Yaris - maty wygłuszające gdzie i jak zastosować najlepiej?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kupiłam kiedyś takie maty samoprzylepne bitumiczne wym. 25cmx50cm x 2 szt. grubości ok. 2 mm. Chciałabym je jakoś spozytkować w swojej Yarisce (2004, silnik 1.0 ) tym bardziej, że przy wyższych obrotach trochę głośniej pracuje silnik. Jak i gdzie je nakleić - tak żeby się nie narobić Pod maską mam oryginalną matę z jakiejś grubej tkaniny ale może jeszcze można coś polepszyć.
Panowie tylko proszę o konkrety - bez zbędnego gadulstwa nie na temat))
Ewa
  
 
Maty bitumiczne nie nadaja sie do komory silnika,chyba ze lubisz plonace samochody.
Wykleja sie nimi drzwi podloge i nadkola od wewnatrz,czyli w kabinie kierowcy.
  
 
Cytat:
2010-02-02 12:29:14, Bigelektron pisze:
Maty bitumiczne nie nadaja sie do komory silnika,chyba ze lubisz plonace samochody. Wykleja sie nimi drzwi podloge i nadkola od wewnatrz,czyli w kabinie kierowcy.



OK - a jeśli chodzi o podłogę to gdzie to przykleić można na wykładzinę ( pod chodnikami ) czy raczej nie? Bo jak trzeba coś odrywać to dziękuję...
  
 
Mata raczej powinna być naklejona na gołą blachę, czyli jeśli wygłuszamy podłogę trzeba zdjąć wykładzinę, jeśli zabieramy się do drzwi zdejmujemy tapicerkę drzwiową. Po naklejeniu 2 mat raczej ciszej nie będzie.

Dla przykładu link do profesjonalnie wytłumionego samochodu (do celów audiofilskich).

http://www.audiocar.pl/zdjecia/peu/fotka20.JPG
  
 
Cytat:
2010-02-02 14:38:01, cereusfoto pisze:
OK - a jeśli chodzi o podłogę to gdzie to przykleić można na wykładzinę ( pod chodnikami ) czy raczej nie? Bo jak trzeba coś odrywać to dziękuję...


A ty chcialas wyciszyc czy wyasfaltowac samochod
Maty bitumiczne slabo tlumia,raczej maja za zadanie np usztywnic blache poszycia drzwi aby nie rezonowala.
Jak chcesz wyciszyc to trzeba wywalic z auta kokpit i mate podlogowa,nastepnie wylozyc sciana grodziowa gruba wykladzina tlumiaca,ale moze byc pozniej problem z wlozeniem kokpitu spowrotem,poniewaz mata ma swoja grubosc a producent uchwyty i wsporniki przewidzial pod to co jest fabrycznie,nie mowiac o pedalach
Kiedys wyciszalem moj pierwszy samochod,byl to Fiat Panda,tylko ze tam nie bylo za bardzo co wyciagac ze srodka.Wpakowalem mate od srodka,a takze od komory silnika i na maske od wewnatrz,w komorze silnika oprocz silnika bylo tez kolo zapasowe,a pod nim skrzynia biegow wiec skrzynie tez wyciszylem.
Roboty od cholery ,ale efekt niesamowity.Silnik mruczal jak w limuzynie trzebabylo go nasluchiwac,a bardziej przeszkadzal szum przejezdzajacych samochodow i swist powietrza o przednia plaska szybe.
Nigdy juz pozniej nie przeszkadzal mi dzwiek silnika w zadnym nastepnym samochodzie,a moze dlatego ze mialem wciaz w pamieci karkolomnosc przedsiewziecia .
  
 
Cytat:
2010-02-02 20:12:58, Bigelektron pisze:
A ty chcialas wyciszyc czy wyasfaltowac samochod

JUŻ MI PRZESZŁO

Maty bitumiczne slabo tlumia,raczej maja za zadanie np usztywnic blache poszycia drzwi aby nie rezonowala. Jak chcesz wyciszyc to trzeba wywalic z auta kokpit i mate podlogowa,nastepnie wylozyc sciana grodziowa gruba wykladzina tlumiaca,ale moze byc pozniej problem z wlozeniem kokpitu spowrotem,poniewaz mata ma swoja grubosc a producent uchwyty i wsporniki przewidzial pod to co jest fabrycznie,nie mowiac o pedalach Kiedys wyciszalem moj pierwszy samochod,byl to Fiat Panda,tylko ze tam nie bylo za bardzo co wyciagac ze srodka.Wpakowalem mate od srodka,a takze od komory silnika i na maske od wewnatrz,w komorze silnika oprocz silnika bylo tez kolo zapasowe,a pod nim skrzynia biegow wiec skrzynie tez wyciszylem. Roboty od cholery ,ale efekt niesamowity.

Silnik mruczal jak w limuzynie

U MNIE TEŻ MRUCZY TYLKO DO prędkości 105km powyżej zaczyna wyrczeć jak rajdowy


trzebabylo go nasluchiwac,a bardziej przeszkadzal szum przejezdzajacych samochodow i swist powietrza o przednia plaska szybe. Nigdy juz pozniej nie przeszkadzal mi dzwiek silnika w zadnym nastepnym samochodzie,a moze dlatego ze mialem wciaz w pamieci karkolomnosc przedsiewziecia .

ZATEM NIC NIE BĘDĘ ROBIĆ - no może trochę zwolnię