Spadek mocy po rozgrzaniu silnika 3.0 V6

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Sluchajcie mam taki oto problem, przez kilka minut po uruchomieniu zimnego auta silnik jest rakieta - ciagnie od samego dolu rewelacyjnie (wiadomo, ze nie piecuje zimnego, ale moc pod pedalem gazu po prostu poteeeznie czuc). Oczywiscie mam swiadomosc, ze silnik jest wtedy przelewany, ma wyprzedzony zaplon... Jednak po kilku minutach autko juz ma wyraznie mniej mocy, jest wrazenie jakby jechac z jakas przyczepa.

Wiemy, ze dopiero po rozgrzaniu zaczynaja pracowac lambdy, egr - i tutaj chce teraz szukac przyczyny...

Dla przekonania kilka dni temu przetestowalem max predkosc - auto ledwie osiagnelo na navi 225km/h, czyli na liczniku ok 235km/h (a kiedys bez problemu licznik byl zamykany - szacuje wiec, ze brakuje nawet 30-50 koni do tego wyniku).
Dodatkowo ze spostrzezen moge dodac, ze wydaje mi sie, iz spaliny maja bardziej nieprzyjemny (moze kwasnawy) zapach.
Problem nie pojawil sie z dnia na dzien, raczej postepuje z czasem...

co bylo robione, sprawdzone:
-nowe swiece, przewody, cewka
-izolacja dolotu, odlaczone podgrzewanie przepustnicy (teraz gorny kolektor jest wrecz chlodny, silnik dostaje ziiimne powietrze)
-systematycznie podpinany opelscanner, brak bledow, po zresetowaniu map autko jest zywsze przez jakis czas, dopoki nie uloza sie nowe mapki (choc mapki wedlug OS sie nie rozjezdzaja)
-katalizatory zastapione tlumikami przelotowymi, odlaczone dodatkowe powietrze
-sprawdzony rozrzad
-lambdy wydaja sie pracowac prawidlowo wedlug opelscannera
-brak problemow z plynem chlodzacym
-sprawdzone sprezanie - srednio wszedzie ok 16-17 bar (splanowane po bandzie glowice)
-autko nigdy nie kopci - ani na zimnym, ani na goracym motorze

W dalszej kolejnosci mam zamiar zaslepic egr i podmienic lub na poczatek odlaczyc lambdy.

Jutro znowu wchodze do garazu, takze bede wdzieczny za wszelkie sugestie, co jeszcze przy okazji sprawdzic...
  
 
banał, ale ładowanie sprawdź i akku.

edit: no i looknij czy heble po rozgrzaniu nie blokują

[ wiadomość edytowana przez: 7gsi dnia 2010-03-08 13:34:27 ]
  
 
Cytat:
2010-03-08 13:31:27, 7gsi pisze:
banał, ale ładowanie sprawdź i akku. edit: no i looknij czy heble po rozgrzaniu nie blokują [ wiadomość edytowana przez: 7gsi dnia 2010-03-08 13:34:27 ]


aku tez nowy - bosch S5 74Ah, ladowanie pod 14V

co do hamulcow - lol - nawet nie zdaze dobrze zahamowac, poza tym to jest rowniez odczuwalne w ten sposob, ze silnik gorzej sie wkreca w obroty...
  
 
Czujnik temperatur silnika (nie ten na deskę).
  
 
Cytat:
2010-03-08 20:19:04, PiotrS pisze:
Czujnik temperatur silnika (nie ten na deskę).


monitorowany opelscannerem od momentu jeszcze przed opaleniem zimnego auta, do rozgrzania do temp roboczej pomiary prawidlowe w pelnym przedziale, bez zadnego zachwiania...
  
 
..Musisz pośmigać 126p przez miesiąc, potem znów powrót do omegi i będziesz wniebowzięty
  
 
Cytat:
2010-03-10 11:19:43, AndrzejMT pisze:
..Musisz pośmigać 126p przez miesiąc, potem znów powrót do omegi i będziesz wniebowzięty


przysiegam, juz mi ktos dzis proponowal przesiadke na 126p

a w temacie - dzis jak sie wyrobie po pracy, to odlacze lambdy i skasuje mapki, zobacze co bolid na to...
  
 
Cytat:
2010-03-10 10:00:46, Execus pisze:
monitorowany opelscannerem od momentu jeszcze przed opaleniem zimnego auta, do rozgrzania do temp roboczej pomiary prawidlowe w pelnym przedziale, bez zadnego zachwiania...




Odepnij go i sprawdź czy czujesz róznicę.
  
 
senatora podpytaj on jest lepszy od opelscanera.reszta chłopaków z koszalina też ma tęgie baniaki. i do wiedzy i do gorzały.
  
 
Cytat:
2010-03-10 20:32:03, PiotrS pisze:
Odepnij go i sprawdź czy czujesz róznicę.


oki, spróbuję...

w sumie jest jeszcze coś, co z początku pomijałem, uważałem za nieistotne w sprawie - prawa głowica dość głośno pracuje, czasem słychać stukanie jakiegoś popychacza, ale czy może to mieć związek z tak odczuwalnym spadkiem mocy?
Chyba dobiorę się mimo wszystko do popychaczy, sprawdzę jeszcze przed tym ciśnienie oleju (choć kontrolka gaśnie od razu po odpaleniu, niezależnie, czy motor zimny, czy rozgrzany).

Lambdy już wymieniłem na nowe, zresetowałem mapy, po resecie autko jest nieco żywsze, ale z czasem powraca do swojego 'przymulonego' stanu...
  
 
ciśnienie paliwa?

wzrost zużycia oleju?

wzrost zużycia paliwa?

