[MKVII]Padł rezystor czy dmuchawa?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
wiem ze tamat był wałkowany kilkanascie razy ale nie znalazłem bezpośrednio dyskusji o moim problemie. Sprawa ąda następująco: pewnogo dnia nawiew przestał poprostu działać, żaden bieg nawet 3 tak jak się zdaża w większości sytyłacji. Co może być problemem? Dmuchawa, rezystor czy skrzynka? Rezystor udało mi się wyciągnąć i wygląda on tak:




Tak chyba nie powinień wyglądać. Jeszcze problem był wcześniej w zimę dmuchawa piszczała ale często przestawała. Na zimnym powietrzu czasem na ciepłym w lato wogóle. Potem padła. Mam akurat okazje kupić całą dmuchawe wraz z rezystorem. Potrzebuje szybkiej odpowiedzi gdyż dzisiaj chcę pojechać.
  
 
Zacznij od zwarcia przewodów dochodzących do rezystora (na przekręconym kluczyku i włączonym przełączniku od nawiewu). Jeśli dmuchawa zacznie działać to walnięty jest rezystor. Jeśli nie zadziała, to musisz wyjąć dmuchawę i ja obejrzeć. Możliwe, że to tylko szczotki się wytarły i wystarczy je wymienić. Inna opcja to wytarta część o którą trą szczotki (ja tak miałem) wtedy pozostaje już tylko wymiana całej dmuchawy. W tym przypadku przy zakupie sprawdź szczotki i cała resztę, czy przypadkiem też nie są powycierane
  
 
Nie mam bladego pojęcia jak skręcić te kable... Jakaś pomoc albo instrukcja.
  
 
Cytat:
2010-11-09 13:50:22, Fari pisze:
Nie mam bladego pojęcia jak skręcić te kable... Jakaś pomoc albo instrukcja.


Metoda na spinacz biurowy
  
 
Polecam zapoznanie sie z obsługa prostego multimera i pomiary.
Poza tematem będe musiał zapodac wiekszy monitor - ze zdjęciami to "ciut" przesadziłes
  
 
Ja na początek proponowałbym sprawdzić masę od dmuchawy, bo to może być najprostsze rozwiązanie i najłatwiejsze do sprawdzenia. Miałem właśnie taki przypadek u siebie i powodem niedziałania dmuchawy była korozja na masie. Kabel masy masz na podszybiu z prawej strony (patrząc na przód auta) gdzieś w okolicy silniczka wycieraczek i co najciekawsze masa od wycieraczek jest spięta w tym samym miejscu. U mnie wycieraczki działały a dmuchawa nie
  
 
podalacz plus akumulatora do 3 nozek od rezystora oczywiscie podlaczonego i dotykaj osobno kazdej nozki jesli dmuchawa ruszy to wszystko jest z rezystorem ok byc moze jest to wina skrzynki bezpiecznikow tak bylo w moim przypadku
  
 
Wszystko zrobione, rezystor w porządku a winowajcą była karteczka z "burdelu" która wleciała do wentylatora i stawiam że go zablokowała bo była nadpalona:/ Wymiana silnika a co ciekawsze miałem skrzynkę do której wchodziła klima... 3 godziny u elektryka ... ale nauka na przyszłość: bezcenne.