[MKVII] 1.8 nie kręci, nie działa pompa pal.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich klubowiczów, jestem nowym forumowiczem. w czwartek kupiłem mojego pięknego essiego 1.8 zetec wer. 3d ale mam problem. Wczoraj zajrzałem do skrzynki przekaźników bo nie załączał klimy. Otworzyłem ją, odpaliłem auto, posłuchałem czy działa ale nie działała tak więc wszystko zmontowałem zpowrotem bo może poprostu nie ma czynnika. Po złożeniu chciałem jechać ale zablokowało go- tzn po przekręceniu kluczyka palą się kontrolki ale nie słychać pompy paliwa i nie kręci, zupełnie jak by zablokował go immobiliser ale nie świeci dioda przy zegarku więc już nie wiem co to, może brak styku na przekaźnikach?? proszę o pomoc, pozdro

[ wiadomość edytowana przez: macko1598 dnia 2011-03-22 13:48:44 ]

[ wiadomość edytowana przez: thomas77 dnia 2011-03-22 17:42:47 ]
[ powód edycji: poprawa tytułu ]
  
 
Zobacz czy przypadkiem nie wypieła ci się któraś kostka ze skrzynki
  
 
ruszałem każdym przekaźnikiem i wtykami w skrzynce i nic. idę zaraz ją wymontować i poszukam zimnych lutów o których piszecie że mogą występować. jeśli nie świeci mi dioda immo to znaczy że o brak napięcia?? bo zanim wczoraj złożyłem skrzynkę silnik odpalał. nie wiem tylko czy nie wypiąłem któregoś bezp. np od pompy czy immo beż odłączenia aku. to możliwe że elektronika "zgłupiała"?
  
 
a sprawdzałeś włącznik z lewej strony na dole może wyskoczył ??
  
 
Miałem podobnie w swoim 1,6 16v - było jakieś zwarcie, które uniemożliwiało odblokowanie immo... czy jakoś tak... :/ Zjeździłem cały Wrocław w poszukiwaniu elektryka który by się tego podjął :/ Także chyba nie obejdzie się bez wizyty u fachowca?!
  
 
Cytat:
2011-03-22 12:19:41, zsmarti pisze:
a sprawdzałeś włącznik z lewej strony na dole może wyskoczył ??


Dobrze mówisz. Tak dokładniej to ten włącznik jest w lewym przednim słupku, tam gdzie nogi kierowcy. Masz tam taki kapsel przykręcany. Odkręć go i tam powinien być przycisk, który prawdopodobnie wyskoczył i trzeba go wcisnąć. U mnie tego przycisku nie ma bo ktoś go wyciął i zwarł kable, także jeśli u Ciebie też tak jest to szukał bym winy w skrzynce.
  
 
szukanie tej awarii zacząłem właśnie od tego wyłącznika bo to pierwsze co mi przyszło do głowy odnośnie pompy paliwa ale jest wciśnięty czyli tak jak powinno być. zdemontowałem właśnie skrzynkę, rozebrałem obudowy i widzę że luty są jakby przepalone ale sprawdzę czy jest obwód miernikiem. to co mam na wierzchu przelutuję bo boję się to rozbierać bardziej. Te płytki są zlutowane ze sobą dziesiątkami pinów( wiecie chyba jak to wygląda). jeśli to co zrobię ze skrzynką oraz podopychanie przewodów we wtykach nie pomoże to zacholuję to wozidełko do elektryka. spróbujcie jeszcze podumac co to może być bo jedyne co mi przyszło do głowy to własnie brak połączenie w skrzynce. p.s. też macie dziury w podłodze?
  
 
sprawdziłem skrzynkę i okazuje się że przekaźnik immo ma styk tylko na dwóch pinach zamiast na 4. sprawdziłem wszystkie piny wszystkich wtyczek i okazało się że połączenie mają tylko piny 5 i 1 przekaźnika z wtykami od spodniej strony skrzynki. czy to może być przyczyna? pozostałe piny przekaźnika z czym powinny byc połączone? poza tym zamontowany był tam żólty a powinien być zielony przekaźnik

[ wiadomość edytowana przez: macko1598 dnia 2011-03-22 19:01:26 ]