...jak trzyma ciśnienie sprężania to i tak wygląda mi to na jakiegoś elektrycznego chochlika / osprzęt... fajna zagadka
  
 
Podepnij się pod jakiś profi sprzęt, bo tym opelscanerem to bez urazy, ale niewiele zdziałasz w tym przypadku.
  
 
Cytat:
zresetowałem mapy, po resecie autko jest nieco żywsze, ale z czasem powraca do swojego 'przymulonego' stanu...

Czy auto zamula się jak jeździsz tylko na benzynie? Bo jeśli nie, to świadczyłoby o źle wystrojonym podtlenku propanu.
 
 
no nieee... to on ma gasss ?!
  
 
Cytat:
2010-03-15 10:18:18, Busta pisze:
Podepnij się pod jakiś profi sprzęt, bo tym opelscanerem to bez urazy, ale niewiele zdziałasz w tym przypadku.


Bez urazy nie masz pojecia o tym co mowisz albo nigdy nie miałes w reku techa serwis bo OS to jest własnie kopia tech serwisowego.
A jak sie umie czytac to OS jest jednym z najlepszych fejsów do Opla. Ma takie opcje ze nawet tech serwisowy nie posiada.
Przykładów nie bede pisał bo jest tutaj kilka osób ktore korzystaja z tego bardzo mocno i wiedza jakie sa zalety.
Bo niektórym to trzeba napisac jak krowie na rowie co mają zrobic krok po kroku zeby cos naprawic.

[ wiadomość edytowana przez: homer171 dnia 2010-03-16 21:56:57 ]
  
 
Rzeczywiscie z przepływkami jest róznie. Widac jej napiecie i przepływ powietrza tyle to mozna zobaczyc plus zwarcie juz brak napiecia. Mialem taki przypadek ze auto na uszkodzonej przepływce chodziło tragicznie ale nigdy nie podejrzewał bym ze to własnie była przepływka. Bo wygladało to na uszkodzona przepustnice lub jakis problem z zapłonem ale na końcu okazało sie ze to przepływomierz.
  
 
Cytat:
2010-03-14 23:56:28, 7gsi pisze:
ciśnienie paliwa? wzrost zużycia oleju? wzrost zużycia paliwa? ...jak trzyma ciśnienie sprężania to i tak wygląda mi to na jakiegoś elektrycznego chochlika / osprzęt... fajna zagadka



Ciśnienie paliwa zdecydowanie jest i trzyma, wczoraj się o tym przekonałem

Zużycie oleju - jakieś drobne ilości ubywają przez rozszczelnioną pokrywę i miskę, ale zapachu spalonego oleju z wydechu nie uświadczysz...

Przepływka podmieniona - bez zmian

Długo jeździłem po zresetowaniu map tylko na benzynie, niestety tez coś przymula...
Ale obecnie nawet na gazie według OS mapki się nie rozjeżdżają... to nie wina podtlenku...

Zrzuciłem wczoraj rozrząd (był ustawiony idealnie), zrzuciłem wałki głowicy, która rzęziła i teraz tak: jak stukam palcem w popychacze (będące jeszcze w głowicy), to większość zachowuje się kompletnie głucho, tzn zero 'oddźwięku', natomiast 4 zdaje się ewidentnie stukają - po przełożeniu w inne gniazdo nadal stukają, więc zakładam, że to te kwalifikują się do wymiany.

Oczywiście nie rozwiąże to problemu zamulenia, ale silniczek znów zacznie cicho pracować...

Zaślepię przy okazji EGR - jestem już zdesperowany i szukam przyczyny wszędzie

Silnik gdy jest zimny jakby lżej oddycha, jest wrażenie, jakby bez wysiłku się wkręcał i przyspieszał.


Słuchajcie, na kolektor ssący od strony podszybia wchodzą te cztery wężyki, czy jest znaczenie, który z tych cieńszych wewnętrznych w które miejsce zostanie wpięty?

Tak mi się coś kojarzy (choć mogę się mylić), że kieedyś dawno dawno temu, gdy wszystko jeszcze chodziło lux, po zamianie miejscami tych dwóch wężyków silnik na jałowym zaczynał się telepać...
  
 
Cytat:
2010-03-20 09:12:42, Execus pisze:Słuchajcie, na kolektor ssący od strony podszybia wchodzą te cztery wężyki, czy jest znaczenie, który z tych cieńszych wewnętrznych w które miejsce zostanie wpięty?



..Tak..

  
 
sluchaj ja mialem coprawda w C30NE tak jak ty opisujesz wrazenie jakbym ciagnol TIRa za soba Winny sie okazal przypalony i dotykajacy do silnika ekran kabla od czujnika polozenia walu.O dziwo to jest podlaczone do masy a moze poprostu brak ekranu ale po zaizolowaniu tego ewidentnie zniknol problem
  
 
Cytat:
2010-03-20 21:53:50, SENATOR pisze:
sluchaj ja mialem coprawda w C30NE tak jak ty opisujesz wrazenie jakbym ciagnol TIRa za soba Winny sie okazal przypalony i dotykajacy do silnika ekran kabla od czujnika polozenia walu.O dziwo to jest podlaczone do masy a moze poprostu brak ekranu ale po zaizolowaniu tego ewidentnie zniknol problem


podmienialem ten czujnik na nowy oryginal boscha - jedna z pierwszych rzeczy, ktore zrobilem...