Wibracje na kierownicy przy przyspieszaniu? AVE2001 D4D

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
co moze być przyczyną
wibracje pojawiaja sie przy przyspieszaniu szczególnie odczuwalne miedzy 80 a 110 km/h na 5, sprawdzane były koła, przeguby też wyjmowane i sprawdzane i sa oki. Przebieg samochodu ok 300 tys
jak zdejmuje noge z pedału gasu wibracje maleja i ustaja?
czy to moga być poduszki silnika ?
jak tak to gdzie moge nabyc ich komplet, w warszawie? moze sa jakies zamienniki
  
 
Popytaj się czy to morze być od koła zamachowego dwu masowego .
  
 
Ja bym się czepił przegubów wewnętrznych
Pozdro.
  
 
przeguby wewnętrzne były sprawdzane , i sa oki ,
koło dwumasowe tez sprawdzano, zresztą wymieniane było z całym sprzęgłem ok 1,5 roku temu i ma ze 35 tys przejechane
wiec co to moze byc?
  
 
A jakie masz korekcje na wtryskach??
  
 
dzieki za odpowiedz musze wiec najpierw sprawdzić korekcje, ale generalnie silnik "na ucho" pracuje równo


[ wiadomość edytowana przez: kobar76 dnia 2010-06-23 09:14:20 ]
  
 
określ co ci wibruje kierownica czy nadwozie a może coś innego
  
 
wibracje najbardziej odczuwalne sa na kierownicy jak gdyby zaczynam je odczuwać je tam (ale potem 2 -3 sekundy) wibracje juz sa odczuwalne na nadwoziu, (odczuwalne wyraźnie nawet dla pasażerów)
  
 
te koła na pewno dobrze masz wyważone?były badane z "testem drogowym" na wyważarce?kiedy zacząłeś to odczuwać?np po wym opon,naprawie,czy było dobrze i się popsuło?mnie się wydaje że na koła działają nadmierne siły statyczne,ja bym zaczął jeszcze raz od kół,tylko żeby ci zrobili z "testem drogowym", a może masz drugi komplet? to przeżuć i zobacz czy jest zmiana.
  
 
koła zostały wykluczone na samym poczatku, najpierw wyważylem, było to samo, potem zmieniłem na letnie i to samo - także to nie koła
przegób potem był wyjmowany i sprawdzany bo juz pojechał do goscia od regeneracji i oni go sprawdzili i też jest oki , wieć metodą eliminacji by wypadało ze to poduszki , ale moze coś innego ? tek wtryski jeszcze musze sprawdzić bo sa faktycznie słabe , już troche przeszłu i ich stan podobno jest "przedzawałowy" ale czekam jeszcze z regeneracja do momentu jak któryś zacnie szfankowac
  
 
czy odczuwasz drgania kierownicy przy hamowaniu???
podejrzewam którąś z opcji-
-niedowaga dynamiczna i statyczna kół
-luz łożysk kół
-luz na zewnętrznej(sworzniu) lub wewnętrznej(rzepce)końcówce przekładni kierowniczej
-luz na sworzniu zwrotnicy
-zwichrowane tarcze hamulcowe LUB!!! krzywe piasty kół
-luzy w zawieszeniu (wątpliwe nawet przy takim przebiegu)

Drgania na kierownicy i nadwoziu najprawdopodobniej pochodzą od układu kierowniczego ,hamulcowego lub zawieszenia.Gdyby były uszkodzone poduszki mocowania silnika to nadwozie by trzasło nawet na postoju,lub gdy jest uszkodzone koło zamachowe,uszkodzenie wtrysku lub listwy czy pompy podejrzewam że inne oznaki by dawały,ciężkie palenie czy brak mocy ale nie drgania podczas jazdy,po za tym podejrzewam że jak wtrysk się rozhula to przy 80-100km/h silnik pracuje normalnie, może drobne "niedowagi-korekcje"których się nie odczuję.Na temat tych wtrysków to BIG by mógł się wypowiedzieć,ale ja wątpię w to,lecz każdy się może mylić.
  
 
tarcze nie sa zwichrowane sa w miarę nowe, kiedyś miałem zwichrowane i wiem jak to wyglada (i drgałyby tylko przy hamowaniu) a tu drgania nadwozie sa tylko w momencie przyspiieszania (mocno wyczuwalne na 5 miedzy 80 -100 ) jak przestaje przyspieszać (puszczam pedał gazu) drgania ustają i samochód jedzie bez drgań - i to dlatego mysle ze to raczej nie wyważenie kół, ale wiadomo ze moge sie mylic, i też sie zastanawiam , jeszcze nie sprawdzałem jaki wpływ na takie objawy moz emieć niesprawna maglownica?

  
 
miałem u siebie tak samo niestety i bardzo długo nie mogłem dojść,ważyłem koła,tuleje wahaczy,sworznie,drązek kierowniczy nowy i dalej lipa,i na samym końcu przyczepiłem się przekładni,miała minimalny luz miedzy zębami i wystarczyło o parę stopni dociągnąć śrubę regulacyjną i jest spokój,niestety aby to zrobić bez sciągania kołyski trzeba dorobić sobie klucz..,aha sprawdz jeszcze tak,jak jedziesz i czujesz te drgania na kierownicy to spróbuj delikatnie skręcić kierownicą tyle żeby skasował się luz między zębnikiem a listwą,jak drgania ustaną to stawiam na przekładnie
  
 
Jęśli rady Profesora będa nietrafne choć ja też stawiał byn na taki temat to pozostają przegóby prawie na 100 procent wewnętrzne i jeszcze jeden temat ciężarek drgań na półosi. Mam w tej kwestii doświadczenie przy tej prędkości z regóły przegóby lub ciężarek