Rav4 - II - 1.8vvti - bierze olej - gaz

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam. Jak w temacie Toyota Rav4 rok 01, 1.8vvti - przebieg realny w tym momencie 126kkm / gaz sekwencja założona przy przebiegu 119,5 kkm/ Gdy ją kupiłem miała 109 kkm i przez te pierwsze 10 tys nie spaliła nic oleju, przed założeniem gazu wymieniony olej przy przebiegu 118 kkm na mobil super 2000 10w40 no i teraz okazuje sie ze bierze i to sporo bo juz 2 litry wlałem i jest na min. wiec juz kolejne 0,5 bede musial dolać. Czy to normalne ze po zagazowaniu tak zaczeła brać olej ?? a może zmienić olej na coś lepszego ?? proszę o pomoc !! autko ogólnie bardzo zadbane i nie katowane, przy przebiegu 118 wymienione wszystkie filtry oleje plyny itd itd. wiec dziwi mnie to ze teraz tak sobie popija hmmmm ????
  
 
Gaz w samochodzie to wielka kupa nawet smierdzi podobnie
Siarka w gazie powoduje twardnienie i rozpad gumy,wiec wymien sobie uszczelniacze prowadnic zaworowych to prawdopodobnie przestanie brac.Jak bedziesz zwlekal to sondy i katalizator poleca.
  
 
już wiem jakie masz zdanie na temat gazu , zastanawiam się nad innym olejem, a właśnie jaki był od nowości zalewany w tym model ??? co dobrego wlać jak dobije do 130 kkm na nowy sezon ????? gdyż wakacje planuje dłuższą trasę. ponadto jaki jest koszt wymiany tych uszczelniaczy ??? i czy można to zrobić podczas wymiany oleju i filtra ??? jutro zrobię 500km wiec zobaczę ile ubyło

[ wiadomość edytowana przez: byczasty dnia 2010-04-08 10:59:23 ]
  
 
Cytat:
2010-04-08 10:18:08, byczasty pisze:
już wiem jakie masz zdanie na temat gazu , zastanawiam się nad innym olejem, co dobrego wlać jak dobije do 130 kkm na nowy sezon ????? gdyż wakacje planuje dłuższą trasę. ponadto jaki jest koszt wymiany tych uszczelniaczy ??? i czy można to zrobić podczas wymiany oleju i filtra ??? jutro zrobię 500km wiec zobaczę ile ubyło


Nie kombinuj z olejem chyba ze ci bierze 0.5lna tysiac,jezeli wiecej to wymien uszczelniacze.Wymiana jest troche pracochlonna jezeli robi sie z glowica na pojezdzie ,ale wykonalna.Niema sensu zdejmowac specjalnie glowicy.
  
 
niestety w tym silniku spodziewał bym się bardziej spieczonych pierścieni tłokowych.więc możesz zrobić remont silnika lub spróbować(choć nie jestem zwolennikiem takich wynalazków) jakiegoś "antykoksa"coś takiego
http://www.motoallegro.pl/show_item.php?item=945571049
jeśli to pierścienie trzymają to może coś pomoże,kiedyś znajomek coś takiego użył i podratowało go,nie znamy dalszej historii bo auto sprzedane.pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2010-04-08 12:00:42, syd pisze:
niestety w tym silniku spodziewał bym się bardziej spieczonych pierścieni tłokowych.więc możesz zrobić remont silnika lub spróbować(choć nie jestem zwolennikiem takich wynalazków) jakiegoś "antykoksa"coś takiego http://www.motoallegro.pl/show_item.php?item=945571049 jeśli to pierścienie trzymają to może coś pomoże,kiedyś znajomek coś takiego użył i podratowało go,nie znamy dalszej historii bo auto sprzedane.pozdrawiam.


Najlepszym antykoksem jest szklanka ON do oleju?Pamietasz jak pieknie wymylo Diesla jak lalo z przelewow do silnika?
  
