[MKVI] RS 2000 MTX - prędkość a obroty

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Drodzy RSiarze mam pytanko...ile obrotów macie na 5 biegu przy 100 km/h?? Jestem tego ciekaw bo po założeniu skrzyni od diesla mam wrażenie ze obecnie mam przy 100 mniej niż miałem na poprzedniej skrzyni...

teraz przy 100km/h na V biegu mam 2400 obr/min wydaje mi się,ze to wyraźnie mniej niż wtedy..i nie jestem pewien ale poprzednio miałem chyba coś koło 3000obr/min, piszcie mi tu ładnie ile macie bo ciekaw jestem
  
 
No raczej dobrze Ci sie wydaje bo dieslowska skrzynia jest dluzsza i przy 3tys obr bedziesz mial ok 120km/h gdzie z RSa skrzynka przy 120km/h potrzebuje ok 3500 obr
  
 
z tego co sie mi wydaje to wyglada to tak:
100km/h = 3000obr/min
140km/h = 4000obr/min
180km/h = 5000obr/min
jak nie zapomne to obadam jutro
  
 
Skrzynia Diesla jest inna. Temat wiele razy poruszany na forum. Everlast podał Ci dokładnie jak to jest na oryginalnej skrzyni.

Zaletą Twojej skrzyni jest to, że pewnie auto będzie Ci mniej paliło i zwiększył Ci się V-max .
No i chyba masz szanse lepszy rezultat na 1/4 wyciągnąć, bo skończysz na 3, a nie 4 biegu .


[ wiadomość edytowana przez: deathrider_85 dnia 2011-01-30 23:29:55 ]
  
 
Cytat:
2011-01-30 23:28:45, deathrider_85 pisze:
Skrzynia Diesla jest inna. Temat wiele razy poruszany na forum. Everlast podał Ci dokładnie jak to jest na oryginalnej skrzyni. Zaletą Twojej skrzyni jest to, że pewnie auto będzie Ci mniej paliło i zwiększył Ci się V-max . No i chyba masz szanse lepszy rezultat na 1/4 wyciągnąć, bo skończysz na 3, a nie 4 biegu . [ wiadomość edytowana przez: deathrider_85 dnia 2011-01-30 23:29:55 ]



wiem,ze jest inna chciałem tylko się zorientować jak dużo róznią się przełożenia porównując prędkość obrotową przy danej prędkości na poszczególnym biegu...nie mam już tamtej skrzyni na aucie takze nie mam jak tego sprawdzić a ciekawi mnie to
  
 
tego co jestem pewien to licznikowo jak ciagne do odcinki, to wyglada to mniej wiecej tak na mtx:
1 bieg- 60km/4
2 - 95km/h
3 - 130km/h
4 - 175km/h
5 - 220km/h na lpg 230km/h (66000obr/min)

5bieg 1000rpm to chyba mam jakies 30-35km/h.

ps niektórym licznikowo 3 bieg kończy 140-150km/h albo 230km/h na 5 biegu przy 6100rpm

Kazda zmiana przełożenia w góre to spadek obrotów o jakies 1300obr/min, dlatego fajnie jest przy 5500obr/min zmieniac bieg wskakuje na 4000obr i od razu maks moment a jak sie ciagnie pod 6500rpm to po zmianie biegu spada na 5000rpm a moment juz wtedy opada..

z checia porownalbym jak sie to zbiera ale wydaje mi sie ze na 1/4 dieslowska moze byc gorsza co innego na 4/1 0-60mph na mtx75 z rsa bedzie na bank szybciej ale juz 0-100km/h bedzie na dieslowskiej bo pewnie dwoja jest dłuższa
wiem jedno 4 i 5 bieg w RS z mtx jest ogien, 3 słaba, duzo razy tak mam 1,2 fajnie 3 trace ale jak wrzuce 4 to wiem ze bedzie dobrze jak sprzeglo nie slizgnie

Podsumowując: nie ma to jak na ostatnim biegu odcina paliwo i brakuje przełożeń. Jeżeli chodzi o wolnossące to spotkałem sie z tym tylko w RS z mtx75 te skrzynki sa naprawde harde!!
  
 
Nie bardzo zrozumiałem ta wypowiedz ,co do obr/min w moim mtx z rs przy silniku 1,8 3000 obr= 100km,3400-3600=120 ,i chyba masz walnieta skrzynie bo na 3 biegu własnie jest najlepsza elastycznosci przyspieszenie.
  
