[krzy_ho] mk7 1,8td kombi projekt

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wreszcie z uwagi na stały comiesięczny przypływ gotówki postanowiłem się wziąć za swojego essa. Plany były od początku ,jednak z uwagi na braki finansowe nie było jak.
Auto seryjne jak w tytule wyprodukowane w listopadzie 1998roku z motorem endura de 51kW wyposażone w klimę, elektryczne szyby przednie ,elektryczne otwieranie bagażnika welurową tapicerkę, alu 14" halogeny przeciwmgielne. Autko świetnie utrzymane z przebiegiem 136 tys.km kupiłem w marcu 2007 roku od niemieckiego dziadka. Od tego czasu zrobiłem nim 60 tys km niewiele bo w tym czasie użytkowałem służbowego essa a potem pandę. W tym czasie spisywało się wręcz genialnie. Po zakupie wymieniłem rozrząd i pompę wody potem jedyne naprawy to zawieszenie wymieniłem dwa amortyzatory tylne wahacze i dwa razy łączniki stabilizatorów a ostatnio sprężyna z przodu z prawej strony. Dwa razy wymieniałem też szybę czołową( raz tir i kamień a raz jakiś dowcipniś na parkingu () Modyfikacje jakie miały miejsce do tej pory to wymienione audio , seryjny kaseciak został zastąpiony fordowskim radioodtwarzaczem 6006 rds eon z wbudowaną zmieniarką na 6cd do tego doszły cztery głośniczki pioneer dedykowane do essa. Szału nie ma ale gra ładnie. zależało mi żeby wyglądało jakby wyjechał z tym z fabryki. Wymienione kierunki na białe ,dywaniki na welurowe z szarym obszyciem i napisem "escort" ,wymieniona została gałka lewarka skrzyni biegów na obszytą skórą podświetlaną na zielono z napisem "Escort" Dołożyłem nowy centralny z opcją otwierania bagażnika z pilota oraz szary pod kolor tapicerki podłokietnik.

Teraz zabieram się za poważniejsze modyfikacje, w planach są:
1.chromowane ramki zegarów i chromowana listwa zamka klapy bagażnika będą zaraz
2.podświetlenie zegarka bo zdechło i może listwy diodowe "w nogach" kierowcy i pasażera z przodu.
3. jak zbiorę kasę to reflektory angel eyes chrom oraz polerowanie "kloszy" halogenów
4. lifty maski
5. osłona pod komorą silnika już prawie jest
6. malowanie wygłuszenia maski tylko zastanawiam się na jaki kolor
7. wymiana i malowanie"filcu" na przegrodzie między komorą silnika a kabiną
8. polerka pokrywy silnika i kolektora +malowanie
9. zabudowa pvc między uszczelką w komorze silnika a podszybiem
10. obszycie kierownicy skórą
11 skórzane ,szyte na miarę pokrowce siedzeń i boczki skóra eko. Tutaj mam duży dylemat bo nie wiem czy warto ,zastanawiam się nad tym:

http://www.allegro.pl/item917223290_skorzane_gniecione_pokrowce_szyte_na_miare.html

proszę o pomoc tutaj może ktoś ma/widział.

12 zegarek biały ghia?? tutaj też nie wiem jeszcze
13 przyciemniane szyby rzecz jasna

Sąsiad na parkingu zniszczył mi lusterko a 29 grudnia delikwent wjechał mi w tył i zniszczył zderzak ,dostałem odszkodowanie.
W związku z tym że auto będzie i tak u lakiernika postanowiłem pozmieniać też sporo w wyglądzie zewnętrznym na pewno będzie nowe lusterko i zderzak dołożę też daszek nad klapą bagażnika polakieruję klamki pod kolor nadwozia i dam dokładkę pod przedni zderzak z laguny. Zastanawiam się co zrobić z listwami i tutaj też proszę o pomoc/poradę forumowiczów. są trzy opcje tj. zdjąć je w chol**e ,polakierować lub zostawić jak są. Ja osobiście skłaniam się ku usunięciu ich. Nie wiem też czy lakierować dokładkę.

