Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
zeppelin Ford Escort Jugów/Kraków | 2010-05-20 18:53:45 No to tak na wstępie, nie jest to projekt tylko można powiedzieć eksperyment przed czymś większym czyt. itb, turbo. Założenia są takie:
- cała wiązka od kompa do ściany grodziowej w silniku z escorta 1,6 8v (oczywiście cała sprawdzona i pozbyta zbędnych kabelków a także lepiej zmasowana ze zmienioną wtyczką żeby można było podłączyć ją bez zdejmowania wiązki z silnika N7A); - komputer oczywiście z escorta 1,6 8v; - ecumaster DET3; - sonda szerokopasmowa z kontrolerem inovate, żeby wiedzieć jaki mamy afr i żeby nierobić mapy na czuja; Wszystko to już jest zmontowane i czeka na założenie, zapraszam osoby mające jakieś doświadczenie w strojeniu silników lub interesujących się tym tematem, do dyskusji. [ wiadomość edytowana przez: Kleszczak dnia 2012-09-11 16:29:59 ] [ wiadomość edytowana przez: Kleszczak dnia 2012-09-11 16:30:18 ] |
RemikGT Sympatyk FEFK Było EVO-jest RS2300 ... Leszno | 2010-05-20 20:37:07 Tylko po co wiązka i komp z 1,6 skoro i tak idzie zewnetrzny sterownik z mapami? Bo tego nie rozumiem.
Oosbiście bez dłubniecia w mechanike nie wiem co to da. Osobiście sam zgłebiam bardzo mocno silnik N7A bo robie coś i twierdze ze obróka głowicy (z flowbenchem) ,walki wydajniesze wtryski i mozana błubac |
zeppelin Ford Escort Jugów/Kraków | 2010-05-20 21:15:20 RemikGT to nie jest projekt tylko taki mój eksperyment. 1,6 ma zalete 1 sonda lambda rs jak wiadomo 2 ale oba tak naprawde pracują w multigrupie, czyli przy turbo po co nam dodatkowa sonda i miejsce na nią skoro może być tylko jedna. Co do dłubania N7A to co chcesz osiągnąć???Generalnie dół silnika zniesie ok 220, 240 KM, ale gorzej z głowicą i to nie ważne czy to 2,0 8V, 2,0 16V, 2,3 16V głowice poprostu pękają...Jeżeli ma to być auto tylko zabawka to ok jeżeli chcesz więcej jeździć to niestety nie ppojeździsz bezproblemowo o czym sie sam przekonałeś, że to bardzo kapryśne silniki.
Jeżeli już chcesz dłubać ten silnik to ja na twoim miejscu poprostu kupiłbym silnik z galaxy 2300 zrobiuł go na itb i porządnie wystroił, moim zdaniem tańsza opcja niż obróbki głowicy w RS2000 i dalsze tego typu zabawy z wałkami itd... Ale to tylko moje zdanie. Znasz były projekt berkruta gdzie silnik z RS 2000 był w ścierce 4x4? |
Niezarejestrowany | 2010-05-20 21:24:51 ten postawiony na itb ? |
zeppelin Ford Escort Jugów/Kraków | 2010-05-20 21:27:02
chodzi ci o były samochód berkruta?? |
Niezarejestrowany | 2010-05-20 21:29:11 dokładnie |
zeppelin Ford Escort Jugów/Kraków | 2010-05-20 21:36:16
ja znam ten samochód w 3 odmianach, najpierw na kolektorze który robił berkrut, póżniej na itb gdzie dodatkowe wtryski były przed przepustnicami sterowanie megasquirt, no i ostatni raz jak go widziałem to u Krystiana (gumarally jak jeszcze był jego posiadaczem) wtedy było itb ale wtryski dodatkowe były podstawie przepustnic, sterownie EEC IV plus ecumaster. Moc szacowana około 200 KM ile naprawde nie wiadomo, generalnie ładnie to chodziło |
Niezarejestrowany | 2010-05-20 22:39:52 te 3 wersje mniej więcej kojarzę jak chodziły po opisach na racingforum itp |
RemikGT Sympatyk FEFK Było EVO-jest RS2300 ... Leszno | 2010-05-20 22:48:57 To spoko jesli tylko eksperyment.
