Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
kamil76 Sympatyk FEFK Citroen C4 Grand Pic ... Ostróda | 2010-11-29 22:52:19 Jak załozysz zimowe na przód ,a na tyle zostawisz letnie to rozwalisz się na pierwszym zakręcie .Przyspieszenie będziesz miał super i to Ciebie zgubi ,tył Ci ucieknie i na reakcje będzie za pózno .Jak Cie nie stać to kup chociażby bieżnikowane ale cztery ! |
Mateklobez Sympatyk FEFK MK7 3d Łobez / Rees | 2010-11-29 23:03:52
Taka sama sytuacja przy hamowaniu, tył Cię wyprzedzi. Generalnie dwie opony zimowe jak zakładasz to masz wybór: 1. Jak nie założysz na przód to skręcisz kołami, a pojedziesz prosto, walniesz w drzewo i zginiesz... 2. Jak nie założysz na tył to skręcisz, tyłek Cie wyprzedzi, uderzysz tyłem w to samo drzewo i zginiesz, tyle że nie będziesz wiedział dlaczego... [ wiadomość edytowana przez: Mateklobez dnia 2010-11-29 23:18:14 ] |
kamil76 Sympatyk FEFK Citroen C4 Grand Pic ... Ostróda | 2010-11-29 23:08:01
Dobrze prawisz tyle ,że akurat odwrotnie |
JmB (S) Sympatyk FEFK Escort RS / Mondeo S ... Kraków | 2010-11-29 23:16:13 Generalnie rozmiaru opon nie zmieniaj, załóż takie jak letnie.
Węższe mają sens jak jeździsz po śniegu, wtedy się wcinają w śnieg co daje lepszą przyczepność, natomiast na mokrym będziesz miał dużo mniejszą skuteczność takich opon, szczególnie na zakrętach łatwiej wpaść w poślizg. Także rozmiar ten sam, tylko wersja zimowa. |
Mateklobez Sympatyk FEFK MK7 3d Łobez / Rees | 2010-11-29 23:16:41
Hehe, racja
|
Venom_4x4 Sympatyk FEFK Escort RS 2000 4x4 Warszawa | 2010-11-29 23:54:16 Jak masz wymieniać tylko dwie to sobie odpuść wogóle. na letnich bedziesz jeździł wolniej niże emeryt z parkinsonem, ale przynajmniej przyczepność (czy raczej jej brak) bedzie jednakowa i sie przyzwyczaisz. jak dasz na jedną oś to tak jak koledzy pisali - zgubi cie to. niektórzy tak zakładają, ale to droga do pierwszego poślizgu.
Przepatrz ceny bieżnikowanych. na zime nie są złe, a bedziesz miał 4. ----------------- Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy.. |
AmbitnyInaczej89 Escort MKVII 1.8TD Mielec | 2010-11-30 00:18:52 Ja do swojego założyłem dwie nowe Dayton DW510 (około 150zł/sztukę) na przód i na tył używane Kumho (od poprzedniego właściciela) Rozmiar 185/65/R14 |
Sjepka Sympatyk FEFK Honda & Honda Okrajnik k/Żywca | 2010-11-30 10:16:38 185/55/15 przód i 195/50/15 tył i kazda to sama przyjemność |
everlast Sympatyk FEFK 2xRS2K Bielsko-Biała | 2010-11-30 11:21:54
185/60/14 przód i 185/65/15 (6J seryjne z RS)tył 15 w takim rozmiarze przyjkladowo goodyear ultra grip 6/7 po jednym sezonie kupisz 4szt za 350pln z założeniem i wyważeniem. Koszt nowej oponki to min 269pln. Dlatego nowych nie kupuje bo dwa przejazdy i wygladaja jak roczne uzywki Jeszcze 2 kolcówkina przód na mega snieg i bajera |
luckyboy Sympatyk FEFK Ford Escort 1.8D Toruń | 2010-11-30 16:41:05 Ja mam zalozone 155/80/13 i samochod jezdzi jak po szynach - nie ma problemu z ruszaniem i hamowaniem. Z tylu zimowki maja tylko 3mm i czasami lubia uciec na zakrecie, ale mala kontra kierownica wystarcza |
yvr Wrocław | 2010-12-01 20:31:35 Też mam u siebie 155/80/13, Toyo, kupione nowe dwa lata temu i nie polecam. Na śniegu spoko, ale na mokrym w zakręcie czuć moment dosyc gwałtownego "przegięcia", w którym opona zaczyna się zawijać pod felgę. No i na dziurawych łukach (np. przejazd przez torowisko tramwajowe) czuć jak opona "przeskakuje" na dziurach. Nie wiem czy to wina tych konkretnych opon, ale jeśli nie, zdecydowanie nie polecam tak wąskich rozmiarów, mimo że jest to jeden z rozmiarów podawanych przez producenta jako odpowiedni do tego samochodu. |