Będę zdawał relacje z postępu prac, niebawem zamieszczę fotki tego co pozmieniałem już, te co są przedstawiają auto z dnia zakupu. Pozdrawiam i proszę bardzo o porady i komentarze.

zapomniałem napisać że szukam fajnych nakładek na progi i proszę o propozycje na dziś zdecydowany jestem na to:

http://www.allegro.pl/item889263510_ford_escort_spoilery_progowe_progi.html

ale też nie wiem czy warto.





[ wiadomość edytowana przez: krzy_ho dnia 2010-02-12 23:30:03 ]
  
 
Mógłby się ktoś wypowiedzieć na temat moich pomysłów ,liczyłem na pomoc ,ale widzę że prawie nic się nie dzieje na forum.
  
 
Cześć!
Wypowiem się, jeśli nikt nie pisze.
Plany masz fajne, w kwestii listew bocznych uważam, że niezłym rozwiązaniem jest ich polakierowanie, jeśli będzie malował klamki.
Ponadto dokładkę zostaw czarną, bo lakierując ją możesz i tak ją podrapać o krawężniki itp cuda na naszych drogach.
Wiesz, długo pertraktuję z tym gościem od pokrowców i wydaje mi się ta oferta całkiem sensowna pod warunkiem jednym: środek nie może być z ekoskóry bo przykleisz się do siedzenia i nie wstaniesz. Dogadaj się, aby uszyli boczki z eko a środek z materiału tapicerskiego, niekoniecznie alacantary, którą proponują, bo podobno się marszczy (słowa tapicera). Jest jeszcze jedna firma w Pruszczu Gdańskim, która robi takie pokrowce, są drożsi, ale mają większe doświadczenie w moim przekonaniu zajrzyj TUTAJ - i oblukaj też to, co zrobili w Escorcie Cabrio.
Dlaczego wszyscy teraz muszą mieć angelsy? Moim zdaniem przyciemnione fachowo oryginalne lampy są genialne w swojej prostocie i przystają do już nieco wiekowych naszych autek, a lexy i angelsy są tak troszkę z innej bajki, ale nie bijcie mnie - jestem nowy i się nie znam!
Jeszcze dodam coś o szybach, bo słyszałem, że przyciemnianie jest passe! Teraz liczy się podobnoż przejrzystość! Pomyśl o tym.
Tyle na teraz ode mnie. Powodzenia w modach!


ps.
Gdzie kupowałeś ramki zegarów i ile płaciłeś? Na allegro są po 49zł i nie wiem, czy to jest bardzo drogo, czy też normalnie.

[ wiadomość edytowana przez: kuba_mk7 dnia 2010-02-16 10:29:34 ]

[ wiadomość edytowana przez: kuba_mk7 dnia 2010-02-16 10:30:37 ]

[ wiadomość edytowana przez: kuba_mk7 dnia 2010-02-16 10:32:35 ]
  
 
to ja tez sie wypowiem, moim skromny zdaniem (nikt sie nie musi z nim zgadzac):

1. zadnego przyciemniania szyb
2. zadnych gayluxow czy angelseyesow (najladniejsze sa oryginalne czarne lub morettki)
3. zrezygnuj z tych ulepionych progow (poszukaj oryginalnych zenderow)
4. listwy boczne usunalbym calkiem
5. dokladki nie lakieroj bo raz ze zle bedzie wygladac a drugie ze i tak ja obdrapiesz
6. nic nie spomniales o glebie (bo gleba to podstawa )
7. bardzo mnie interesuje winik polerowania kloszy halogenow... nigdzie jeszcze nie wiedzialem jak to wyglada i czy wogole da rade...

