Ludzie Zbaraniałem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
prosze o wytłumaczenie mi pewnego faktu dotyczacego nazywania modeli poloneza.Wlasnie przegladalem sobie stronke FSO TUNING TEAM i na forum maja umieszczona ankiete odnosnie najlepszego modelu Poloneza.Zauwazylem odpowiedz PIERWSZY (Analog).Ten zwrot pierwszy ma oznaczac BOREWICZA,ale nie rozumiem tego analoga.Po zadaniu pytania u nich na forum dostalem odpowiedz ze ANALOG i BOREWICZ to to samo.Dla mnie Analog to terenowy ,a BOREWICZ jaki jest kazdy wie.Wytlumaczcie mi to bo jakis taki głuuuuuuuuuuuuuuuuupiiiiiiiiiiii sie czuje .

HELP MI
  
 
Glupoty tam wypisuja
Analog to Analog a Borewicz to Borewicz
  
 
Borewicz jaki jest, każdy widzi, a Analoga to oni chyba nie widzieli na oczy
  
 
No coż kolejny temat dla Adamusa

a pozatym pierwszy raz w życiu słyszę taką nieścisłosć - i żeby pomylić Analoga z borewiczem przecież to całkiem inne auta, rozumiem pomylić przejściówkę z akwarium ale Analoga

no to co ustalmy wszystkie modele poloneza i ich nazwy zwyczajowe
  
 
Spotkałem się z takim określeniem wczesnej wersji Poloneza. Dotyczyło to czasów, gdy nie było jeszcze filmu "07 zgłoś się" ani odmiany terenowej. Nazwa taka nie była jednak popularna i chyba jakaś "wewnętrzna".
  
 
jaki klub, taka nazwa
  
 
Sprobujcie zapytac jakiegos starszego mechanika o analoga - zobaczycie ze wcale nie bedzie mial na mysli terenowego - tylko wlasnie ten model, ktory my nazywamy borewiczem - nie wiem zupelnie dlaczego tak sie te nazwy poplataly ale zauwazylem ze osoby ktore mialy stycznosc z polska motoryzacja na pierwsze wersje poloneza mowia wlasnie analog...
  
 
To tak samo jakby ktos nazywal przejscowke lub akwarium kantem !!!! po cholere mieszac juz dawno ustalone nazewnictwo

A moze my jako ludzie ktorzy kochaja FSO poldki fiaty ustalimy raz na zawsze co jest co lacznie z fotkami i wyroznionymi roznicami ??

Co wy na to

Aha i nie chodzi zeby FSO AK to robil tylko np FSO Ak PTK i teraz FSO Tuning wkoncu wszyscy jezdzimy pucujemy inetersujemy sie i czasem ratujemy dziedzictwo polskiej motoryzacji ??



[ wiadomość edytowana przez: thaniel dnia 2003-09-06 21:09:21 ]
  
 
Bo dla nich stary Polonez na gaźniku to analog, a Caro z komputerem i na wielopunkcie to digital. GT zapytałeś Trombocyta skąd posiadł tak ważne i cenne informacje na temat FSO ?
  
 
Cytat:
2003-09-06 21:07:56, thaniel pisze:
A moze my jako ludzie ktorzy kochaja FSO poldki fiaty ustalimy raz na zawsze co jest co lacznie z fotkami i wyroznionymi roznicami ??
[ wiadomość edytowana przez: thaniel dnia 2003-09-06 21:09:21 ]



Tak, tak, zrobcie to. Ja np. w ogole nie wiem co to akwarium (borewicz i analog juz wiem )
  
 
No i mają po części racje. Analog to było określenie na poloneza teraz nazywanego "borewicz"czyli taki sam jak na górze stronki no może z 4 okrągłymi lampami dla ścisłości....
I co byście nie kombinowali Analog (ten 4x4) powstał o wiele później niż określenie na poczciwego Poloneza od 1978 (tego na stronce powyżej). Nawet jest gdzieś zdjęcie w necie z jakiejś wystawy czy tam prezentacji i wyraźnie jest napisane Analog (tylko już niepamiętam czy na tablicy rej. czy podpis pod zdjęciem... teraz już tego nei pamiętam, ale jak przygotowywałem dla szkoły historie FSO to na pewno z takim czymś się spotkałem, co znajduje potwierdzenie z wypowiedziach starszych (delikatnie powiedziane starszych ) mechaników... i to cała filozofia....

A Analog ( 4x4) to juz nazwa używane przez FSO.... no jak by nie patrzył kilka ładnych lat później.....
  
 
Co do Poldka Analoga to znalazłem >> TAKIE COŚ <<

A co powiecie na 125 Analoga? Jeśli uda mi się jakoś podnieść kombiaka by wyglądał mniej więcej tak:

to chyba bede mógł go tak nazwać nieformalnie , co o tym sądzicie?
  
 
podniesiesz kombiaka jak załozysz zawieche od Łady... innego rozwiązania nie widze
  
 
Tak właśnie było w tym na zdjęciu, była tez w nim skrzynia rozdzielcza od Nivy i inne kawałki od napędu 4x4.
  
 
Taki DF 4x4 stał w muzeum. Był zrobiony tak jak mówi Grzech, na bazie Lada Niva
  
 
narazie mniej wiecej wiemy co sie stalo z 2 analogami
jednego to mamy w klubie
drugi -zolty- widziany na gieldzie tez pewnie gdzies sobie smiga
ciekawe co z tym fioletowawym co ogladalismy z kasety film w muzeum...
.
  
 
Cytat:
2003-09-07 15:44:46, SPAjK pisze:
podniesiesz kombiaka jak załozysz zawieche od Łady... innego rozwiązania nie widze


Cytat:
2003-09-07 16:16:27, Grzech pisze:
Tak właśnie było w tym na zdjęciu, była tez w nim skrzynia rozdzielcza od Nivy i inne kawałki od napędu 4x4.


Cytat:
2003-09-07 22:47:52, MAJCHAL pisze:
Taki DF 4x4 stał w muzeum. Był zrobiony tak jak mówi Grzech, na bazie Lada Niva


Dzieki za info - już wiem coś wiecej. A ja sie chcialem dobierać do UAZ'a albo GAZa, a zapomniałem o tej Ładnej . Są gdzieś może jakiekolwiek materiały na jego temat? Może ktoś go obstrykał w tym muzeum? Najlepiej jakby sie trafiły gdzieś fotki/rysunki podwozia
  
 
Tez kiedys slyszalem nazwe Analog w znaczeniu starego Poloneza. Takie nazwy tworzy tzw. "ogol", wiec nie ma sie co dziwic ze na poczatku jest balagan.
W tej chwili chyba wiekszosc kojarzy najstarszego z nazwa "borewicz" i chyba slusznie, bo nazwe Analog wykorzystala juz sama FSO i nie warto tego zmieniac.

PF 125p Kombi 4x4 rzeczywisce oparty byl na bebechach Nivy. Jak by ktos mial szczegoly tego rozwiazania, to prosze o informacje.

Pozdrowka
Adamus