Tyle ze ja już eksperymenty mam za soba,nie wiem czy ty juz na forum byłes czy nie ale z evo jako pierwszy kombinowałem z kolektorami itp i poza wydana kasa nic to nie dało. no chyba ze to byla 105 wczesnie to dalo do 113ps Co do Twoich planów to ide o zakład ze łatwo nie bedzie. Mówisz o 2300 ok myslałem o tej opcji z reszta na fordpassion jest konkretny opis z fotami co i jak i wyplulo 211 ps. I spoko tyle ze ja chce miec N7A i gadki ze te silniki sa nie modalne wkładam miedzy bajki.Wszystko idzie zrobic tylko zgodnie z zasada ile kasiorki tyle przyjemnosci, ze wstepnych moich wtliczen wynika iz kwota 4 koła mi starczy i taki plan finansowy jest w skald wchodzi przygotowanie dołu 2,0 (wyważenie itp) oraz góra (obrobiona całkowicie głowica z portngiem w profesjonalnej firmie) szybsze wałki ,wydajniejsze wtrski,dodatkowe chłodzenie oleju itp, sterowanie ecumasterem i jesli tak przygotowany silnik wypluje 150ps mi starcza,osobiscie przeciąfu roku na silniki wydalem ok 4 koła icaly czas mam w okolicach 150ps więc spokojnie bez pospiechu taki silnik zloze na przyszla wiosnę.Poza tym zlozenie 2300 porzadnie bedzie w podobnych kosztach wiec wybieram 2,0. Ty oczywiscie możesz kombinować bo zawsze lepiej robic cos i zabierac głos niz nie robic nic a wielkiego speca zgrywac(osobiscie nie uwazam sie za takiego),tak ze ja ci zycze powodzenia |
toradek Sympatyk FEFK Ford Escort XR3i 1.8 ... Łódź | 2010-05-21 23:11:08 Pomysł fajny, mam tylko kilka pytań:
- EECIV z 1.6 8V to multipoint full sequent. Jeżeli masz RSa sprzed 96 roku - co z czujnikiem wałka rozrządu, którego w tych silnikach brak (bo wtrysk jest grupowy)? Rozumiem, że nie podłączacie i próbujecie jechać na trybie semi-sequent tak jak jest to normalnie w RSie? - Nie pamiętam, czy na kompie z 1.6 8V była przepływka, czy MAP Sensor. Jeśli przepływka, to przechodzicie na nią? Będę miał jeszcze parę pytań, więc będę pytał |
zeppelin Ford Escort Jugów/Kraków | 2010-05-23 22:26:13
No to tak ja mam rs z 92 roku tam nie ma czujnika na wałku i teraz tak 1,6 8v i wiązka rs z 92 roku są bardzo podobne obie działają na multigrupie przy czym rs 2000 ma spięte wtryski cylindry 1 i 4 oraz 2 i 3, natomiast 1,6 8V 1 i 2 oraz 2 i 3 to jest różnica no i jedna sonda więcej. Wtryski tak naprawde leją w tym samym czasie mogą tylko mieć czas otwarcia na każdej dwójce inny. Natomiast rsy z czujnikiem na wałku rozrządu działają tak samo różnica z tego co pamiętam to to że paliwo przez wtrskiwacz podawane jest dwukrotnie ale dalej leją w tym samym momencie. Pozdrawiam. |
