Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
tevenet Sympatyk FEFK MKIV 3D RST Replica Kraków | 2010-06-12 08:17:34 Witam,
Z uwagi na to, iż temperatury troszkę ostatnio dokuczają postanowiłem zbadać trochę temat klimatyzacji. Nie interesują mnie raczej jakieś układy uniwersalne. Wolałbym jakiś oryginał z własnym montażem (ze względu na koszty). Z tego co wiem w MK4 nie było seryjnie klimy w żadnej wersji. Moje pytanie więc brzmi czy w ogóle od jakiegoś Forda uda się coś spasować? Czy w MK5 1,6 CVH była wersja z klimą? Wiem, że to jest nieopłacalne, taniej kupię jakieś auto z klimą itp. ale ja chyba jestem uzależniony od dokładania kasy do tego auta Z góry dziękuję za pomoc. |
Gromo Audi A4 Avant 1.8T Śląsk ma władze | 2010-06-12 11:04:25 prawdopodobnie były mk4, mk5 z klimą tylko dla nas zapewne nie dostępne, samochody z klimą były produkowane na takie kraje jak meksyk, hiszpania itp.
oczywiscie to czyste spekulacje, sugeruje się tym że w innych markach tak to wyglądało np. vw jetta z 90 roku z klimą w 99% wychodził tylko i wyłącznie na USA, niestety musisz kombinować zrobić coś hand made powodzenia |
tevenet Sympatyk FEFK MKIV 3D RST Replica Kraków | 2010-06-14 00:41:24 1,4 z MKVII to dokładnie takie samo CVH jak moje 1,6 tylko nie wiem czy były takie z klimą? Klimatyzacja jest napędzana z tego samego koła pasowego co alternator? I jak ono mniej więcej wygląda? Ma ktoś jakieś zdjęcie? |
tevenet Sympatyk FEFK MKIV 3D RST Replica Kraków | 2010-06-15 07:20:14 Ogólną zasadę znam tylko chodziło mi o to czy mogę tą sprężarkę napędzać na jednym pasku z alternatorem czy musi być podwójne kółko i dwa paski. Bo nie jestem pewien czy się zmieści, nie ma tam za dużo miejsca.
Dzięki za podpowiedzi. |
tevenet Sympatyk FEFK MKIV 3D RST Replica Kraków | 2010-06-15 21:07:25 No i są pierwsze problemy. Ja aktualnie mam gaźnik Weber 2V TLD, w książce typu "sam naprawiam" jest napisane, że samochody gaźnikowe wyposażone w klimatyzację miały elektroniczny silnik krokowy. Czy jest szansa, że będzie to wszystko funkcjonować bez tego silniczka? Podobno w MK7 klima i alternator były napędzane z jednego paska? |
boru Sympatyk FEFK cabrio mk4 penelope dabrowa g. | 2010-06-16 14:46:44 |
Pre100n Sympatyk FEFK Ford Focus II C-Max Wroclaw | 2010-06-16 14:53:05
|
tevenet Sympatyk FEFK MKIV 3D RST Replica Kraków | 2010-06-16 20:44:59 "Antisocial cocksucker"
Boru mógłbyś dać jakiegoś innego linka bo na tej stronie nie mogę nic znaleźć (niemiecki ;] ) Jeżeli chodzi o spasowanie to raczej nie powinno być problemu, zastanawiam się tylko czy nie będzie problemu z wolnymi obrotami (mam gaźnik i nic mi nie reguluje prędkości biegu jałowego). W tej książce, o której już wspominałem było napisane, że służył do tego specjalny silnik krokowy. Czy ktoś wie w jaki sposób mógłbym takie coś znaleźć? Dziękuje wszystkim za podpowiedzi. |
CKsrv Sympatyk FEFK SU45 i focus Koszalin/Białystok | 2010-06-16 21:24:22 zalatwisz to (podciagacz gazu) podcisnieniem taj jak w TD
albo jak lubisz sobie cos postrugac to z silownika centralnego albo z regulatora wysokisci reflektora. |
boru Sympatyk FEFK cabrio mk4 penelope dabrowa g. | 2010-06-17 09:48:31 hehe....juz zmienione
co prawda nie ma foty spod maski....ale widac na pokretle nawiewu ze jest od klimy....czyli wniosek taki ze na hiszpanie wychodzily takie wersje. no i podpis zdjecia: Spanischer Escort mit Klimaanlage zu sehen am Drehknopf czyli za google: Hiszpański Escort, aby zobaczyć w klimatyzację na przycisk ;] ps.W haynes nie przypominam sobie aby pisalo o klimie....ale pozniej sprawdze. ps2. I jeszcze teraz na szybko znaleziony link http://cgi.ebay.pl/FORD-ESCORT-MK4-1-6i-Air-Conditioning-Fan-Drive-Belt-/200459811501?cmd=ViewItem&pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2eac55faad czyli pasek do klimy z rocznikow 1986-1990 silnik 1,6i a tu 1,4i http://cgi.ebay.pl/FORD-ESCORT-MK4-1-4i-Air-Conditioning-Fan-Drive-Belt-/200459811402?cmd=ViewItem&pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2eac55fa4a [ wiadomość edytowana przez: boru dnia 2010-06-17 09:54:06 ] |
tevenet Sympatyk FEFK MKIV 3D RST Replica Kraków | 2010-06-17 22:30:57 Tak czy tak nie mam raczej co liczyć na to, że znajdę gdzie oryginał. Będę kombinował z tym co się da znaleźć czyli najprawdopodobniej z escorta mk7. Pewnie skończę w sam raz na zimę |
boru Sympatyk FEFK cabrio mk4 penelope dabrowa g. | 2010-06-18 13:44:45 a amerykanskie escorty? w sensie modele escorta z usa....nie mialy cvh czasem 1,9? (bo klime na pewno) |
boru Sympatyk FEFK cabrio mk4 penelope dabrowa g. | 2010-06-20 19:09:54 za wikipedia:
Air conditioning was not available on cars sold in Europe although it was an option on cars sold in Brazil |
zenq Sympatyk FEFK Knight Industries Two Thousand | 2010-07-02 12:57:01 silnik krokowy byl po to, aby zwiekszyc wolne obroty podczas pracujacej klimy. rozwiazania customowe juz ci chlopaki napisali mozesz tez zastosowac bocznikowo jakis zawor sterowany 12v, np od gazu, ktory po wlaczeniu klimy bedzie podawal powietrze za przepsustnice, ilosc powietrza wysterujsze sobie zwyklym pokretlem, bo w sumie jedno dobre wyregulowanie powinno wystarczyc |
tevenet Sympatyk FEFK MKIV 3D RST Replica Kraków | 2010-07-02 13:00:30 Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Na razie trochę wstrzymują mnie finanse bo kupiłem Recaro, siłowniki elektrycznych szyb itp., ale rozglądam się w temacie. Jeśli się uda to w przyszłym miesiącu kupię jakąś kompletną klimę i zacznę się zastanawiać jak to wpasować |