 
Cytat:
2010-04-08 12:00:42, syd pisze:
niestety w tym silniku spodziewał bym się bardziej spieczonych pierścieni tłokowych.więc możesz zrobić remont silnika lub spróbować(choć nie jestem zwolennikiem takich wynalazków) jakiegoś "antykoksa"coś takiego http://www.motoallegro.pl/show_item.php?item=945571049 jeśli to pierścienie trzymają to może coś pomoże,kiedyś znajomek coś takiego użył i podratowało go,nie znamy dalszej historii bo auto sprzedane.pozdrawiam.




czyli wlać środek we wlew oleju nagrzanego silnika w proporcji 40 ml składu na 3–5 L oleju , utrzymać pracę silnika na wolnych obrotach przez 10–15 min, wymienić olej i filtr olejowy na nowy. Mysle ze warto sprobowac bo itak bede wymienial olej przy 130kkm, a jaki jest mniej wiecej koszt wymiany uszczelniaczy zaworów ??? dziś wlałem dokładnie 0,7 i zobaczymy ile ubędzie na bagnecie po 1 tyś (jutro zrobie okolo 500km to dam znać) DZIĘKI ZA POMOC ! pzdr
  
 
Cytat:
2010-04-08 18:22:47, Bigelektron pisze:
Najlepszym antykoksem jest szklanka ON do oleju?Pamietasz jak pieknie wymylo Diesla jak lalo z przelewow do silnika?




powaga ?
  
 
byczasty a przed mobilem co miałeś zalane, tez ten sam olej ...?
Jak zalejesz szkalnkę ON do tego mobila to zrobi Ci sie z tego oleju jakies 5W-20
Topowe oleje nie wytrzymuja przy zawartości paliwa w oleju 3-5%

A z tym antykoksem to ja bym nie próbował bo możesz zrobić sobie kuku, lepiej porzadna płukanka i olej.

[ wiadomość edytowana przez: Cromm dnia 2010-04-08 21:42:13 ]
  
 
Cytat:
2010-04-08 21:38:32, Cromm pisze:
byczasty a przed mobilem co miałeś zalane, tez ten sam olej ...? Jak zalejesz szkalnkę ON do tego mobila to zrobi Ci sie z tego oleju jakies 5W-20 Topowe oleje nie wytrzymuja przy zawartości paliwa w oleju 3-5%




auto było (najprawdopodobniej) serwisowane ale co było zalane przed moją pierwszą wymianą przy 118kkm nie wiem
dziwi mnie to ze tak nagle zaczął się problem choć czytam ze te silniki tak mają, nie wiem czy tego shortblocka w niej wymieniali ale auto pochodzi ze Skandynawii, trase 2 500 kkm przy przebiegu 114 kkm pokonała bez żadnego ubytku oleju a teraz hmmm wiec muszę cos działać bo to moje oczko w głowie dzieki
  
 
Cytat:
2010-04-08 21:38:32, Cromm pisze:
byczasty a przed mobilem co miałeś zalane, tez ten sam olej ...? Jak zalejesz szkalnkę ON do tego mobila to zrobi Ci sie z tego oleju jakies 5W-20 Topowe oleje nie wytrzymuja przy zawartości paliwa w oleju 3-5% A z tym antykoksem to ja bym nie próbował bo możesz zrobić sobie kuku, lepiej porzadna płukanka i olej. [ wiadomość edytowana przez: Cromm dnia 2010-04-08 21:42:13 ]



jak wykonac ta płukanke ??? co myslicie o Valvoline MaxLife 10w40 ??

[ wiadomość edytowana przez: byczasty dnia 2010-04-08 22:11:47 ]
  
 
Cytat:
2010-04-08 22:06:26, byczasty pisze:
jak wykonac ta płukanke ??? co myslicie o Valvoline MaxLife



Nie ma co myśleć tylko kupić Motula lub Quaker-a.
  
