Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
macba76 Sympatyk FEFK Ford Escort - nieste ... Warszawa | 2010-07-14 03:12:03 Witam
Pojawił mi się następujący problem: załączenie wentylatora nawiewu na 3 bieg recyrkulacji pali bezpiecznik 25A i generuje trochę dziwnego smrodu (spalenizna). Próbowałem tak 2 razy (za drugim razem smród) i dalszą "zabawę" sobie odpuściłem, bo jestem 400km od domu. Mam Escorta z klimą, wszystkie pozostałe biegi wentylatora działają ok, tzn. recyrkulacja 1-2, a nawiew z zewnątrz 1-3. Na razie przestałem używać recyrkulacji. Co to może być? Jak wygląda wentylacja przy klimie? Są dwa wentylatory i jeden się właśnie zatarł/spalił? Czy odgrzybianie klimy może mieć jakiś wpływ na wentylator (przed wyjazdem miałem robione)? Pozdrawiam [ wiadomość edytowana przez: macba76 dnia 2010-07-14 03:14:36 ] |
macba76 Sympatyk FEFK Ford Escort - nieste ... Warszawa | 2010-07-15 09:17:52 Dzięki za pomoc. W miedzy czasie wyczyściłem styki płytki rezystorów (chociaż na moje oko były ok), popsikałem WD40, żeby usunąć ewentualną wilgoć (niby skąd miałaby być, ostatnio w samochodzie +50stC i zero deszczu). Dodatkowo smród pojawił się też na 3 biegu nawiewu (bez recyrkulacji), ale bezpiecznik się nie palił. I teraz najlepsze: już nie śmierdzi i wszystko działa ok, bezpiecznik się nie pali, wentylator działa na każdym biegu
Uwielbiam takie awarie. Teraz będę miał stresa, bo jet wielce prawdopodobne, że przyjarała się gdzieś izolacja (w końcu 25A to nie mało) i jak złapie wilgoć, to zwarcie gotowe, a znaleźć właściwe miejsce pewnie nie będzie łatwo Pozdrawiam |
profil-usunięty | 2010-07-15 10:26:49 może wentylator ma już swoje lata i ciężko już chodzi albo ma za duże luzy i dlatego pali ci bezpieczniki - sprawdź |
macba76 Sympatyk FEFK Ford Escort - nieste ... Warszawa | 2010-07-15 16:41:31
Też o tym myślałem, ale to chyba nie to. Wentylator działa ok, tzn. pracuje cicho, bez zgrzytów, pisków itp. Z drugiej strony to chyba jedyny podejrzany, bo ... no właśnie. Okazało się, że jednak samo się nie naprawiło Dziś przy rozruchu przez parę sekund leciał dymek z kratek nawiewów (taki widzialny), po czym wszystko ustało i wentylator pracował ok. Dodatkowa rzecz jaką udało mi się stwierdzić, to dziwna praca wentylatora przy zmianie prędkości. Wygląda to tak: włączam wentylator na 1, nie słychać go, ale czuć nawiew na kratkach, włączam 2, prędkość obrotów natychmiast wzrasta, słychać równą pracę, włączam 3 i jest jakby wahnięcie obrotów, chwila oczekiwania i dopiero po sekundzie wentylator wchodzi na pełne obroty, wydmuchując trochę dymu. Później już tego efektu nie da się uzyskać Sprawdziłem rezystory - są czyściutkie, niezardzewiałe, czy przypalone - to na pewno nie one się tak grzeją, żeby zrobić dym. Pozostaje więc wentylator, bo chyba tylko on może generować dym w kanałach wentylacyjnych (pod maską dymu brak), tylko raczej obstawiałbym jakieś przebicia na uzwojeniach, a nie zatarte łożyska. Jak rozumiem, żeby dobrać się do wiatraka trzeba zdjąć podszybie i rozebrać klimę (spuścić czynnik), czy jednak da się go obejrzeć, bez ruszania klimy? Pozdrawiam [ wiadomość edytowana przez: macba76 dnia 2010-07-15 16:44:50 ] |
macba76 Sympatyk FEFK Ford Escort - nieste ... Warszawa | 2010-07-20 11:21:52 Dzięki LU_MKVII18TD!
Jak widzę bez doktoratu z ginekologii za dużo tam nie zobaczę, ale z drugiej strony spróbować muszę, bo pewnie kasa za rozebranie wszystkiego w serwisie niemała - napisz może ile Cię to kosztowało Pozdrawiam |
kub3k Sympatyk FEFK taki niebieski Kraków | 2010-07-20 11:48:49 coś tam się da zobaczyć ale bardzo mało, u siebie wymieniałem niedawno dmuchawę, tyle, że ja mam 1.6, całość operacji trwała 3 godziny, ale jeśli masz czynnik w klimie to lepiej go jest odciągnąć bo inaczej cały zejdzie, u mnie akurat go nie było w ogóle. Robiłem tak najpierw podszybie, później plastikowa komora (poszło dość sprawnie), odkręca się rurkę od klimy idącą do dmuchawy, później śruby przy dmuchawie i całe to wielkie pudło się wyjmuje |
macba76 Sympatyk FEFK Ford Escort - nieste ... Warszawa | 2010-07-22 10:46:54 Rzeczywiście przez dziurę po płytce rezystorów widać niewiele, ale jednak coś to dało. Na trzecim biegu nawiewu pojawia się snop iskier wokół szczotek. Zapewne szczotki są mocno zużyte, zresztą pierścień na którym pracują też wygląda na dość wyrobiony. Spróbuję to jeszcze potraktować jakimś środkiem do czyszczenia połączeń elektrycznych, ale wymiana jest pewnie i tak nieunikniona. No nic - poszukam jakiegoś zakładu, który ściągnie i przechowa mi czynnik
Czy rozłączenie i złożenie klimy wymaga jakichś specyficznych narzędzi, zaawansowanego uszczelniania itp, czy po prostu się to rozkręca w sposób standardowy? Pozdrawiam |
kub3k Sympatyk FEFK taki niebieski Kraków | 2010-07-22 10:51:32 komplet zwykłych narzędzi głównie grzechotka z przedłużką, trochę samo zaparcia i jakieś piwko spokojnie da się zrobić samemu... aha ja u siebie dodatkowo uszczelniłem silikonem tą klapkę, jak się później okazała to właśnie przez nią lała mi się woda pod nogi pasażera
[ wiadomość edytowana przez: kub3k dnia 2010-07-22 10:52:44 ] |
CKsrv Sympatyk FEFK SU45 i focus Koszalin/Białystok | 2010-07-22 21:05:57
samozaparcia. zaparcie to wtedy jak nie mozna zrobic kupy |
CKsrv Sympatyk FEFK SU45 i focus Koszalin/Białystok | 2010-07-31 08:48:36 trzeba wyjac i zobaczyc w jakim stanie jest komutator.
|