ALLka Sympatyk FEFK A4/Łoś Aleksandrów Łódzki | 2010-05-23 22:37:18
A nie 1 i 2 oraz 3 i 4? |
zeppelin Ford Escort Jugów/Kraków | 2010-05-23 22:48:51
Oczywiście masz racje,pomyliłem się. |
zeppelin Ford Escort Jugów/Kraków | 2010-06-14 08:05:51 No to eksperyment został przeprowadzony. W samochodzie zostały zamontowane:
- sonda szerokopasmowa z kontrolerem inovate; - druga wiązka silnikowa z 1.6 8V z ecumasterem, całość zajęła większą część schowka (teraz samochód ma dwie wiązki i dwa komputery :d ) -map sensor, edis oraz wszystkie czujniki i sondy lambda zostały użyte z RS 2000 Wnioski jakie zostały zaobserwowane: - samochód bezproblemu odpalił; - dopóki motor był zimny chodzi ok, po nagrzaniu zaczął gasnąć na skutek zbyt ubogiej mieszanki, po dalaniu ecumasterem zaczął chodzić poprawnie.) - wykonane zostały pierwsze jazdy oraz sporządzona została, narazie prosta mapa paliwa, zapłonnu narazie nie ruszałem, jak będzie troche czasu pobawie się dalej w mapowanie. - co ciekawe na ori kompie z rs 2000 mam troche nie równą prace na wolnych obrotach (wina którejś z sond lambda), na kompie z 1,6 samochód chodzi równo, testowane były obie sondy na każdej chodził tak samo. - odczucia z jazdy są podobne jak na ori kompie, oczywiście narazie mapa jest bardzo biedna No to by było narazie na tyle, jak się coś więcej pobawie to napiszę. |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2010-06-14 08:36:04 a jak tam spalanie? |
zeppelin Ford Escort Jugów/Kraków | 2010-06-14 08:39:37
Narazie za mało kilometrów przejechanych żeby to określić |
zenq Sympatyk FEFK Knight Industries Two Thousand | 2012-09-08 00:03:13 tak mi sie watek przypomnial, cos z modow wyszlo? |
zeppelin Ford Escort Jugów/Kraków | 2012-09-09 15:10:24 Tak wyszło , to był jedynie eksperyment w celu pobawienia się Ecumasterem. Rs spokojnie po zrobieniu mapy w ecumasterze jeździł na kompie z 1,6 8V, ba nawet pracował na wolnych obrotach o wiele równiej niż na ori kompie. Minus takiego rozwiązania oczywiście wtrysk full group. Jak chcesz wiedzieć więcej jakiś szczegółów to pisz
|
bobson37 Sympatyk FEFK Ford Escort MK7 Złotów | 2012-09-09 15:33:20 Mnie zastanawia co by wyszło z słupka z wydechem N7A, dolotu, wiązki i kompa z N3A. [ wiadomość edytowana przez: bobson37 dnia 2012-09-09 15:35:16 ] |
zeppelin Ford Escort Jugów/Kraków | 2012-09-10 15:49:42 Jak już poruszyłeś ten temat a ja mam wenę twórczą to napisze swoje przemyślenia trochę w innym kierunku, jako iż poskładałem silnik w którym dół jest od scorpio 2,0 16 V a góra od RS 2000 to kilka słów na ten temat napiszę.