 
Cytat:
2010-04-08 21:45:50, byczasty pisze:
auto było (najprawdopodobniej) serwisowane ale co było zalane przed moją pierwszą wymianą przy 118kkm nie wiem dziwi mnie to ze tak nagle zaczął się problem choć czytam ze te silniki tak mają, nie wiem czy tego shortblocka w niej wymieniali ale auto pochodzi ze Skandynawii, trase 2 500 kkm przy przebiegu 114 kkm pokonała bez żadnego ubytku oleju a teraz hmmm wiec muszę cos działać bo to moje oczko w głowie dzieki




jeśli chodzi o shortblock to jeśli oleju wchodzi ci 3,8l to masz przed zmianowy ,do pozmianowych wlewano 4,3l oleju,był zmieniony bagnet kontrolny poziomu oleju .podobno coś w konstrukcji bloku zmienili ,na nowych blokach podobno nie ma zużycia oleju nawet w wysokości 0,2l na 15000km,a który rok produkcji masz i ile dokładnie przejechane?

[ wiadomość edytowana przez: syd dnia 2010-04-09 10:01:06 ]
  
 
Cytat:
2010-04-08 22:06:26, byczasty pisze:
jak wykonac ta płukanke ??? co myslicie o Valvoline MaxLife 10w40 ?? [ wiadomość edytowana przez: byczasty dnia 2010-04-08 22:11:47 ]


Sa rozne teorie jak widac....
Osobiscie bym zostawil plukanke jako ostatecznosc,a najpierw wymienil uszczelniacze zaworowe.
Jezeli by nie pomoglo to mozna wykrecic swiece i przez otwory do kazdego cylindra strzykawka wlac nafte okolo 20 ml i po jakims czasie znowu i zostawic na noc .Rano zakrecic silnikiem pare razy,wkrecic swiece , odpalic zagrzac do normalnej temp i spuscic olej.
Jednakze nie kazdy silnik mozna w ten sposob potraktowac,jezeli podczas demontazu pokrywy zaworow widac ze silnik jest w miare czysty bez wyraznych warstw i grudek spalonego zweglonego oleju,to mozna smialo ten zabieg przeprowadzic i nic sie nie stanie a pierscienie jezeli byly przyblokowane to odpuszcza.
Natomiast jezeli widac grube zluszczajace sie platy nagaru na bagnecie oleju i pod pokrywa zaworow to stanowczo odradzam jakiekolwiek plukanie czymkolwiek,bo moze sie skonczyc zatarciem panewek.

Co do oleju to jak silnik bierze to nie stosowalbym nic rzadszego od 15w40


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2010-04-09 09:55:05 ]

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2010-04-09 09:57:04 ]
  
 
Nie zebym się czepiał mobila, ale to jego wina w tym przypadku, chodzi o 10W-40...
Jest moim liderem w tym segmencie wśród naszych olejów.
czy płukanka coś pomoże nie wiem, pierscienie możesz mieć juz posklejane solidnie jak ja w corolli E-10.
  
 
Cytat:
2010-04-09 09:46:25, carinus pisze:
Nie ma co myśleć tylko kupić Motula lub Quaker-a.



napewno na coś zmienie tego mobila
  
 
Cytat:
2010-04-09 09:51:04, syd pisze:
jeśli chodzi o shortblock to jeśli oleju wchodzi ci 3,8l to masz przed zmianowy ,do pozmianowych wlewano 4,3l oleju,był zmieniony bagnet kontrolny poziomu oleju .podobno coś w konstrukcji bloku zmienili ,na nowych blokach podobno nie ma zużycia oleju nawet w wysokości 0,2l na 15000km,a który rok produkcji masz i ile dokładnie przejechane? [ wiadomość edytowana przez: syd dnia 2010-04-09 10:01:06 ]



przy najbliższej wymianie zwróce uwage ile weszlo, a czy na bagnecie pomiędzy min. a max. wchodzi dokladnie 1 litr w 1.8vvti ?? rok prod. to koniec 00 a przebieg 127 kkm
  