to takie moje sugestie, ale ja sie nie znam
  
 
Więc tak w związku z tym ,że planuję autko raczej robić na "eleganckie" rezygnuję z progów i raczej na razie z dokładki też. Znajomy ma dokładkę i już dwa razy urwał ,tylko kłopot z tym będzie przy codziennym użytkowaniu auta. Listwy i klamki pójdą pod kolor nadwozia ,relingi jeżeli się da polakieruję na srebrno ,podpatrzyłem to w citroenie c5 kombi sąsiada a i pugi sw fajnie z tym wyglądają. Wczoraj przykręciłem chromowaną listwę zamka na klapie bagażnika i zastanawiam się gdzie tu jeszcze przyżołyć chromem może listwy dookoła okien Za ramki zegarów wezmę się jak się zbiorę na odwagę żeby rozkręcić zegary. zamówiłem lifty maski ,zdemontowałem wygłuszenie maski ,będę je czyścił i malował , pomaluję też wewnętrzną stronę osłony pod komorę silnika tylko zastanawiam się nad kolorem. Co do pokrowców to albo czarna skóra albo nic bo mam bardzo ładny welur :] zacząłem już polerować pokrywę silnika ale mi z tym długo zejdzie. Nie dysponuję garażem więc wszystko robię na parkingu pod blokiem a zważywszy na porę roku...zimno ,ciemno więc motywacja szybko wietrzeje szybki przyciemnię dopiro latem bo teraz bez sensu i dam pas przeciwsłoneczny. Reflektory zostawię raczej bez zmian ewentualnie przyciemnię i może jakieś brewki.
  
 
Odpuść sobie te listwy chrom wokół okien, znajomy zrobil to w Megance...z daleka jeszcze nawet ale z bliska komedio-dramat.
Gdzie dać chrom? nie wyczytałem nigdzie nic o grillu chrom a to podstawa,jeżeli już z nim zadzierasz Dokładke bym dołożył i dał w kolor.Sam u siebie czekam aby ją założyć. A ten twój znajomy to chyba jeździć zbytnio nie umie albo ma mega glebe i pcha się na krawężniki skoro urywa dokładki.
  
 
jestes pewny co do koloru tych relingow?? z tym "przykladaniem chromem" tez bym uwazal... zeby przypadkiem auto nie zaczelo sie blyszczec jak choinka...
  
 
Grill będzie czysty połyskująca siatka alu i dół zderzaka tak samo.
listwy crom wokół okien to żartem rzuciłem co do relingów pewien nie jestem ale jestem zdecydowany myślę że będzie ciekawie jak nie to zawsze można lakier usunąć.
a no i żadnej gleby...jakbym se chciał zdemolować auto użyłbym młotka ja tym muszę się normalnie poruszać na codzień



[ wiadomość edytowana przez: krzy_ho dnia 2010-02-16 15:49:20 ]
  
 
Cytat:
2010-02-16 15:43:03, krzy_ho pisze:
... a no i żadnej gleby...jakbym se chciał zdemolować auto użyłbym młotka ja tym muszę się normalnie poruszać na codzień [ wiadomość edytowana przez: krzy_ho dnia 2010-02-16 15:49:20 ]



przeciez gleba nie przeszkadza w codziennej jezdzie... ja swoim dojezdzam codziennie do pracy...
  
 
spoko tylko po jakich drogach
  
 
przesadzasz z tą glebą tak jak kolega z tą dokładką. Obniżysz furkę o 3/4cm i jazda codziennia nie będzie się różnić od tej na serii. Chyba że -60mm dasz, wtedy mogą być schody. Chociaż są kozacy co i na tej glebie codziennie smigają do roboty po dziurawych pl drogach
  
 
ja jezdze na -60 i daje rade
  
 
Nie wiem sam... gleby nawet nie brałem pod uwagę. Nie chcę iść w tym kieunku ,myślałem raczej o "luksusach" a nie jakimś streetrace'owym stylu. Do eleganckiego kombi raczej gleba nie przystoi moim zdaniem. Kuba ramki kupowałem na allegro 50zł płaciłem bez przesyłki ,taniej nie dostaniesz Ktokolwiek wie cokolwiek czy jest wogóle do zdobycia jest emblemat z mk2 proszę o info. Zależy mi na tym bardzo , jestem skłonny zapłacić za niego spore pieniądze. Jakiegoś szmergla mam z tym "znaczkiem" ale muszę go zdobyć.