Czujnik położenia wału ? - Carina e

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Od kilku dni nie mogę ruszyć Toyoty. Stała przez 2 tygodnie na mrozach i teraz nie chce odpalić. Akumulator roczny - doładowałem, sprawdziłem iskrę na kablu z cewki - jest, na świecach jest ( chociaż tu jakaś taka mała ). Świece NGK 80 tys platynowe - wyglądają ok. Wymieniona kopułka w zeszłym roku. Palec ok - przeczysciłem papierem ale dzisiaj dla świętego spokoju kupiłem nowy - bo stary to jeszcze oryginał Denso z fabryki . Przewody WN - jakieś 3 lata temu wymieniałem ( Seiwa chyba ), za radą Perzana dolałem do benzyny ( prawie pół baku jest ) preparat STP do usuwania wody i uruchomiłem pompę na jakieś 10 min coby się wymieszała - słychać syk na listwie więc chyba działa. Niestety nie pomogło. Kręci ok ale tylko kilka razy tak jakby na 1 obrót łapał zapłon i tyle. Jak mam sprawdzić czy to nie przypadkiem czujnik z tytułu - czy jak wtryski nie będą taktowane to znaczy że padł ? Czy są jakieś wskazówki inne co do padnięcia tego czujnika: oporność albo inne ? Auto mam pod blokiem i tylko po ciemku jak z roboty wracam mogę coś podłubać.

Carina e 1,6 Lean Burn 1994 jap 310 kkm bez gazu

Pozdrawiam
  
 
A czy ja mam ten czujnik i gdzie bo wg toyodiy to do 4afe LB jap wagon 94 SENSOR, CRANK POSITION jest not applicable ?

Znaczy się siedzi w aparacie ? Czy takie ew też padają ?

Sorry nie wiem jak edytować poprzedni post.

Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: piwalek dnia 2011-03-09 18:09:48 ]
  
 
Zdejmij kopolke sprawdz czy na tej czesci gdzie jest osadzony styk wysokiego napiecia na zywicy w cewce wysokiego napiecia niema poziomego pekniecia.
Jezeli jest peknieta tzn ze cewka spuchla.
Jezeli ok to poprowadz od styku wysokiego napiecia cewki drut do masy -zrob sobie taki iskrownik.Szczeline ustaw na 0,5-1 cm i pokrec silnikiem czy za kazdym razem skacze iskra .
Masz jakies odciecie typu alarm lub immobilizer na Jacka?lub jakies inne?
  
 
Cytat:
2011-03-09 19:40:39, Bigelektron pisze:
Masz jakies odciecie typu alarm lub immobilizer na Jacka?lub jakies inne?



Witam

Apartat sprawdzę jak się trochę poprawi pogoda .
Mam alarm SEO Dolphin ( chyba tak sie nazywa o ile pamietam ).
Rozbrojenie immobilisera w nim polega na wciśnięciu przycisku na pilocie po przekręceniu kluczyka. Działa jeszcze przed rozrusznikiem ( jak nie rozbroję to nie zakręci ). Innych nie mam.

Pozdrawiam
  
 
Witam

Dolałem 15 litrów BP Ultimate + resztę stp water remover przepompowałem z 10 min i odpalił. Więc chyba jednak Perzan miał rację - woda w paliwie ( Neste 98 ) ale chyba rade dała tu też pogoda - 2 tygodnie postoju na mrozach przy duzej wilgotności.
Tak apropos u nie cewka jest na zewnątrz ( na grodzi ). W aparacie też jest jakaś cewka ? No i gdzie ten czujnik położenia wałka wydaje mi się że go nie mam wcale - aparat z palcem w kolorze różowym mocowanym na 2 śruby.
taki jak
tutaj

Pozdrawiam
  
 
Witam

Po kilku latach bezstresowej jazdy Carina E 97r- 1.6 -16V nie odpaliła .Co najgorsze za tydzień mamy jechać do ŁEBY. Elektryk do którego zawiozłem autko doszedł do tego że nie ma iskry na świecach i nie podaje paliwa na wtryski . Pompka działa na krótko , aparat zapłonowy też . Padło podejżenie że moduł ale po mojej sugesti (poczytałem na forum) że takie problemy stwarzał czyjnik położenia wału( wcześniej myślał że jest tylko halla w kopułce) -wykręcil go po czym stwierdził że nie impulsuje i na 95%to to . Do komputera sie nie wpiął -bo stara kostka.Czujnik używany zamówiłem w Warszawie i mają ma przysłać w poniedziałek ..Najgorsze to jest to że nie mam pewności że to napewno ten czujnik ?
teraz pytanka ?
-czy po zamontowaniu czujnika potrzeba auto wpiąć w komputer ?
-jak sprawdzić czujnik po wymontowaniu ?
-czy jest ktoś z Krakowa kto mógłby podjechać do Skawiny i wpiąć kompa do Cariny (oczywiście za odpowiednią opłatą


pozdrawiam
  
 
Nie potrzebujesz żadnego kompa. W Carinie spinacz biurowy i lista kodów załatwiają sprawę
Pozdro.
  
 
można bliżej - że tak powiem jestem srednio kumaty a przydało by się "elektrykowi wytłumaczyć"
  
 
spoko--poszukałem znalazłem w poniedziałek jadę instruować elektryka
  
 
Cytat:
2012-05-25 13:01:17, POL-OK pisze:
Witam Po kilku latach bezstresowej jazdy Carina E 97r- 1.6 -16V nie odpaliła .Co najgorsze za tydzień mamy jechać do ŁEBY. Elektryk do którego zawiozłem autko doszedł do tego że nie ma iskry na świecach i nie podaje paliwa na wtryski . Pompka działa na krótko , aparat zapłonowy też . Padło podejżenie że moduł ale po mojej sugesti (poczytałem na forum) że takie problemy stwarzał czyjnik położenia wału( wcześniej myślał że jest tylko halla w kopułce) -wykręcil go po czym stwierdził że nie impulsuje i na 95%to to . Do komputera sie nie wpiął -bo stara kostka.Czujnik używany zamówiłem w Warszawie i mają ma przysłać w poniedziałek ..Najgorsze to jest to że nie mam pewności że to napewno ten czujnik ? teraz pytanka ? -czy po zamontowaniu czujnika potrzeba auto wpiąć w komputer ? -jak sprawdzić czujnik po wymontowaniu ? -czy jest ktoś z Krakowa kto mógłby podjechać do Skawiny i wpiąć kompa do Cariny (oczywiście za odpowiednią opłatą pozdrawiam


Czujnik to sie sprawdza przed wymontowaniem bo najlatwiej.Zapinasz oscyloskop i widac czy jest sygnal prawidlowy.
  
 
Cytat:
2012-05-26 01:09:55, POL-OK pisze:
spoko--poszukałem znalazłem w poniedziałek jadę instruować elektryka



No i jak poszło ?
  
 
Witam

Wczoraj czujnik dotarł -założono i Toyotka odpaliła -całe szczęście bo przez tego Elektryka troszkę nerwów straciłem -a dzięki forum autko śmiga
Czy może być jakaś pośrednia przyczyna że ten czujnik nawalił , oczywiście nie mówię o starości i zużyciu materiału ( na izolacji kabla łączącego czujnik z kostką było drobne przetarcie).

pozdrawiam