 
Cytat:
2010-04-09 09:53:28, Bigelektron pisze:
Sa rozne teorie jak widac.... Osobiscie bym zostawil plukanke jako ostatecznosc,a najpierw wymienil uszczelniacze zaworowe. Jezeli by nie pomoglo to mozna wykrecic swiece i przez otwory do kazdego cylindra strzykawka wlac nafte okolo 20 ml i po jakims czasie znowu i zostawic na noc .Rano zakrecic silnikiem pare razy,wkrecic swiece , odpalic zagrzac do normalnej temp i spuscic olej. Jednakze nie kazdy silnik mozna w ten sposob potraktowac,jezeli podczas demontazu pokrywy zaworow widac ze silnik jest w miare czysty bez wyraznych warstw i grudek spalonego zweglonego oleju,to mozna smialo ten zabieg przeprowadzic i nic sie nie stanie a pierscienie jezeli byly przyblokowane to odpuszcza. Natomiast jezeli widac grube zluszczajace sie platy nagaru na bagnecie oleju i pod pokrywa zaworow to stanowczo odradzam jakiekolwiek plukanie czymkolwiek,bo moze sie skonczyc zatarciem panewek. Co do oleju to jak silnik bierze to nie stosowalbym nic rzadszego od 15w40 [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2010-04-09 09:55:05 ] [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2010-04-09 09:57:04 ]




pewnie bede musiał oddać autko w dobre ręce tak czy owak tylko jak narazie nie mam takiego zaufanego magika tym bardziej ze dzis znowu checka wywaliło mi w drodze powrotnej z krk na rzeszow, do gazownika wybiorę się jutro badz na tyg. bo dzis go juz nie zastałem wiec spytam o kod błedu. Z checkiem to on sie nie moze uporać od dłuższego czasu, ostatnio jak wywaliło checka to niby miala za ubogą mieszanke gazu na luzie i wywalało checka, jednak ja zauważyłem ze jesli auta nie gasze (nie przeskakuje z benzyny na gaz i na odwrót) to checka nie wywala, np. ostatnio trasa na rzeszow - wwa z przerwami i po kilku przeskokach check swieci, zresetowalem poprzez odpiecie klem, w drodze powrotnej z wwa na rzeszow bez przystanków (gaszenia silnika) i cheka nie wywaliło. Dzis tez zauwazylem ze troche dymka puszcza ale moze powodem jest to ze nie ma kata. stan oleju sprawdze jak padaka ochłonie bo dopiero wróciłem . dzieki za pomoc pozdrawiam
  
 
Cytat:
2010-04-09 19:18:29, byczasty pisze:
pewnie bede musiał oddać autko w dobre ręce tak czy owak tylko jak narazie nie mam takiego zaufanego magika tym bardziej ze dzis znowu checka wywaliło mi w drodze powrotnej z krk na rzeszow, do gazownika wybiorę się jutro badz na tyg. bo dzis go juz nie zastałem wiec spytam o kod błedu. Z checkiem to on sie nie moze uporać od dłuższego czasu, ostatnio jak wywaliło checka to niby miala za ubogą mieszanke gazu na luzie i wywalało checka, jednak ja zauważyłem ze jesli auta nie gasze (nie przeskakuje z benzyny na gaz i na odwrót) to checka nie wywala, np. ostatnio trasa na rzeszow - wwa z przerwami i po kilku przeskokach check swieci, zresetowalem poprzez odpiecie klem, w drodze powrotnej z wwa na rzeszow bez przystanków (gaszenia silnika) i cheka nie wywaliło. Dzis tez zauwazylem ze troche dymka puszcza ale moze powodem jest to ze nie ma kata. stan oleju sprawdze jak padaka ochłonie bo dopiero wróciłem . dzieki za pomoc pozdrawiam


Bo zanim sie zacznie gaz regulowac to trzeba kleme na 5 minut zdjac potem sie przejechac na benzynie 5-10 km a potem nie przelaczajac na gaz jechac od razu na regulacje gazu.Najlepiej oczywiscie byloby juz wogole nie przelaczac na gaz
  
 
Cytat:
2010-04-09 19:13:32, byczasty pisze:
przy najbliższej wymianie zwróce uwage ile weszlo, a czy na bagnecie pomiędzy min. a max. wchodzi dokladnie 1 litr w 1.8vvti ?? rok prod. to koniec 00 a przebieg 127 kkm




jeśli pierwsza kropka (MIN)masz gdzieś około 7-10 mm od początku bagnetu to jest przed zmianowy,jeśli jest około 15-20mm od początku to jest motor po zmianie,a co do ilości między min a max to nigdy nie mierzyłem i nie zastanawiałem się nad tym,temat do obróbki przy najbliższej okazji .pozdro.