KOD 0108

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Jestem tu nowy,ale przeczytałem chyba już większą część tematów.Mam problem z corollą 2.0d4d 116KM.Samochód ma przebieg 65tys. a roblem zaczoł się wraz z nastaniem mrozów.Nie chodzi mi o mróz 5-7st tylko 10 i niżej.Najpierw samochód nie odpalał,tz miał ochotę ale nie łapał.Sprawdzone świece wszystko OK.Rozrusznik kręci jak głupi /Nowiutki Banerek 74Ah 640 lub 680 A/ Jak już udało sinik uruchomić podczas jazdy i przyspieszania zapaliła się,, złota" kontrolka z ikoną silnika,która jak czytałem forum wszystkim spędza sen z powiek. Podjechałem do znajomego który KTS-em odczytał następujące kody P1251 który swiadczy o wielu przyczynach i P0108 informujący o problemie z obwodem czujnika cisnienia atmosferycznego.Błędy wykasował ale nie miał w tym dniu czasu zająć się problemem,miałem jezdzić do poniedziałku.Jednak po paru km znów złota lampka.W poniedziałek byłem umówiony w mabi na Sokratesa,jednak z rana lampka nie paliła się/cudowne ozdrowienie jak się dowiedziała że jedzie do service/.jednak podczas przyśpieszania głownie na 3 potrafiła pojedyńczo szarpnąć. .Na Sokratesa odczytali P0108 cyt.obwód bezwzględnego-czujnik cisnienia atmosferycznego.Po skasowaniu błąd podczas prób drogowych z podpiętym testerem nie wystąpił samochód 2 dni w service przejżano inst elekt.i nic .Idą mrozy ja szykuję się na wyjazd świąteczny pomocy!!!!Mam ostatni tydz. na ganianie po service lub na własne naprawy,ale gdzie szukać przyczyny teraz wszystko ok czekam na wasze rady
  
 
Musisz poprostu pojechac do kogos kto ma tester Toyoty i zna sie na Toyotach,a nie wiedze na poziomie dziennikarza motoryzacyjnego
Najpierw P1251 jeden z najczestszych przypadlosci - przeladowujaca turina-problem jest w turbinie lub w elektrozaworku na podcisnieniu ktory nia steruje,czasami wystarczy wyczyscic sam filterek na tym zaworku.Ta usterka wystepuje przy 2300-2800 obr na silniku i niema zwiazku z problemem nr 2.
Problem drugi -klopoty z zapalaniem
Wymienic filtr paliwa na nowy oryginal.
Wstawic wezyk przezroczysty za obsade filtra aby wykluczyc ze sie zapowietrza.
Sprawdzic swiece zarowe,korekcje na wtryskach po nocy i odpaleniu.
Nagrac rozruch silnika i odczytac ile obr kreci rozrusznik i jakie jest wtedy cisnienie paliwa.
Ot i cala wstepna diagnostyka.Czy to naprawde takie trudne??
Przecietnemu mechanikowi zajmie to ze 3 godziny ze skrobaniem sie po glowie i drapaniu po jajcach
Trzeba oczywiscie wiedziec ile ma krecic i jakie ma byc to cisnienie ,i korekcje.
Po stwierdzeniu czego silnikowi brakuje czy obrotow czy cisnienia ,czy wtryski zle stoja mozna sprawdzac dalej i naprawiac uszkodzone elementy.
Kod p0108 swiadczy ze tester ktorym auto jest diagnozowane mozna sobie wsadzic w zad bo w silniku 1CD niema takiego kodu bledu.
Statystycznie w tym silniku najczestszym powodem nieodpalania zima jest paliwo letnie, akumutator ,rozrusznik,wtryski,swiece zarowe,zablokowany filtr paliwa....w tej kolejnosci.Wystarczy tylko zdiagnozowac
To co z tych rzeczy juz sprawdzono ,oprocz przejazdzki i chrzanienia w bambus.


