Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
MadMaks Daewoo Espero Zabrze | 2011-02-27 16:37:02 Witam, mam pewien problem z temperaturą cieczy a dokładnie chodzi wskaźnik. Gdy na dworze było +15 stopni i silnik (1.8l) pracował na wolnych obrotach przez 20 minut wskazówka podnosiła się minimalnie do góry (poniżej 1/4 skali), teraz gdy jest -10 oraz okolice zera wskazówka ani drgnie, nawet po godzinnej jeździe w mieście. Silnik jest ciepły, chłodnica ciepła a wskazówka na zero. W aktualnych warunkach pogodowych muszę przejechać ok. 5km (czasem troszkę mniej) aby dmuchało ciepłe powietrze co jest trochę niepokojące. Nie wiem kiedy wymieniany był termostat i chciałbym się dowiedzieć czy jego wymiana to jedyne rozwiązanie problemu. W dodatku auto zaczęło zauważalnie więcej palić (ok +3l/100km). Po odpaleniu łapie wysokie obroty ~2 - 2,5tys (wczoraj złapał 3tys ) Po około 5 sekundach pomału opada do ~1tys i delikatnie faluje w zakresie 950-1000. Jak już silnik się nagrzeje (mimo, że wskazówka na 0), zgaszę i ponownie odpalę to ma obroty ok. Po nagrzaniu wydaje mi się, że auto robi się bardziej mułowate. Na zimnym silniku ma moc i przyspieszenie a jak się bardziej nagrzeje to słabiej się zbiera - chyba, że to moje subiektywne odczucie. Proszę bardziej doświadczonych użytkowników o pomoc i wskazówki. Pozdrawiam
[ wiadomość edytowana przez: MadMaks dnia 2011-02-27 16:39:13 ] [ wiadomość edytowana przez: MadMaks dnia 2011-02-27 16:39:40 ] |
Adam4302 Klubowy Weteran Dacia Logan Katowice Wsch. Wąsk. | 2011-02-27 17:32:30
Zacznij od wymiany termostatu i to razem z obudową (żeby Ci nie przyszło do głowy wymienianie samego wkładu) bo ewidentnie silnik masz ciągle zimny. I olej większość wypowiedzi taboon'a bo pieprzy jak potłuczony. ----------------- czasem tu zaglądam |
MadMaks Daewoo Espero Zabrze | 2011-02-27 17:52:44 Tak myślałem, że bez wymiany się nie obejdzie. Teraz pytanie czy warto inwestować w termostat z Vectry A + rura z nexi czy kupić oryginalny termostat z espero? Jest duża różnica?
Co do krokowego to jest urwany jeden gwint i nie dolega tak jak powinien. Przed czyszczeniem łapał 1200-1500 i falował, po wyczyszczeniu spada do 950-1000. Muszę poczekać na cieplejszą pogodę żeby przewiercić śrubę i zamontować nowy. Oprócz tego po dłuższej przerwie gdy auto stoi (np przez noc) to pedał gazu jest twardy i blokuje się. Pomaga mocniejsze wciśnięcie i potem jest wszystko ok. Nie wiem czy to wina linki gazu która gdzieś się zabrudziła/czy zaśniedziała czy samej przepustnicy. Być może to też ma wpływa na wysokie obroty przy odpalaniu ale wtedy na ciepłym też by łapał wysoki pułap obrotów. [ wiadomość edytowana przez: MadMaks dnia 2011-02-27 17:59:29 ] |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2011-02-27 18:23:01
Z mojego doświadczenia ..warto Wbrew teoretykom ostrzegającym przed rzekomym letnim "przegrzewaniem" ..przez kilka letnich sezonów użytkowania, b.często w miejskich sakramenckich korkach ..nic takiego nigdy nie wystąpiło , zimą natomiast -odczuwalnie lepsze nagrzewanie i ogrzewanie. Jestem więc zdecydowanym zwolennikiem zmiany termostata na "cieplejszy" |