Dla potomnych i tych co nie wiedzą różnice w głowicach 2,0 16V Rs2000, 2,0 16V scorpio, 2,3 16V galaxy/scorpio, sprawdzone organoleptycznie gdyż posiadam te głowice: 1. Pierwsza zasadnicza różnica to to iż głowice 2,3 16 V i 2,0 16V ze scorpio posiadają wyjście na termostat przy kolektorze dolotowym, którego nie posiada głowica z Rs2000. 2. Kształt kanałów w głowicy, zdecydowanie głowica z Rs2000 ma je najlepiej wyprofilowane i są trochę większe. 3. Wałki rozrządu, tutaj zdecydowanie RS2000 ma najostrzejsze wałki, 2,0 16V ze scorpio i 2,3 16V mają praktycznie identyczne i zdecydowanie łagodniejsze. 4. Zawory. Zawory mają taką samą średnice we wszystkich głowicach. 5. Komora spalania, z racji pojemności komora w 2,3 16 V ma inny kształt i jej pojemność jest większa. Komora RS2000 i 2,0 16V jest prawie identyczna. 6. Popychacze hydrauliczne, zdecydowanie 2,3 16V ma inne o połowę lżejsze niż w Rs2000 i 2.0 16V ze scorpio w których są identyczne. 7. Może pierdoła ale przednia obudowa rozrządu w 2,0 16V ze scorpio i 2,3 16V jest wykonana ze stopu aluminium a nie jak w Rs2000 z plastiku. Dolna pokrywa rozrządu 2,0 16V ze scorpio też jest metalowa a nie plastikowa. Polecam tą zmianę. Kilka słów odnośnie bloku ze scorpio 2,0 16V 1. Tłoki, tłoki w tym silniku są lekko wklęsłe a nie płaskie tak jak w RS2000. Co za tym idzie wrzucając na ten blok głowice z rs 2000, wypadało by ją trochę splanować gdyż stopień sprężania będzie mniejszy niż w Rs2000. Oczywiście można to wyliczyć ile splanować głowicę. 2. Wyjście odmy bloku jest pod innym kątem niż w Rs2000. 3. Bagnet jest w innym miejscu i chcąc go zamontować tak jak w RS 2000, trzeba wywiercić dziurę w miejscu które wygląda jakby była zaślepiona. 4. Pompa wody i koło pasowe na wale są inne , dłuższe niż w R2000. 5. Misa olejowa jest inna niż w Rs 2000. 6. Smok oleju jest inny niż w Rs 2000. 7. Koło zamachowe jest inne niż w RS2000 Komputer i kolektor ssący w 2,0 16 V scorpio. 1. Komputer EEC V, przepływomierz, sekwencyjny wtrysk paliwa. 2. Kolektor dolotowy z systemem Vis. kolektor posiada podwójną przepustnicę której zaznaczam łączna powierzchnia jest większa niż w Rs2000. Generalnie kolektor jest trochę za bardzo pokręcony i średnica kanałów mogłaby być troszkę większa przy takiej ich długości, sprzyja temu bardziej by samochód na dole lepiej jechał, co ma potwierdzenie w zastosowanych wałkach. Wtryskiwacze w listwie też są inne a mianowicie są dwu dyszowe, Rs2000 ma jedno dyszowe. 3. W pokrywie zaworowej znajduje się czujnik położenia wałków. Generalnie każdemu kto posiada zajechany dół z N7A, polecam kupno silnika ze scorpio 2,0 16V w automacie. Silniki, jeżeli nie zostały przegrzane są naprawdę w dobrej kondycji z racji na automatyczną skrzynię biegów, która nie pozwalała żeby za bardzo silnik kręcić po obrotach. Poza tym taki silnik można kupić o połowę taniej niż silnik do rs2000. Później tylko wrzucić głowicę z rs 2000 i mamy silnik naprawdę w dobrej kondycji. Wracając do tematu bo trochę od niego odpłynąłem, N7A z osprzętem z N3A, na pewno by jeździł, pytanie w tym wypadku tylko po co przechodzić na taki system zasilania???. Niewątpliwie sekwencyjny wtrysk paliwa i przepływomierz sprawiają iż dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej jest dokładniejsze a co za tym idzie można osiągnąć niższe spalanie i większą czystość spalin. Niestety każdy przepływomierz w dolocie to zwężka która w mniejszy lub większy sposób zwiększa opory na ssaniu. Poza tym z racji na zastosowane inne wałki i inną charakterystykę silnika którą chciano tym osiągnąć, konieczna byłaby korekcja mapy paliwowej i pewnie lekka zapłonu. Silnik by chodził ale efektów lepszych niż na ori kompie bym się nie spodziewał (czyt. zapewne będą gorsze). Zawsze można zastosować Ecumaster det 2/3, i zrobić konwersję przepływomierza na map sensor, zrobić mapę korygującą i wtedy będziemy mieli to samo co na ori komputerze z Rs2000. Heh, ale się rozpisałem
|