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2010-12-11 16:08:21 ]

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2010-12-11 16:11:05 ]
  
 
Dzięki za szybką odp. czy znasz w Wawie kogoś zaufanego kto by mi to sprawdził???? do Katowic mam dośc daleko bo chętnie bym do Ciebie podjechał .Liczyłem że jak podjadę do autoryzowanego przedstawiciela Denso to będą mieli odpowiednią wiedzę i sprzet a z tego co piszesz to ani wiedzy ani sprzętu.
Lokalizacja tego filterka to okolice turbiny chyba tak gdzieś na forum czytałem Twoją wypowiedz w tej sprawie,problem wtedy dotyczył Raf4

[ wiadomość edytowana przez: b521 dnia 2010-12-11 16:27:02 ]

[ wiadomość edytowana przez: b521 dnia 2010-12-11 16:30:32 ]
  
 
Cytat:
2010-12-11 16:19:26, b521 pisze:
Dzięki za szybką odp. czy znasz w Wawie kogoś zaufanego kto by mi to sprawdził???? do Katowic mam dośc daleko bo chętnie bym do Ciebie podjechał .Liczyłem że jak podjadę do autoryzowanego przedstawiciela Denso to będą mieli odpowiednią wiedzę i sprzet a z tego co piszesz to ani wiedzy ani sprzętu. Lokalizacja tego filterka to okolice turbiny chyba tak gdzieś na forum czytałem Twoją wypowiedz w tej sprawie,problem wtedy dotyczył Raf4 [ wiadomość edytowana przez: b521 dnia 2010-12-11 16:27:02 ] [ wiadomość edytowana przez: b521 dnia 2010-12-11 16:30:32 ]


W denso moga ci conajwyzej wtryski wymienic...to jak z lekarzami jak trafisz do kardiologa to ci bedzie serducho leczyl a wykitujesz na nerki.
Tak elektrozaworek jest po drodze na wezyku z Vaku pompy do gruchy regulatora sprezu na turbinie.
  
 
Cytat:
2010-12-11 16:54:32, Bigelektron pisze:
W denso moga ci conajwyzej wtryski wymienic...to jak z lekarzami jak trafisz do kardiologa to ci bedzie serducho leczyl a wykitujesz na nerki. Tak elektrozaworek jest po drodze na wezyku z Vaku pompy do gruchy regulatora sprezu na turbinie.


Pogoda nie zachęca do grzebania pod maską szczególnie jak się nie ma garażu.Muszę to komuś zlecić tylko komu!!!! Denso zawiodło .Czekam na mróz lub odwilż w pierwszym przypadku sprawdzę czy będzie odpalać filtr jest nowy ON Statoil Gold

[ wiadomość edytowana przez: b521 dnia 2010-12-11 17:58:36 ]
  
 
Cytat:
2010-12-11 17:10:42, b521 pisze:
Pogoda nie zachęca do grzebania pod maską szczególnie jak się nie ma garażu.Muszę to komuś zlecić tylko komu!!!! Denso zawiodło .Czekam na mróz lub odwilż w pierwszym przypadku sprawdzę czy będzie odpalać filtr jest nowy ON Statoil Gold [ wiadomość edytowana przez: b521 dnia 2010-12-11 17:58:36 ]


Na Statoil to juz nawet ta babcia z reklamy motor przestala tankowac,bo korba wyszla bokiem
  
 
Korba bokiem jeszcze mi nie wyszła,ale kto wie kiedyś może się zdażyć .A tak serio to gdzie mogę te wszystkie czynnosci wykonać,tylko żeby to zrobił jakiś kumaty.Bigelektron może znasz kogoś???Jaki może być przybliżony koszt takiej diagnozy.Idą święta i chciałbym żeby starczyło mi na korpia.
  
 
Cytat:
2010-12-12 07:08:17, b521 pisze:
Korba bokiem jeszcze mi nie wyszła,ale kto wie kiedyś może się zdażyć .A tak serio to gdzie mogę te wszystkie czynnosci wykonać,tylko żeby to zrobił jakiś kumaty.Bigelektron może znasz kogoś???Jaki może być przybliżony koszt takiej diagnozy.Idą święta i chciałbym żeby starczyło mi na korpia.


