |
Magik123 Sympatyk FEFK osobowy gdzieś | 2010-01-31 13:34:46 Tak dokładnie, oczywiscie musisz rowniez ten olej wyciagnac z gniazd jakas strzykawka czy szmatka itp, bo bedzie przebicie z przewodu swiecy. |
arti31 Sympatyk FEFK Peugeot 407 Inowrocław | 2010-01-31 15:00:57 Magik to olej samochodowy jest przewodzący? hmmm tu bym się zastanowił co nie zmienia faktu że warto go stamtąd usunąć |
Magik123 Sympatyk FEFK osobowy gdzieś | 2010-01-31 15:48:20
To nalej sobie do swiec i pojezdzij, zobaczysz jak przewodzi, mialem taka sytuacje w escorcie. |
sambor2 Sympatyk FEFK MKVII Bolero Śląsk | 2010-02-01 11:09:02 Potwierdzam, że ten olej cokolwiek przewodzi. Co prawda nie u mnie (tego nie stwierdziłem), ale kolega miał tak w oplu. Okazuje się, że o ile olej świeży nie przewodzi o tyle przepracowany już tak, - diagnoza z ASO Opla. Kolega też nie chciał w to uwierzyć. Mam jeszcze takie pytanie. Jeżeli w 16V jednak zdecyduje się na wymianę uszczelniaczy (później) to trzeba będzie zdemontować wałki rozrządu i potem ustawiać rozrząd?. Pozdrawiam. |
lukas1986 Sympatyk FEFK Ford Escort 1.6 16V ... Bilew City | 2010-02-01 11:46:29 aby wymienic uszczelniacze zaworowe:
1. demontujesz dekiel 2. odkrecasz kolektor wydechowy (ssacy mozna pozniej jak zdejmiesz glowice) 2. demontujesz wałki rozrządu 3. demontujesz sama glowice 4. rozpinasz zawory. 5. wyciagasz dopiero uszczelniacze zaworowe (troche zabawy jest przy tym) potem wszystko skladasz w odwrotnej kolejnosci. cierpliwosci potrzeba przy spinaniu zaworów. oczywiscie jak juz masz wszystko zdjete pasowaloby nowa uszczelke pod glowice kolektory ssacy i wydechowy no i pod dekiel. troche roboty przy tym jest. |
Magik123 Sympatyk FEFK osobowy gdzieś | 2010-02-01 16:23:35 Nie no, tu raczej chodzi o zmiane bez demontowania głowicy i kolektorow. Da sie to zrobic, o tyle w 8V jest bardzo łatwo, bo u siebie zmieniałe, a w 16V, troche trudniej, ale wykonalne, u siebie za kilka dni bede zmieniał wiec cos tam napisze. |
sambor2 Sympatyk FEFK MKVII Bolero Śląsk | 2010-02-02 20:55:28 Zdecydowałem się na wymianę bez ściągania głowicy. Chcę potraktować zawory sprężonym powietrzem, aby nie powpadały. Czy macie doświadczenie jaka ma być jego wartość, aby później założyć sprężyny. Mam kompresor, który daje ok. 6 atm. - wystarczy?, a może za dużo. Pozdrawiam. |