RS2000 praca sond lambda

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

Wymieniłem w swoim Escorcie RS2000 obie padnięte sondy ; na uniwersalne HELLA. Po ok 2 m-cach zauważyłem że spalanie poszło do góry o ok 1-2 litry (LPG). W sumie wcale mi to nie przeszkadza, ale przyczepiłem się...

Mimo wymiany, komp łapie błędy 29 i 28 (lambda - za bogata mieszanka). Od razu po wymianie pokazywał tylko 28 (na 1szej sondzie), ok 2 miesiące później widzę ze jest znów 28 i 29, co wg znanego tutaj artykułu Wilka dla RSiaków jest normą w RSach z LPG..

Auto jeździ na sekwencji, bylem u gazownika na podpięciu pod kompa, wszystko gra (mapy,czasy wtrysków, temp, wartość lambda). Analizator spalin wykazuje ze mieszanka jest faktycznie troche bogata/nie dopalona (wysokie CO). Gazownik mówi żeby się nie przejmować, bo spalanie 10-13L/LPG dla silnika 2.0 150KM z 1991 roku to nie jest dużo. Auto po raz pierwszy wzięło mi w tym roku prawie 2l oleju 5w50 na 10000tyś km (rok czasu) - może to ma jakiś wpływ na sondy? Profilaktycznie, na dniach zmieniam na pół syntetyk(Ford/Mobil).

Proszę osoby obeznane w temacie sond o obejrzenie zapisu próbkowania nowych sond i ew uwagi. Wg mnie jest okej. Być może błędy sond wynikają z braku katalizatora i pracy na LPG oraz np nienajlepszym zasilaniu cewek (jutro to sprawdze), lub bo 'ten typ tak ma'. Test wykonany u elektryka profesjonalnym miernikiem (ktory tez ma opcje O2 sensor test (rysuje prosty wykres), ale tu ustawilem na voltomierz, by dokladnie zobaczyc zakres pracy)

PRÓBKOWANIE LAMBDA 1



PRÓBKOWANIE LAMBDA 2
  
 
co do sond to sie nie wypowiem ale co do oleju to jak na silnik bez remontu z 91 roku 5w50 trochę nie bardzo polecam ci valwoline 10w40 i powinno byc git 5w50 to raczej olej do mocno wysilonych silników z turbo . aha valwoline na pewno jest lepszy od ford-owskiego .. pozdro i powodzenia z sondami .. choc ja tam za bardzo bym sie nie przejmował bo rs musi mieć cos nie tak a jak będziesz dłubał i szukał to sie doszukasz grubszych wymian to tylko ford z 92 r.
  
 
Co prawda nie mam rs2000 i nie znam się na zaletach, wadach tych silników. ale powiem tak. wyrzuć gaz i masz po kłopocie. myślę że znalazło by się parę osób które potwierdzą moje zdanie, ze gdyby instalacje gazowe były takie dobre itp to by zamiast benzyniaków fabrykę opuszczały by tylko auta na gaz... Ja miałem w essim gaz jak go kupiłem. zmieniłem silnik i razem z nim wyrzuciłem cała instalacje. bo uważam że jeżeli stać kogoś na samochód ktory ma 150KM i sam w sobie pali dość dużo to powinno go też stać na zalanie go. a nie truć go gazem... mam nadzieje że nikogo nie uraziłem tą wypowiedzia a w szczególności kolegi VenPL. Pozdrawiam

Ps:zgadzam sie z kolegą WoNcki że olej masz chyba niewłaściwy. też mam zalany silnik olejem valwoline 10w40 i jestem naprawde zadowolony
  
 
a to spalanie 1-2 litry wiecej to na czym ? robiles autoadaptacje po wymienie sond? gazownik sprawdzal analizatorem spalin podczas pracy na benzynie czy na gazie ? dobrze by bylo jakbys pokazal ustawienia z programu lpg
  
 
Cytat:
2010-09-06 17:57:34, Andre42212 pisze:
Co prawda nie mam rs2000 i nie znam się na zaletach, wadach tych silników. ale powiem tak. wyrzuć gaz i masz po kłopocie. myślę że znalazło by się parę osób które potwierdzą moje zdanie, ze gdyby instalacje gazowe były takie dobre itp to by zamiast benzyniaków fabrykę opuszczały by tylko auta na gaz... Ja miałem w essim gaz jak go kupiłem. zmieniłem silnik i razem z nim wyrzuciłem cała instalacje. bo uważam że jeżeli stać kogoś na samochód ktory ma 150KM i sam w sobie pali dość dużo to powinno go też stać na zalanie go. a nie truć go gazem... mam nadzieje że nikogo nie uraziłem tą wypowiedzia a w szczególności kolegi VenPL. Pozdrawiam Ps:zgadzam sie z kolegą WoNcki że olej masz chyba niewłaściwy. też mam zalany silnik olejem valwoline 10w40 i jestem naprawde zadowolony



offtop

Gdyby ludzi było stac jeździć tylko na PB to by gazu nie zakładali...
Gdyby ciebie było stać na lepsze auto to byś pognitym escortem nie jeździł
  