 
Cytat:
2011-01-30 22:21:33, trance pisze:
teraz przy 100km/h na V biegu mam 2400 obr/min wydaje mi się,ze to wyraźnie mniej niż wtedy..i nie jestem pewien ale poprzednio miałem chyba coś koło 3000obr/min


Z tego co pamiętam to na V przy 3000obr/min mam na budziku 120 km/h
  
 
mtx przy rda 4200 obrotów to 140km/h na 5 biegu
 
 
Cytat:
2011-02-01 13:55:34, iglaxr3i pisze:
Nie bardzo zrozumiałem ta wypowiedz ,co do obr/min w moim mtx z rs przy silniku 1,8 3000 obr= 100km,3400-3600=120 ,i chyba masz walnieta skrzynie bo na 3 biegu własnie jest najlepsza elastycznosci przyspieszenie.


nie mam walnietej, inne auta maja mocniejsza 3.. np celica 2004 1.8 VVti 143PS ( 1-2 jestem troche z przodu, kończe trojke celica sie zrownuje dopiero jak 4 wbije tocelica dostaje baty)Wiadomo japonce lubia wysokie obroty i ten model ma dodatkowo zmienne fazy rozrzadu.
Wiadomo wrzucisz 3 bieg przy 80km/h masz dokladnie 4000rpm to wiadomo ze jest ogien niektorzy jak chca sie przejechac rsem, to nawet z trojki ruszaja i nie widza nic dziwnego mowia ze cos slabo, jak ja jade to jest lepiej
moim zdanie 2 bieg jest lepszy bo jak przy 20km/h uderzysz buta to po 3-4sec masz 100km/h
jade na bielsko to sprawdze z cxiekawopsci, bo prawie kazdy pisze co innego
  
 
Jak miałem RDA to seryjnie miałem zwykłą skrzynię z długimi przełożeniami.
Jak zmieniłem na skrzynię z 1.6 to okazało się, że mam krótsze przełożenia, co było z jednej strony fajne, ale z drugiej wpieniało mnie na trasie, bo samochód mi trochę więcej palił.

W obecnym BMW mam można powiedzieć długą skrzynię (a raczej dyfer - 2.93) i mi taki stan rzeczy pasuje. Przy 1/4 dociągam do końca na 3 biegu i to właśnie ten bieg jest w sumie najbardziej dynamiczny (powiedzmy, że od 0 do 160km/h można na nim jechać).
  
 
sprawdzone i potwierdzam:
5 bieg 3000rpm = licznikowe 103km/h (gps 100km/h) zimówki 14" 185/60
  
 
generalnie opanuje równą prace silnika to śmigne na porządne testy...z tego co teraz wiem to przyzwyczajony śmiganiem po mieście na V biegu przy 60km/h - spokojnie mozna było lewym jeszcze pocisnać kogoś zauważyłem ze na tej skrzyni 60 na V to już za mało..IV bieg jest w sam raz, bo wtedy mam 2000obr/min i tu na razie zauważalna zmiana w technice jazdy w stosunku do RSowego MTXa..
  
 
wpadaj na rakietowa tam sie sprawdzi
  
 
Ja też mogę potwierdzić, wczoraj sprawdzałem i na V przy 100km/h miałem równe 3tyś obrotów.
  
 
A ja nie mam MTX i skrzyni z diesla i mam 100km/h przy 2700 i śie wcale nie chwale 200km/h mam przy 5900 czyżbym brał rsa

[ wiadomość edytowana przez: Andre42212 dnia 2011-02-05 16:56:02 ]
  
 
Cytat:
...100km/h przy 2700...


Cytat:
...200km/h mam przy 5900...


No to obrotomierz (albo prędkościomierz) źle ci wskazuje.
  
 
Cytat:
2011-02-05 16:51:27, Andre42212 pisze:
A ja nie mam MTX i skrzyni z diesla i mam 100km/h przy 2700 i śie wcale nie chwale 200km/h mam przy 5900 czyżbym brał rsa [ wiadomość edytowana przez: Andre42212 dnia 2011-02-05 16:56:02 ]



zbędny post...po co kolega pisze skoro to nic nie wnosi do tematu?
  
 
ja mam 1.6 16v kombi i przy 3-4tys (120-130) mam wrazenie ze zaraz silnik wyskoczy ;/ (wyje jak glupi) to chyba nie jest normalne, wiecie od czego tak moze byc?
  
 
Cytat:
2011-04-27 16:49:52, maciasty pisze:
ja mam 1.6 16v kombi i przy 3-4tys (120-130) mam wrazenie ze zaraz silnik wyskoczy ;/ (wyje jak glupi) to chyba nie jest normalne, wiecie od czego tak moze byc?



zapewnie nie masz mtxa wiec twoj post w tym temacie jest nie potrzebny. sam tytul mowi, RS2000 MTX... a ty masz zapewne IB5

-----------------
FEFK #2497

Był Escort MKV 1.4, 91' 2004-2011
Jest RS2000 MKV 91' 2008-