Tuning essia 1.8 16v 115ps

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam panowie jak dodać parę kucy do mojego essia.dodam ze mam 1.8 16v zetec 115km ghia.w samochodzie mam stozek. zmodyfikowany uklad wydechowy od katalizatora rura 50mm duzy tlumik srodkowy i duzy basowy tlumik koncowy.wszystko to raczej nie dodaje km a chcialbym zwiekszyc troche moc.ma ktos moze jakies pomysly?z góry dzieki.pozdrawiam
  
 
wypiernicz stożek i pseudo układ wydechowy - jak wrócisz do serii to poczujesz przyrost mocy
 
 
Swap


Poczytaj wątki innych kolegów to zobaczysz jakie cuda robią
  
 
hmm wydech bym zostawił i do tego dorzucił :
-kolektor wydechowy z mondeo 2.0
-przepustnica z 2.0
-przepływomierz z 2.0
-wałki a jakże... z 2.0
- ewentualnie komputer z 2.0
-można również wywalić kat, tylko zamiast niego wstawić mały przelotowy tłumik np. speeder.

Ogólnie to to co tu napisałem znalazłem kiedyś na tym forum, jeden z kolegów wrzucając takie graty do 1.8 105 ps uzyskał przyrost 25 koni i było to potwierdzone wynikiem z hamowni.

Aha stożek jeżeli masz nie obudowany jakimś ekranem izolującym i brak rury doprowadzającej zimne powietrze to ten stożek odejmuje ci mocy, lepiej wrócić do serii z wkładką np. pipercross (polecam) albo poprostu obudować stożek jakimś ekranem.

[ wiadomość edytowana przez: Pietrq_TSZ dnia 2010-03-27 08:45:37 ]
  
 
-kolektor wydechowy z st170
-przepustnica z 2.0
-przepływomierz z 2.0 i 1.8 taki sam


z katem bym uwazal
  
 
Cytat:
2010-03-27 08:41:26, Pietrq_TSZ pisze:
hmm wydech bym zostawił i do tego dorzucił : -kolektor wydechowy z mondeo 2.0 -przepustnica z 2.0 -przepływomierz z 2.0 -wałki a jakże... z 2.0 - ewentualnie komputer z 2.0 -można również wywalić kat, tylko zamiast niego wstawić mały przelotowy tłumik np. speeder. Ogólnie to to co tu napisałem znalazłem kiedyś na tym forum, jeden z kolegów wrzucając takie graty do 1.8 105 ps uzyskał przyrost 25 koni i było to potwierdzone wynikiem z hamowni. Aha stożek jeżeli masz nie obudowany jakimś ekranem izolującym i brak rury doprowadzającej zimne powietrze to ten stożek odejmuje ci mocy, lepiej wrócić do serii z wkładką np. pipercross (polecam) albo poprostu obudować stożek jakimś ekranem. [ wiadomość edytowana przez: Pietrq_TSZ dnia 2010-03-27 08:45:37 ]



Naczytaja sie ludzie, a pozniej sami nie wiedza co pisza i o co wogole chodzi.

Akurat robiłem to samo u siebie, przyrost nie zaleznie 1.6 czy 1.8 jest w granicach 20-25KM.

Kolektor ssacy plastik, a nie wydechowy, bo niczym sie one nie roznia.
Obudowa przepływki bo ma wiekszy przelot a nie przepływka, bo elektronika musi zostac stara.
Walki tak.
Przepustnica tez tak z tym ze trzeba deczko przerobic korpus i przełozyc całe mocowanie linki bo nie bedzie pasowac to z MDO.

Komputer w zadnym wypadku nie!

Plus taki ze jest przyrost KM, a minus taki ze moment zostaje jak seria i cały dól leci na łeb na szyje. Tak ze jazda dopiero od 4K nizej jest gorzej niz na serii. Szczegolnie w trasie np w 4 osoby jest to bardzo uciazliwe, gdyz przy 100km/h na 5 biegu samochod wogole nie reaguje na gaz, dopiero 3 i do konca, ale to troche meczy nerwy.
  
 
Cytat:
2010-04-04 12:46:05, Magik123 pisze:
Komputer w zadnym wypadku nie!



Magik123 a czym chcesz sterować - starym kompem od 1,6?