MadMaks Daewoo Espero Zabrze | 2011-02-27 18:45:20 Czy oprócz mocniejszego ogrzewania ma on jakiś wpływ na pracę silnika (negatywnie lub pozytywnie)? W internecie można przeczytać różne teorie na temat termostatów (lepsza praca silnika, większa elastyczność, lepsze schodzenie z obrotów) dlatego chciałbym się upewnić co do tego. Bardziej skłaniałbym się za Oplowskim termostatem ale jeśli nie znajdę to zaopatrzę się w standardowy 'esperowski'. |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2011-02-27 18:56:41
tak, ma - silnik pracuje w bardziej optymalnym zakresie temperatur, szybsze nagrzewanie może mieć tez odczuwalny wpływ (odczuwalny np.w skali miesiąca) na zużycie paliwa.. ..to co piszesz : lepsza praca silnika, większa elastyczność, lepsze schodzenie z obrotów.. ..to jakieś bajki z forum lanosiarsko-golfiarskich żółtodziobów czy innego dełuforum [ wiadomość edytowana przez: bogdan1 dnia 2011-02-27 19:08:09 ] |
MadMaks Daewoo Espero Zabrze | 2011-02-27 19:04:50 hehe nie chce być uszczypliwy ale taka informacja "Silnik zrobił się bardzo elastyczny. Bardzo ładnie wbija się na obroty i bardzo ładnie z nich schodzi. Praca silnika też się wyrównała. Na starym termostacie silnik pracował mi nierówno, to znaczy obroty skakały mi pomiędzy 900 a 1000 obrotów." występuje w poradach ogólnych na stronie także trochę się zdziwiłem. Tak czy siak termostat jak i krokowy do wymiany. Dziękuję za pomoc |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2011-02-27 19:10:44 efekt placebo może raczej ...ktoś się podniecił, że się udało i tak to opisał , a nie inaczej
..ale to pewnie było bardzo dawno i inne Espero emocje człowiekiem kierowały |
MadMaks Daewoo Espero Zabrze | 2011-02-27 20:11:15 ekhm to napisał MaciekGT także jakby nie było doświadczony użytkownik espero, który włożył w ten wóz sporo serca Chciałem się upewnić i wszystko jest już dla mnie jasne. |
robertkaluza Klubowy Weteran Daewoo Espero 1.8 LP ... Tychy | 2011-02-28 00:23:02
Też nie kumam Styk przy czujniku temperatury to pierwsze co bym sprawdził. W moim często gubi styk. a 5km do zagrzania auta jak na taką pogode, to nie jest jakoś mega dużo, więc może termostat jest sprawny Pozdr |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2011-02-28 00:32:51
MaciekGT pisał dużo hurra-optymistycznych opisów ...i nawet kiedyś dawnoooo.. ostro z nim polemizowałem, bo mieliśmy w materii odbioru pewnych "wrażeń" skrajnie odmienne zdania Nie zapomnę Jego opisu jakiej to cudownej przemiany doznało jego auto po profi przeróbce silnika (tzwn. GT) u Jacka Chojnackiego w Nadarzynie /od razu piszę że kupę szmalu to wtedy kosztowało !/ ...pech chciał , że ja , zupełnie nie wiedząc o w/w również wykonałem taką modyfikację w tym samym warsztacie - do dziś twierdzę , że była to kasa wywalona w błoto , bo prawdziwy efekt był praktycznie zerowy ! /oczywiście z opowieści sympatycznego J.Chojnackiego wynikało , że jest cudownie ...i może tym się głęboko zasugerował Maciek ...ja NIE! - było tak samo jak "przed" ..a dobrze znałem swoje autko / Pewnie z opisem wrażeń po_termostatycznych ..było tak samo Czekam na Twoje wrażenia po wymianie ...tylko nie pisz proszę , że np. po nowym termostacie zniknęły szumy aerodynamiczne występujące dotąd powyzej 150km/ h |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2011-02-28 00:51:00