Np u mnie.Tylko nie pytaj kto w Warszawie i za ile bo niemam pojecia
  
 
Cytat:
2010-12-12 12:19:15, Bigelektron pisze:
Np u mnie.Tylko nie pytaj kto w Warszawie i za ile bo niemam pojecia


Dziś korzystając z pogody poszedłem sprawdzić to co napisałeś.Wyczysciłem filterek między wakupompą a zaworkiem i tu ciekawostka.dolny wężyk idzie do wakupompy drugi do turbiny nad nimi powinna być gumowa gruszka a u mnie brak gruszki został tylko złamany kruciec,i tu mam do Ciebie pyt.za co odpowiada ta gruszka co mi jej brakuje.Może to jest źródło mojego , filterek oczywiscie był czysciutki.Jak brzmi nazwa tego zaworu.Jeżeli dobrzeodczytałem nr.to 25819-27858.Czy to vacum zawór???

[ wiadomość edytowana przez: b521 dnia 2010-12-12 16:57:20 ]
  
 
Cytat:
2010-12-12 16:11:55, b521 pisze:
Dziś korzystając z pogody poszedłem sprawdzić to co napisałeś.Wyczysciłem filterek między wakupompą a zaworkiem i tu ciekawostka.dolny wężyk idzie do wakupompy drugi do turbiny nad nimi powinna być gumowa gruszka a u mnie brak gruszki został tylko złamany kruciec,i tu mam do Ciebie pyt.za co odpowiada ta gruszka co mi jej brakuje.Może to jest źródło mojego , filterek oczywiscie był czysciutki.Jak brzmi nazwa tego zaworu.Jeżeli dobrzeodczytałem nr.to 25819-27858.Czy to vacum zawór??? [ wiadomość edytowana przez: b521 dnia 2010-12-12 16:57:20 ]


No wlasnie ta gumowa gruszka ktorej niemasz to oslona filterka,a to co wyczysciles na wezyku to nie jest filterek tylko taki zbiorniczek cholera wie do czego sluzacy ,moze jakis tlumik pulsacji czy cos.
Poniewaz brakuje filterka wiec caly kurz z powietrza wnika do zaworka wiec jest wielce prawdopodobne ze sie blokuje lub zacznie w przyszlosci wiec trzeba go w pierwszej kolejnosci wymienic.poniewaz nowy kosztuje 1500 zl wiec lepsza bedzie uzywka za 300
  
 
Znalazłem w necie ten zaworek czy do mycia tego zaworu ten gumowy kapturek trzeba zdjąc???
  
 
Cytat:
2010-12-13 18:21:21, b521 pisze:
Znalazłem w necie ten zaworek czy do mycia tego zaworu ten gumowy kapturek trzeba zdjąc???


Mycie tego zaworka nic nie daje ...albo jest dobry albo nie.
  
 
Cytat:
2010-12-13 18:35:17, Bigelektron pisze:
Mycie tego zaworka nic nie daje ...albo jest dobry albo nie.


Jak sprawdzić co mi przysłali, przed montarzem.Chciałbym być pewien że montuje towar 100% sprawny
  
 
Cytat:
2010-12-13 19:52:37, b521 pisze:
Jak sprawdzić co mi przysłali, przed montarzem.Chciałbym być pewien że montuje towar 100% sprawny


Nie sprawdzisz trzeba zamontowac i przetestowac.
  
 
Witam jestem już po naprawie,problemem był EGR jak narazie wszystko ok nawet trochę lepiej chodzi i silnik jakoś mniej klekocze.Naprawiał warsztat w Wawie na ul Osiedle 2.Warsztat polecili mi z forum Lexusa.Bigelektron bardzo dziękuję za pomoc i chęć podzielenia się swoją wiedzą jesteś WIELKI !!!!!!!!!!!
  
 
Cytat:
2010-12-23 07:14:11, b521 pisze:
Witam jestem już po naprawie,problemem był EGR jak narazie wszystko ok nawet trochę lepiej chodzi i silnik jakoś mniej klekocze.Naprawiał warsztat w Wawie na ul Osiedle 2.Warsztat polecili mi z forum Lexusa.Bigelektron bardzo dziękuję za pomoc i chęć podzielenia się swoją wiedzą jesteś WIELKI !!!!!!!!!!!


Gdybys od razu odczytal bledy testerem Toyoty ,to by nie bylo tajemniczego kodu0108 tylko p0400 bo to kod EGRu