Jak najbardziej komp od mondeo 2,0 podchodzi - jedyne czego szukasz to tego, żeby nie miał imo - oznaczenia DEEP i jeszce 2 inne (musiałbym poszukać w notatkach jakie miały te 2 oznaczenia) - potem zmieniasz układ pinów w kostce i go podpinasz


wracając do wydechu - jakim cudem chcecie uzyskiwać przyrosty z wydechu nie obliczjąc go pod dany silnik, pod daną jednostkę ? składając go na pałę z przypadkowych rur i tłumików założę się, że stracicie, a nie zyskacie. Tak samo jest ze stożkami pierożkami.

Zarówno układ doprowadzenia powietrza jak i układ wydechowy muszą być liczone pod daną jednostkę napędową

[ wiadomość edytowana przez: michu07 dnia 2010-04-04 13:22:37 ]
 
 
Nie ma roznic pomiedzy tymi kompami tzn w mocy cz NM, ludzie do RKC/RDA zakładali od RQB i tez nie było. Ja jezdziłem na seryjnym i było tak jak byc powinno. nie całe 10 s do 100 n= na 1.6 to nie jest normalne. A wierz mi ze komp nie da zmian lepiej juz serie zawirusowac lub chociaz eprom zmienic na jakis skrecony.
  
 
Cytat:
2010-03-27 02:17:24, EscortGTI pisze:
witam panowie jak dodać parę kucy do mojego essia...stozek, zmodyfikowany uklad wydechowy od katalizatora rura 50mm duzy tlumik srodkowy i duzy basowy tlumik koncowy.



primo wywalic to co wstawiles. bez glowy to zrobiles kompletnie.
  
 
Magik123 przeplywka w 115 konnym i w mondku 2.0 jest ta sama
  
 
Cytat:
2010-04-04 22:50:39, radekbox pisze:
Magik123 przeplywka w 115 konnym i w mondku 2.0 jest ta sama



w 1,8TD również
 
 
fakt no ale nie dotyczy 1. 6 i RDA
  
 
A ma ktoś może jakieś informacje odnośnie obliczania układu wydechowego w formie elektronicznej ?

Dobra znalazłem Jak znajdę trochę czasu to obliczę taki układ do 1.6

[ wiadomość edytowana przez: Pietrq_TSZ dnia 2010-04-05 10:45:19 ]
  
 
Cytat:
2010-04-04 22:58:46, Migdal_6 pisze:
w 1,8TD również



jesli w ogole jest
  
 
Cytat:
2010-04-04 13:18:00, michu07 pisze:
....- jedyne czego szukasz to tego, żeby nie miał imo - oznaczenia DEEP i jeszce 2 inne ....



To są te 3 kompy z mondeo:

DEEP
93BB12A650EF
DESK
93BB12A650ED
DEWY
93BB12A650EE

Przecież ja to kompletowałem przed rozbiórką
  
 
wiem ze zawsze brakuje PS'ow
ale jesli komus malo w 115'stce (bo to calkiem, caklkie jedzie) to moze jest jakas "niesprawnosc" pojazdu.
  
 
Cytat:
2010-04-05 13:50:41, CKsrv pisze:
wiem ze zawsze brakuje PS'ow ale jesli komus malo w 115'stce (bo to calkiem, caklkie jedzie) ....


"apetyt rośnie w miarę jedzenia (jeżdżenia)"
  
 
TyDy za to sie latwo kreci i pociska jak przecinak
w RKC jest troche trudniej.
  
 
ja mam 1.8 16v 115ps stozek mam pipercrossa wsadzony w pudlo od starego filtra powietra i uklad wydechowy od katalizatora tez pipercrossa.od kat idzie rura 5cm wiekszy od standardowego tlumik srodkowy i tlumik koncowy tez duzy.wszystko to ze stali nierdzewnej.niechce wywalac wydechu bo po pierwsze ladnie brzmi a po drugie przelozylem go z anglika escorta gti.a on byl po profesionalnym tuningu
  
 
Cytat:
2010-04-05 15:31:14, EscortGTI pisze:
.... z anglika escorta gti.a on byl po profesionalnym tuningu



A masz na to jakieś papiery że to był profesjonalny tuning itd.
chociaż papiery i tak można podrobić