[Ogólne]swap lusterek od mk7 do mk5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie mam pytanie co do swapu lusterek z mk7 do mk5
czy pasują one na zasadzie p&p czy jest troche przerabiania ??
przeszukałem forum wyszukiwarką ale znalazłem tylko poruszenie problematyki słabej widoczności gdzie nie było wspomniane jak te lusterka zostały zamocowane
chodzi mi konkretnie o ten krótki model lusterek bo widziałem że są dwa rodzaje

[ wiadomość edytowana przez: thomas77 dnia 2011-02-18 17:30:33 ]
  
 
pasują
  
 
z ciekawosci zapytam jakie dwa rodzaje?


u siebie wsadzilem do mk5 zamiast manualnych elektryczne z mk7 - p&p
  
 
jest tylko jeden rodzaj, chyba że lusterka MKVII dzielisz na elenktyczne i manualne
  
 
taki model
oraz coś ( z tego co widze różnią się długością ale nogi ani nic innego uciąć nie dam )takiego
  
 
Cytat:
2011-02-18 19:15:42, maly10001 pisze:
taki model oraz coś ( z tego co widze różnią się długością ale nogi ani nic innego uciąć nie dam )takiego

to w dalszym ciągu jedno i to samo lusterko, po prostu zdjęcie zrobiono pod innym kątem, zerknij na link z pierwszej aukcji na jednej fotce masz to samo lusterko w dwóch ujęciach tzn ta sama strona i raz wygląda na dłuższe raz na krótsze
  
 
A ja powiem, że faktycznie są dwa rodzaje. Różnica jest ok 1cm. Raczej nie jest to zamierzone, musiały być po prostu w różnych fabrykach produkowane, i obudowy mają różną długość. Mój wujek ma we fieście prawe lusterko dłuższe (szersze) a lewe krótsze
  
 
dziękuję Ci Pele
a jak z kostkami do podgrzewania i elektryki ??
  
 
Cytat:
2011-02-19 10:13:38, Pele19m pisze:
A ja powiem, że faktycznie są dwa rodzaje. Różnica jest ok 1cm. Raczej nie jest to zamierzone, musiały być po prostu w różnych fabrykach produkowane, i obudowy mają różną długość. Mój wujek ma we fieście prawe lusterko dłuższe (szersze) a lewe krótsze


nie jest tak jak mówisz, bo escortrowe także różnią sie o mniej niż 1 cm pomiędzy stroną lewą i prawą, a wynika to z innego kąta obudowy względem szyby, zaś asymetria lusterek nie jest niczym nadzwyczajnym, porównaj lusterka z wersji angielskiej do lusterek na europę z tego samego modelu i dowiesz się z czego to wynika

Pomijam całkowitą różnicę w lusterkach lewym i prawym która możesz zauważyć chociażby w autach koncernu VAG.

Wtyczki od elektryki mkV-VII niczym się nie różnią,i tak jak powiedziałem nie było dwóch długości lusterek w Escorcie MKVII.
No chyba że ktoś zakładał do escorta lusterka od anglika (z racji dostępności i niskiej ceny) wtedy faktycznie masz różnicę o 1 cm bo zasadniczo porównujesz lusterko pasażera z lusterkiem kierowcy z wersji europejskiej. Pominę fakt iż takich lusterek w zasadzie nie da sie za bardzo ustawić a to właśnie przez nieco inne kąty obudów.No chyba że ktoś napracował się i rzeźbił w wewnętrznym mocowaniu szkła.

[ wiadomość edytowana przez: Remarq dnia 2011-02-19 17:06:32 ]
  
 
Remarqu pewien jesteś, że lusterka w mk7 różnią się długością między lewym a prawym? Skoro tak to dlaczego wkład ma identyczne wymiary lewy i prawy. Osobiście w lusterkach które kupiłem miałem dwa lewe wkłady i lewy w prawe idealnie pasował. Jakby ktoś wpadł na taki pomysł podmiany wkładów to od razu mówię, że prawe lusterko jest nie doustawienia na lewym wkładnie.
  
 
Cytat:
2011-02-19 18:09:18, mefis22 pisze:
Remarqu pewien jesteś, że lusterka w mk7 różnią się długością między lewym a prawym? Skoro tak to dlaczego wkład ma identyczne wymiary lewy i prawy. Osobiście w lusterkach które kupiłem miałem dwa lewe wkłady i lewy w prawe idealnie pasował. Jakby ktoś wpadł na taki pomysł podmiany wkładów to od razu mówię, że prawe lusterko jest nie doustawienia na lewym wkładnie.



Chodziło mi o obudowę zewnętrzną al nie wielkość samego lustra ,które umieszczasz w obudowie.

Powiem to jeszcze raz najprościej jak potrafię, lusterka jak i wkłady są takie same pod kątem wielkości, ale nie są identyczne co do kąta nachylenia do płaszczyzny szyby bocznej.

Jak przyłożysz lusterko lewe i prawe do płaskiej powierzchni i zmierzysz wysokość od blatu biurka do najwyższego punktu to zobaczysz różnice kilku mm, ale nie więcej niż 1 cm. I to tylko dlatego że obudowy są zagięte pod różnym kątem do podstawy ale ich zewnętrzny gabaryt jest ten sam.

Jeden z kolegów wysnuł tu mylną hipotezę o różnej długości, drugi mu przywtórzył i za chwile utrwali nam się ta pomyłka.

Oczywiście że lewy wkład w prawym lusterku pasuje gabarytem ale jest nie do ustawienia, tak samo sprawa ma się kiedy do europejskiego escorta założymy komplet lusterek MKVII z angola.


Kończąc temat uściślijmy . Nie ma dwóch typów lusterek MKVII obudowy strony lewej i prawej minimalnie różnią się kątem pochylenia. Wkłady (lustra) gabarytowo są identyczne ale po założeniu nie dają sie ustawić. To tyle.

[ wiadomość edytowana przez: Remarq dnia 2011-02-19 18:29:07 ]
  
 
Remarq
oraz to że lusterka pasują do modelu mkV bezproblemowo
zarówno na mocowania jak i wtyczki ( z podłączeniem nie ma problemu )
tak więc uważam temat za zamknięty i przepraszam za swoje błędy wynikające ze zbyt ubogiej wiedzy w tym zakresie i własnych błędnych spostrzeżeń