 
Cytat:
2010-09-06 19:31:39, djtados pisze:
offtop Gdyby ludzi było stac jeździć tylko na PB to by gazu nie zakładali... Gdyby ciebie było stać na lepsze auto to byś pognitym escortem nie jeździł






-----------------
FEFK #2497

Był Escort MKV 1.4, 91' 2004-2011
Jest RS2000 MKV 91' 2008-
  
 
Cytat:
2010-09-06 19:31:39, djtados pisze:
offtop Gdyby ludzi było stac jeździć tylko na PB to by gazu nie zakładali... Gdyby ciebie było stać na lepsze auto to byś pognitym escortem nie jeździł



a to chyba zalezy ile sie jezdzi i od przekonan.
a skad wiesz ze jest pognity? chuba sam wiesz ze utrzymanie w sensownym stanie nastolatka to juz pod miesieczny leasing podchodzi
  
 
a o sondach nic ehh ja tam bym nimi za bardzo sie nie przejmował zrobił bym 200 km na bp i potem sprawdził kompa co siedzi w spalinach zresztą 12 n 100 gazu to jakiś lajcik hehe mnie w normie pali 12 bp hehe a na trasie zamykam se w 10 z tym ze zawsze jestem najszybszy na drodze
nie lubie byc wyprzedzany gdy jade rs-em i gdy ktoś sprawia opór pewnie stad to spalanie.... Innymi autami tak nie mam
  
 
Cytat:
2010-09-06 21:15:06, WoNcki pisze:
a o sondach nic ehh ja tam bym nimi za bardzo sie nie przejmował zrobił bym 200 km na bp i potem sprawdził kompa co siedzi w spalinach zresztą 12 n 100 gazu to jakiś lajcik hehe mnie w normie pali 12 bp hehe a na trasie zamykam se w 10 z tym ze zawsze jestem najszybszy na drodze nie lubie byc wyprzedzany gdy jade rs-em i gdy ktoś sprawia opór pewnie stad to spalanie.... Innymi autami tak nie mam



tak jak bym siebie czytal.

co do sad tak jak piszesz. pojezdzic na bp i sprawdzic w tedy.

-----------------
FEFK #2497

Był Escort MKV 1.4, 91' 2004-2011
Jest RS2000 MKV 91' 2008-
  
 
Dzieki za mniej lub bardziej użyteczne rady.

Spiesze informować ze :
- analiza spalin robiona była oczywiście na PB
- po resecie jezdzone bylo autem na PB - tez był błąd lambdy
- spalanie 12L LPG mnie wcale nie 'grzeje'
- do demotywatorów - rocznie oszczędzam kilka tyś na paliwie i to mnie nie boli
- Nie jezdze wciaz na 4000tys obr ale wyprzedzany jestem raczej bardzo rzadko Widac RSem tak mam(y).

Dziś RSik dostaje nowe tuleje & sworznie wahaczy i jedziemy sprawdzić zasilanie cewek. Jutro nowy olej Valvoline maxlife 10w40 i wszystkie filterki.

[ wiadomość edytowana przez: VenPL dnia 2010-09-07 11:46:05 ]

[ wiadomość edytowana przez: VenPL dnia 2010-09-07 11:47:48 ]
  
 
ja bym nie szukal w sondach bo kupisz jeszcze 100kompleów i bedzie tak samo. Na chwile sie poprawi po wymianie bo RS tak reaguje na nowe czesci ale zaraz bedzie to samo

przy spalaniu oleju 2l/10kkm prędzej brałbym sie za remont silnika a nie szukanie w elektryce, bo przez elektryke olej raczej nie ucieka

sprawdzales kompresje?
  
 
Cytat:
2010-09-07 12:49:29, everlast pisze:
ja bym nie szukal w sondach bo kupisz jeszcze 100kompleów i bedzie tak samo. Na chwile sie poprawi po wymianie bo RS tak reaguje na nowe czesci ale zaraz bedzie to samo przy spalaniu oleju 2l/10kkm prędzej brałbym sie za remont silnika a nie szukanie w elektryce, bo przez elektryke olej raczej nie ucieka sprawdzales kompresje?



W silniku z 1991 roku ktory ma 230tys km spalanie 2l oleju 5w50 w ciagu 1 roku nie jest powodem do remontu silnika. Zasilanie cewek jest w porzadku (13.75V na obu). Kompresja jest sprawdzona (12.5 atm na pierwszym cyl, po 13.x na pozostałych). Olej zmieniam na gęstszy. Temat sond sobie odpuszczam, chyba że ktoś zasugeruje coś odkrywczego w temacie.




[ wiadomość edytowana przez: VenPL dnia 2010-09-07 17:38:43 ]