[MKVII] pochłania benzynę litrami

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich mam ogromny problem z moim fordem a mianowicie z jego ogromnym apetytem na benzynę. Mój ford ma silnik 1,4 75KM pełen wtrysk + gaz. Od pewnego czasu mam mój escort pochłania straszne ilości benzyny i to tylko przy odpaleniu aż przełączę go na gaz trwa to około 10 minut. Pięć litrów benzyny wystarcza mi na 3-4 odpalenia i koniec. Muszę dodać że spalanie gazu jest prawidłowe. Czego to może być przyczyna proszę o pomoc i dobre rady bo staje się to trochę denerwujące jak chce gdzieś jechać, a tu okazuje się brak paliwa.


[ wiadomość edytowana przez: lukmoto dnia 2011-02-12 20:35:18 ]
  
 
A sprawdzałeś sondę lambda? może Ci padła tu masz linka odnośnie sondy

lambda

zwykłym miernikiem sprawdzisz napięcia.



[ wiadomość edytowana przez: COYOTE-25 dnia 2011-02-12 20:30:26 ]
  
 
Tak duże spalanie, ponad litr na kilka minut, silnik 1.4 nie jest w stanie przetrawić jeśli nie stawiasz obrotomierza do pionu i nie wbijasz pedału gazu do skrzyni biegów. Powyżej pewnej ilości paliwa na jednostkę powietrza silnik nie będzie chciał chodzić (pot. zalewa się). Jeśli przy takim spalaniu chodzi równo i nie gaśnie, to może być jakiś wyciek. Odpal auto na benzynie, najlepiej w garażu. Niech trochę pochodzi, a potem obwąchaj dokładnie czy nie śmierdzi benzyną i poszukaj plam pod samochodem.
  
 
już sprawdzałem tą możliwość plamy nie ma ale czuć benzyną pod maską a podczas pracy obroty falują ale to pewnie wina krokowca. A co innego może być prócz sondy?

[ wiadomość edytowana przez: lukmoto dnia 2011-02-13 13:47:17 ]
  
 
U mnie przy padniętej lambdzie obroty falowały(z tym, że na ciepłym tylko, na zimnym z kolei się blokowały czasem w okolicach 2.5-3k). Poza tym żarł powyżej 8 w trasie(normalnie <6.5) a w mieście to i ze 12, i strasznie było czuć benzynę stojąc za samochodem i czasem trochę w środku.

[ wiadomość edytowana przez: coo84 dnia 2011-02-13 14:37:47 ]
  
 
U mnie był przytkany kruciec tylko nie pamietam od czego to bylo przy wtrysku i miałem termostat do wymiany i sonda nie miała dobrej masy albo jej brak to mi palił z poczatku 25l benzyny, po wymianie wtrysku spadlo do 20l, zmasowałem sonde to znowu spadło do ok 16l az wkoncu brat wyczail ze za szybko sie grzeje i wymienilem termostat. jak reka odjal
spalanie wynosiło po miescie tak do 10l z lekkim butem a w trasie 6,6l wiec warto sprawdzic
  
 
termostat to raczej nie gdyż łapie normalnie temperaturę ale wtryski przejrzę.
  
 
może padł tobie stycznik (przełącznik lpg/gaz) i jak przełączasz na gaz to nie odcina pompki paliwa i jeździsz na gazie z benzyną
  
 
a to może jeździć na gazie i benzynie jednocześnie?
  
 
Cytat:
2011-02-13 20:13:11, lukmoto pisze:
a to może jeździć na gazie i benzynie jednocześnie?



ja tak jezdziłem. skończyła sie benzyna i auto nie chciało jechać. niby przełączało sie na gaz, ale na gazie raczej nie jechało.
  
 
a jak mogę sprawdzić czy ta centralka jest popsuta w domowy sposób?
  
 
zapal samochód przełącz na gaz i zobacz czy pompka chodzi albo odłącz pompkę jak samochód na gazie będzie
  
 
a mogę np. zdjąć wężyk idący do listwy wtryskowej czy nie za bardzo?
  
 
możesz ale jak pompka bedzie chodzić to porozlewasz benzynę radze posłuchać przy baku buczenie
  
 
a do pompki da radę dojść przez odkręcenie siedziska tylnej kanapy?
  
 
podnosisz tylko kanape i wypinasz kostke. Wszystko
  
 
Cytat:
2011-02-13 22:07:35, lipek88 pisze:
podnosisz tylko kanape i wypinasz kostke. Wszystko



edit ops pomyliłem temat;] ale odp pasuje
na jednym pinie od kostki jest stałe małe napięcie, na drugim z tych trzech obok siebie powinno być podawane przez ok 1s po włączeniu zapłonu i znikać, jeśli jest cały czas to jest źle, sprawdź/podmień przekaźnik od pompki (brązowy)

[ wiadomość edytowana przez: pavel666 dnia 2011-02-14 01:54:20 ]
  
 
Mam taki sam silnik i u mnie pompka to bezpiecznik nr.14,odpal na beni i go wyjmij.
  
 
u mnie pompka jest pod 30 ale to nie pompka dowiedziałem sie że ma rozwalony regulator ciśnienia paliwa czy to też może byc przyczyna znikającego paliwa w baku?
  
 
Może bo jeden kruciec idzie do kolektora ssącego.Jeżeli membrana w środku przepuszcza to powietrze zasysa benie.Ja tak miałem w omedze i zauważyłem to jak zdjąłem kolektor(w jednym kanale była benzyna w tym najbliżej regulatora).U mnie dodatkowym objawem była ubywająca benzyna w baku pomimo jazdy na gazie(zasysało z powrotu) ... ale to już historia