Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
robertkaluza Klubowy Weteran Daewoo Espero 1.8 LP ... Tychy | 2011-01-06 23:35:44
Ja zmieniałem u siebie płyn. Chciałem skorzystać z porad z forum (bodajże kol.Asterixa) ale jest tam napisane, że przewody idą w pobliżu chłodnicy na dole - u mnie niestety ich nie było (silnik 1.8 ). Cały płyn odciągałem ze zbiorniczka, co chwile kręcąc kierownicą. Potem zalałem płyn, okazał się za gęsty (chyba Bogdan mnie wtedy uświadomił ). Więc spuściłem gęsty i wlałem kupiony na stacji Orlen płyn do wspomagania układu kierowniczego (sprzedawca mi pomógł wyszukać). Niestety chyba nie udało mi się tego gęstego płynu odpowiednio usunąć, bo czasem jak odpale auto na mrozie, to przy manewrowaniu na parkingu potrafi mi kierownicę prawie zblokować na 2-3 sek. a potem jest już normalnie. Ale nie mam już siły grzebać i spuszczać znowu całego płynu Pozdr. [ wiadomość edytowana przez: robertkaluza dnia 2011-01-06 23:36:04 ] |
robertkaluza Klubowy Weteran Daewoo Espero 1.8 LP ... Tychy | 2011-01-06 23:58:31
W markecie nie radze. Ogólnie te do wspomagania są chyba takie same jak do skrzyń automatycznych. Z tym, że nie każdy do skrzyni automatycznej pasuje do wspomagania (ja właśnie olejem z marketu do automatycznych skrzyń zalałem i okazał się za gęsty). Pozdr. |
as1799 Espero Gdynia | 2011-01-07 20:59:32 Mam jeszcze pytanie czy kazdy z tych oleji jest mineralny???
Dzieki pozdrawiam |
Kula69 Klubowy Weteran BMW 530d Warszawa Ursynów | 2011-01-09 11:43:27
schemat masz na klubowym ftp'e możesz sie podeprzeć katalogiem tam bedzie to rozrysowane |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2011-01-09 11:46:00
z całym przekonaniem napiszę : NIE MA TAKIEJ MOŻLIWOŚCI żeby "nie mieli" ! każda z w/w firm ma w swojej ofercie ten produkt i niejako obowiązek dostępności tegoż na półkach swoich stacji !: np. produkt na Orlenie [ wiadomość edytowana przez: bogdan1 dnia 2011-01-09 12:36:34 ] |
Cwikus DU Espero 1.5GLX 16V Piekary Śląskie | 2011-01-09 19:13:46
mój niemechaniczny nietechniczny i nieduży umysł podpowiada mi, że w takim układzie spodziewać się należy przede wszystkim właśnie oleju mineralnego. po co tam olej syntetyczny, który jest używany tylko w najbardziej wymagających miejscach jak np. nowe silniki? |
Cwikus DU Espero 1.5GLX 16V Piekary Śląskie | 2011-01-09 20:01:37
no tak, ja tu mam na myśli silniki wiekowe typu esperakowego gdzie na syntetyku możesz jeździć tylko tankując go równomiernie z paliwem. mineralny nie musi być "gęsty", są różne gęstości i zapewne ten do przekładni wspomagania będzie rzadszy niż np. do skrzyni biegów (ze względu na jego nieco inny chatakter wykorzystania). |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2011-01-09 20:40:06
dostałeś LINKA DO KONKRETNEGO PRODUKTU ! ..po co rżnąć głupa albo próbować robić głupa z kogoś w Espero jest olej dokładnie tej klasy ..niewskazana w w tym przypadku jest zmiana np. na DTF z grupy syntetyków i tyle! Co do Roberta_K - tak mu (paskudnie) doradzili na stacji ..czy też sam sobie bezkontrolnie doradził (nie pomnę już) , że wlał do wspomagania oil przekładniowy stosowany do manualnych skrzyń b. |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2011-01-10 02:37:31
Słuszna uwaga ..w linku 3 produkty ..mea culpa , bo liczyłem na chociaż szczątkową Twoją wiedzę i na to , że skoro jako 1-wszy wyskakuje ten właściwy to nie będzie wątpliwości Tak ..tego (lub takiej samej kategorii ATF-a II masz kupić ) P.S. jestem milszy |
as1799 Espero Gdynia | 2011-01-10 09:48:31 Dziekuje
|