Jak nie ma styku to wskazówka ..leży jak kłoda ..i tyle wg opisu MadM ..wynika że u niego jest inaczej ..bo zależnie od temp. zewn. idzie do pewnego zakresu /jak je ciepło/ /...jak je mróz to nie chce się podnieść ... z tym 5 km to się zgodzę ..(prawie) każde dełu jest ciężko zagrzać przy mrozie na takim odcinku |
Kula69 Klubowy Weteran BMW 530d Warszawa Ursynów | 2011-02-28 17:08:07
Adaś po co ma przepłacać wkład kosztuje 25 czy 30 zł a kpl po nie wiem strzele że ze stówe, i sylikon do wkładu 10zł a wymiana to 15 min pod blokiem wiem bo 2 razy wymieniałem i pamiętaj termostat na 87oC NIE ! na 92oC B1 dobrze że napisałeś "prawie" gdyż po wymianie termostatu przestałem jeździć "na dykcie" a w mrozy esperak "łapał" 90oC po ok 2.5km, gdzie Omega dopiero łaskawie przełącza się na gaz przy 30oC faktem jest że w omedze termostat idzie do wymiany |
DeeJay Klubowy Weteran Omega B 2.0 8V + Cal ... Łódź | 2011-02-28 19:06:15
Jak mój dezel złapie 90 stopni po 10 km jak jest -18 to jestem happy |
MadMaks Daewoo Espero Zabrze | 2011-03-02 20:46:10 Jutro wymieniam termostat i zobaczymy co z tego będzie. Dzisiaj dla testów uruchomiłem silnik. Po dosłownie 3 minutach na wolnych obrotach chłodnica zaczęła robić się delikatnie ciepła, wąż od termostatu jeszcze się nie nagrzał, o dolnym wężu nie wspomnę. okolice termostatu delikatnie Ciepłe, także silnik dopiero zaczął łapać temperaturę a chłodnica już się pomału grzała. Wniosek - ciągle otwarty termostat? Sprawdziłem też czujnik. Zdziwiłem się kiedy okazało się, że to tylko kawałek śruby Oporność na wyłączonym była 2.3 a po 3 minutach 1.0 także czujnik chyba działa. Nie wiem tylko w jakim zakresie wartości powinien działać. [ wiadomość edytowana przez: MadMaks dnia 2011-03-02 21:12:08 ] |
taboon Gdynia | 2011-03-02 21:18:22
DOlny wąż to jest powrót więc on w ostatnim momencie będzie się robił ciepły (no chyba, że będziesz miał tak jak ja, walnięty termostat, w ogóle się nie otwierał i miałem odczucie, ze dołem ciepło wchodzi na chłodnice ) Jeżeli silnik jest już mocno ciepły a wąż pomiędzy chłodnicą a termostatem jest zimny tzn, że się jeszcze nie otworzył. Jeżeli temperatura na wężu i na silniku (pomiar organoleptycznie) rośnie w tym samym tempie to masz zablokowany termostat w pozycji otwartej. Jeżeli ręcznie czujesz silnik mocno ciepły a wąż zimny to jest zamknięty. W pewnym momencie powinieneś poczuć szybko robiący się przewód po otwarciu termostatu. Pomair może CI zająć nawet 15-30 minut. możesz mu pomóc trzymając go na około 2-2,5 tyś obrotów przy przepustnicy. |
MadMaks Daewoo Espero Zabrze | 2011-03-02 21:36:30 Jutro tak zrobię. Wiem, że robiąc odcinek 10km chłodnica ciepła aż lekko paruje, silnik gorący. |
MadMaks Daewoo Espero Zabrze | 2011-03-03 16:53:03 Przepraszam, że tak post pod postem ale nie ma opcji edytowania poprzedniej wiadomości. Dzisiaj zabrałem się do wyciągnięcia termostatu i... Szok Termostat jest z jakiegoś innego auta, szlifowany, nie ma poprzecznej części która odpowiada za otwieranie i zamykanie termostatu przez co był ciągle otwarty, sama obudowa również po "pr0" modyfikacjach. W dodatku brak uszczelki a zamiast niej była tona sylikonu. Swoją drogą pomysłowość ludzka nie zna granic, zaczepy w obudowie zostały całkiem wyłamane więc wymiana samego wkładu nic nie da. Zamówiłem nowy termostat (87oC) wraz z obudową oraz czujnikiem za 100zł, jutro odbieram i zakładam. [ wiadomość edytowana przez: MadMaks dnia 2011-03-03 16:54:19 ] |