Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
CKsrv Sympatyk FEFK SU45 i focus Koszalin/Białystok | 2010-06-20 18:52:28 a na benzynie tego nie ma? |
Derek511 Sympatyk FEFK FORD ESCORT MK7 GHIA Lublin (Okolice) | 2011-05-31 14:37:01 Kodów błędów nie sprawdzałem.
Co do układu wydechowego to nie jestem pewien ale raczej tak bo jak by był nie drożny to na postoju na luzie też by chyba gasł. Tak mi się wydaje. Co do silnika to podcieka olej do gniazd świec zapłonowych ( najprawdopodobniej uszczelka pod pokrywą zaworów do wymiany), gniazda i świeca ostatnio były czyszczone i olej jak na razie się nie pojawił. Świece i przewody WN były wymieniane rok temu. Filtr powietrza jest czysty. Wymieniony w zeszłym roku - sprawdzałem - nie ma potrzeby wymiany. Eletrozawór z filterkiem gazu oraz cały parownik wymieniony był w zeszłym roku. Obroty jałowe utrzymują się na poziomie ok. 900 obr. Krokowca czyściłem ponieważ falowały obroty (od 500 do 1500 skakały), teraz się uspokoiło. Olej w silniku - Elf Competition 10W40 - wymieniony wraz z filtrem wiosną zeszłego roku. Silnik odpala normalnie , bez żadnych problemów - również na gazie), obroty już nie falują. Gdy go przegazuję na postoju na luzie do 7000 obr. i puszcze gwałtownie gaz silnik też nie gaśnie. Powrócę jeszcze do krokowca. Gdy zdjąłem silnik krokowy to trzpień który ten silnik popycha przycierał się,posmarowałem delikatnie olejem i jest lepiej. Co do wydechu to gdy się jedzie i silnik schodzi z obrotów np. na luzie lub hamowanie silnikiem ostatnio zaczoł wydawać takie głuche dżwięki (nie wiem jak to opisać taki warkot, jak by tłumik w jakiś rezonans wpadał).Dodatkowo dzisiaj doszło głuche strzelanie z tłumika. Na postoju lub podczas przyśpieszania wszystko jest ok. Dodam jeszcze ,że mam katalizator. Czy przyczyną może być rozsypany katalizator który przypchał wydech?? Jak sądzicie?? Zamierzam jeszcze przejrzeć zaworek odpowietrzania skrzyni korbowej ale z tego co wiem to ma on raczej wpływ na falowanie obrotów. |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2011-05-31 15:02:25 to koniecznie sprawdź błędy, zrób reset i pojeździj trochę i ponownie sprawdź.
Wydech jest dość ważny, zwłaszcza dla lambdy, która "dobiera" skład mieszanki. Gruchnij w wydech i kata i zobaczysz czy coś gruchocze. Zaolejeone kable WN i same świece to też nie jest najlepiej, choć wg mnie nie powinno to mieć dużego wpływu. Nie znam budowy silnika 1,3, ale może to przepływomierz i przepustnica? U mnie gasł, jak łąpał lewe powietrze za przepustnicą na wtryskiwaczach... Pamiętaj, żeby po każdej ingerencji w sterowanie wokołosilnika zrobić reset i samoadaptację kompa. Inaczej będzie trzymał błędy. |
warzywisko Sympatyk FEFK Escort MK VII Międzyrzec Podlaski | 2011-06-01 07:32:28 Sprawdź też czujnik VSS(ten przy lince prędkościomierza) |
Derek511 Sympatyk FEFK FORD ESCORT MK7 GHIA Lublin (Okolice) | 2011-06-08 13:25:32 A co może się dziać przez ten czujnik??
Jakie ma zadanie i gdzie go znaleźć?? W komorze silnika czy koło zegarów? |
warzywisko Sympatyk FEFK Escort MK VII Międzyrzec Podlaski | 2011-06-10 19:06:37 Znajdziesz go przy łączeniu linki prędkościomierza i skrzyni biegów.Rozłącz go i się przejedź.Jeżeli nadal gaśnie to znaczy że nie on.
Może krokowy Ci szwankować.Żeby to sprawdzić na "blokadę" przepustnicy(która opiera się o śrubę) naklej plaster,tak by nie do końca się zamykała.I w drogę,może przy zamkniętej przepustnicy krokowy za mało dostarcza powietrza i gaśnie. |